anarkisten Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Foelgende har skjedd : igaar var jeg `uheldig` og musen suste rett i skjermen. En vanlig skjerm hadde muligens taalt dette bedre. Problemet er at jeg har en `baerbar`, dvs ikke akkurat men en baerbar med komponenter fra en desknote. En saakalt i-Buddie (http://www.ecs.com.tw/). Med skjermen avskrudd ser man tydelig to hvite merker, ser man fra siden ser man ogsaa en lengre bruddsone. Naar jeg saa skrur paa skjermen saa ser det ikke pent ut. Flere svarte soner og man ser tydelige sprekker. Hadde jeg vaert i Norge saa hadde jeg bare tatt med meg hele greia ned til pcmax (http://www.pcmax.no/) der jeg kjoepte den. Men naa har det seg slik at jeg studerer i New Zealand. Hvilke muligheter har jeg ? Jeg antar her at paa en eller annen maate kan skjermen fikses og dernest at det blir billigere enn aa kjoepe ny (kostet ca 11000). Er det mulig aa bare bytte selve ytre plate ? Det er en 14 tommer, isaafall saa kunne jeg enkelt faatt dette gjort i en lokal PC-butikk. Er det sannsynlig at noe mer er oedelagt enn ytre plate ? Er det risikabelt aa ha skjermen paa ? Er man utsatt for uheldig direkte straaling ? Er det noen fare for at glasset i skjermen kan sprenge ? Vil det vaere tilraadelig aa ikke bruke skjermen i det hele tatt naa ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Hva slags skjerm er det egentlig du snakker om, LCD eller CRT? Hvis det er CRT, så kan den umulig virke hvis glasset sprekker og luft slipper inn. Så da er det isåfall bare et beskyttelsesglass som er knekt. For det skal være umulig å knuse forsiden av en CRT med ei mus? Det er ingen stråling som kan slippe ut. Hvis det er en LCD fra en bærbar, så er den nok defekt. Det glasset er selve skjermen, og slikt kan ikke repareres. Det finnes jo ikke stråling og trykk i en LCD. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 har gjort det samme og det blir dyrt å fikse, og til hårek han nevnte det var en bærbar, da er det jo en lcd eller tft skjerm Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Du kan ringe/ sende e-post til firmaet du kjøpte maskinen fra for å få ett overslag på pris. Da har du i hvert fall noe å gå ut i fra, men mest sannsynlig koster det flesk. Alternativet er å forsøke å selge maskinen enkeltvis, minne cd-dvd osv på nettauksjoner. Da får du litt penger som du kan bruke på en ny. Ingen av mulighetene er billige uansett, men kanskje en bedre forsikring neste gang? Lenke til kommentar
anarkisten Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 har gjort det samme og det blir dyrt å fikse, og til hårek han nevnte det var en bærbar, da er det jo en lcd eller tft skjerm Det er ikke en vanlig baerbar, men en baerbar som bruker komponenter til en stasjonaer. Men jeg vil tro skjermen er samme ulla som baerbar ja. Hvor mye kostet det for deg aa fikse det da ? Lenke til kommentar
anarkisten Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 Men det aa bruke en slik skjerm skal altsaa tross alt vaere helt ufarlig ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå