trygvelo Skrevet 25. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2003 Hvis du ikke er avhengig av at maskinen skal være bærbar (dvs. du sitter mest hjemme) hadde jeg kjøpt en billig CRT skjerm og koblet til. 17 eller 19 tommer holder sikkert og kan ofte fåes billig brukt. Kommer jo også an på hvor mye det vil koste å reparere skaden og hvor lang tid dette vil ta. Trygve Lenke til kommentar
anarkisten Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. mars 2003 Hvis du ikke er avhengig av at maskinen skal være bærbar (dvs. du sitter mest hjemme) hadde jeg kjøpt en billig CRT skjerm og koblet til. 17 eller 19 tommer holder sikkert og kan ofte fåes billig brukt. Kommer jo også an på hvor mye det vil koste å reparere skaden og hvor lang tid dette vil ta. Har tenkt på det. Men for det første så skal jeg jo selge denne maskinen før eller siden..og selge en bærbar med knust skjerm..det er jo ikke noe særlig da. Dessuten så skal jeg kjøpe en ordinær skjerm her i NZ må jeg jo selge den igjen før jeg drar (kan ikke ha med en svær skjerm på flyet), for så igjen å måtte kjøpe en ny vanlig skjerm å koble til i norge. Og da har jeg muligens brukt så mye penger på skjerm at jeg nærmer meg rep. kostnader. Men rep.kostnader vet jeg altså dessverre svært lite om. Fått variable estimater her på hw, og pcmax svarer jo selvfølgelig ikke når jeg trenger dem.. Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 27. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2003 Angående at reiseforsikringen ikkje dekker ulykker, det er alt etter kva reiseforsikring du har. Veit at min dekker også "ulykker" som skjer med utstyr. For lcd skjermen, det er ikkje farleg å bruke den, MEN vist den lekker fra lcd skjermen ikkje ta på væsken for det er farleg. Så lenge den ikkje lekker er det heilr ok å bruke den. Men vist den gjør ikkje bruk den. Du kan veldeg lett skifte den sjølv, det er vanleg vis eit par skruer på dekselet, deretter fire skruer som holder lcd skjermen fast. Slik som ein sa tidligere at du kan ta det på garantien vist den ikkje er godt ut. Slag/trykk skaded lcd går aldri på garanti. Eg veit ikkje prisen på lcd skjerm til den pcen du har desverre. Men eg veit dei billigaste laptopane som eg har skiftet lcd på er toshiba sine. Dei koster rundt 5tusen + moms. Så eg tipper du må ut med iallefall det. Kansje også meir. Om det svarer seg veit ikkje eg, alt etter kor gammel den er og kor my du kjøpte den for. På billig pcer som er eit år eller meir (untatt toshiba), anbefaler me å kjøpe ny laptop fordi prisen på lcd er mesten det samme som ein ny laptop. Lenke til kommentar
anarkisten Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mars 2003 De selger slike skjermer paa http://desknote.net/lcd.cfm . Eneste problemet er at de ikke shipper utenom USA og at saavidt jeg kan se er de saa og si de eneste som tilbyr slikt direkte til sluttbruker. Og PC MAX bruker jo en halv uke paa hver gang de svarer. Ellers har jeg merket at naar jeg bruker den naa (med oedelagt skjerm) saa blir oeynene veldig stresset, foeles nesten lammet i flere timer etter. Vet ikke om dette er bare noe jeg innbiller meg..det virker ikke slik. Lenke til kommentar
S-Blazer Skrevet 27. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2003 *kremt* jeg ville nå tro at du har snakket med PCmax. Det var nemlig meg som tok tlf når du ringte og spurte om vi kunne skifte ut skjermen pga den var knust. Høflig som jeg er, svarte jeg at den reserve delen har vi ikke inne, og jeg tvilte sterkt på at det er mulig å få tak i den alene (dvs uten maskinen) Nå er det jo slik at du har voldet skaden selv, hvilket betyr at du må dekke kostnadene selv. Nå er jeg ikke sikker, men jeg kan tenke meg at skulle det være mulig å oppdrive en skjerm alene, så tipper jeg prisen ville ligget på noen pr tusen kroner. Du kan ringe ned til oss igjen og høre om det er mulig å skaffe bare skjermen, men jeg tviler som sagt på at det er mulig. MVH S-Blazer Ansatt hos PCmax Lenke til kommentar
anarkisten Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mars 2003 *kremt* jeg ville nå tro at du har snakket med PCmax. Det var nemlig meg som tok tlf når du ringte og spurte om vi kunne skifte ut skjermen pga den var knust. Du er helt paa jordet, kamerat ! Jeg har aldri ringt dere. Jeg bor paa New Zealand. Dette maa vaere en annen. Skjoent det virker jo veldig rart da, to stk paa en gang som har oedelagt buddie-skjermen sin... Men jeg har som sagt aldri ringt. Høflig som jeg er, svarte jeg at den reserve delen har vi ikke inne, og jeg tvilte sterkt på at det er mulig å få tak i den alene (dvs uten maskinen) Akkurat det virker jo veldig rart da. Av de svar jeg har faatt paa epost har ingenting indikert at det IKKE ER MULIG aa faa tak i en skjerm alene, tvert i mot. Og hvis du ser paa www.desknote.net saa finner du tre typer slike skjermer (bare skjerm). Saa det er jo ingen tvil om at det er mulig, spm. er bare om PC MAX er villig til aa fixe det for meg. Noe de epostsvar jeg har faatt tydelig har indikert paa at de kan. Sorry, kamerat, men her tror jeg ikke du har peiling paa hva du snakker om. Hvilket i seg selv ikke er uvanlig i slike bedrifter og forsaavidt er en aerlig sak. Men aa late som du har peiling, det er ikke helt bra. Hadde jeg hoert paa ditt raad naa saa hadde jeg kjoept en helt ny PC her nede. Minst 10 000 kr snakker vi om ! Desknote.net opererer med priser paa droeye 300 $ paa slike skjermer, altsaa bare droye 2000 kr ! Da haaper jeg du skjoenner at du skal ha litt peiling foer du svarer. Om du ikke vet, saa forsoek i det minste aa skaff litt bakgrunn for svaret. Du kan ringe ned til oss igjen og høre om det er mulig å skaffe bare skjermen, men jeg tviler som sagt på at det er mulig. For det foerste blir det jo opp da, siden jeg er paa andre siden av jorda. Dessuten synes jeg det virker veldig rart at jeg skal ringe deg for aa hoere deg si at du ikke tror det er mulig.. Altsaa det at jeg ringer deg gjoer vel ikke deg saerlig mer optimistisk ? Ellers synes jeg det er ganske betenkelig at PC MAX har tid til aa besvare innlegg paa hw.no, men IKKE TID til aa behandle kundesaker som staar i koe. Jeg skrev i dag tredje epost uten aa ha faatt svar for aa forsoeke aa faa fortgang paa saken. Det er tross alt ganske frustrerende aa sitte her uten peiling paa hverken pris, om det er mulig som du sier, naar en slik skjerm evt. kommer osv. Derfor vil jeg jo selvfoelgelig i det minste faa bestilt den saa fort som mulig. Naa er det gaatt en uke siden den ble oedelagt og fortsatt er det utrolig liten progresjon i redningsaksjonen. Lenke til kommentar
S-Blazer Skrevet 28. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2003 Nå var det faktisk en som ringte for ca 2-3 uker siden og sa han hadde knust skjermen sin. Sendte du mail til [email protected] eller [email protected] ? [email protected] er den du skal bruke ved spørsmål og support osv... MVH S-Blazer (Cristhian) Lenke til kommentar
anarkisten Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. mars 2003 Nå var det faktisk en som ringte for ca 2-3 uker siden og sa han hadde knust skjermen sin. Enda mer merkelig, jeg fikk beskjed om at dere ikke visste helt priser og slikt fordi noe slikt hadde dere aldri vært borti. Jeg skrev epost for en uke siden så ergo var det ikke meg. Og nå tar ikke jeg på vei men med tanke på den noe anklagende stilen din først her så hadde det kanskje ikke tatt stor skade om du sa "sorry, her tok jeg feil..". Sendte du mail til [email protected] eller [email protected] ? [email protected] er den du skal bruke ved spørsmål og support osv... Jeg brukte [email protected], den var den eneste adr jeg fant på pcmax.no. Men han som svarte der gav ingen beskjed om at jeg skulle bruke den andre epostadr du refererer til. Dessuten fikk jeg jo faktisk hjelp der da, så lenge jeg fikk svar nå får jeg ikke svar lenger. Fikk beskjed om at dette skulle la seg ordne. Bruker jeg info-adr kommer jeg vel til deg, og med all respekt, du sier jo at det ikke lar seg ordne.. Jeg mener, jeg kommer jo ikke så langt med det akkurat. Men i alle fall, som sagt, så setter jeg stor pris på om dere kan se å få bestilt denne skjermen litt kvikt nå. Går med mer enn nok sommel på transporten om vi ikke skal somle på forhånd i tillegg. Vil gjerne ha fått bestilt den før helgen i hvertfall. Har tross alt allerede gått over en uke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå