Gå til innhold

– Firefox blir dobbelt så rask

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne overskriften minner meg om gode gamle dager: Da hadde vi en konkurrent som når de slapp to påfølgende versjoner kjørte annonser om at de var "Inntil 100 ganger så raske". Hvilket fikk undertegnede til å bemerke i en artikkel: "Da må de ha vært fryktelig treige før!" Og det er jeg slett ikke sikker på at jeg ville skryte av.

At gitte funksjoner blir optimalisert er nyttig informasjon til eksisterende brukere, men helt irrelevant som markedsføring. Det sier ingenting om hvor fort det går, bare at det gikk for treigt tidligere...

Jeg har personlig ingen problemer med oppstartstiden på hverken FF eller IE. Det tar noen sekunder på hver, og om den ene er et sekund raskere enn den andre spiller liten rolle. Det som er interessant er tiden det tar å få fram innhold, og ikke minst at de klarer å vise det i det hele tatt.

Geir :)

Lenke til kommentar

Ang oppstart tider, du kan ikke samenligne firefox og internet explorer her, internet explorer tar aldri cold start, mesteparten av IE er loada når windows er loada. Så sammenligninger her er fullstendig useless med mindre du har noe som precacher firefox i boot også.

Hvis 3.1 er så mye raskere enn 3, er det nesten surrealistisk.. Mozilla parkerer det som er av konkurrenter.

Vel, atm er opera raskere, og webkit veldig mye raskere.

Eh, Firefox blir dobbelt så rask? Hvor har dere det fra?

Tror dere JavaScript er alt en nettleser håndterer? :D

Nei men det er ikke langt unna alt en bruker resursjer på når man renderer en moderne webside.

Lenke til kommentar

For meg er det viktigste at nettleseren har en jevn og god ytelse, samt at den har den funksjonalitete som gjor den mest mulig effektiv å bruke.

Etter at jeg nå har oppgradert fra 2x16 til 301 så er jeg positivt overasket. Nå føles det som en webleser skal uten irriterende hangups og treg surfing. Mange faner ser også ut til å oppføre seg mye bedre.

Lenke til kommentar
Selve Firefox blir ikke dobbelt så rast, bare javascript håndteringen.

Når det gjelder forskjell fra versjon 2 til 3 så er den merkbar ++, du føler at du surfer raskere. Ser ingen grunn til å ikke oppgradere. ;)

Nå er vel - med mindre jeg tar helt feil, arrester meg gjerne - store deler av GUI-et til Firefox skrevet i XUL + JavaScript.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...