Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Skatt av penger i bank

Hoel

Anbefalte innlegg

Har kommet i en situasjon hvor jeg kommer til å ha endel penger på konto på slutten av året og jeg lurte på når skatt på formue ble regnet, er det 31.12 eller? Og hvor mange % er det på et beløp på rundt 50 000,-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ha over 350.000 før du får formueskatt. Hvor mye du har i banken er uinteressant. Det er den samlede formue som teller.

Jeg synes forøvrig formueskatt er noe herk siden det som oftest er oppsparte midler man allerede har skattet av. ed neste valg er et av kriteriene for å få min stemme at partiet skal avskaffe formueskatten.

Lenke til kommentar

ingenting som er negativt med å ha 50 000 i banken i forhold til madrassen?

har ca den summen liggende å "slenge" hjemme, har samlet seg litt opp i det siste, vet ikke helt hva jeg burde gjøre med dem...

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Men du må betale skatt på renteinntektene: 28%.

Her var det vel spørsmål om formueskatt. Skatt på rente er noe annet.

Hva får deg til å tro at jeg ikke vet forskjellen på formueskatt og skatt på renter?

Det faktum at du svarer på noe det ikke blir spurt om kan jo få en til å lure...

Lenke til kommentar
Ah, men jeg informerte om noe som det ikke virket som trådstarter visste om. Beklager hvis det fornærmet deg.

Hva TS ikke vet kan ikke jeg vite, men jeg er så gammeldags at jeg synes en tråd med et spørsmål først og fremst bør prøve å besvare spørsmålet til TS. Siden jeg også har bidratt til å forkludre denne tråden ved å svare deg skal jeg avslutte avsporingen fra TS sitt spørsmål for min del.

Lenke til kommentar
ingenting som er negativt med å ha 50 000 i banken i forhold til madrassen?

Å ha så mye penger liggende hjemme er ikke akkurat det smarteste du kan gjøre, for å si det mildt. Du får ingen renter, og blir det innbrudd og de finner dem mister du alt. Et så stort beløp vil neppe bli erstattet på forsikringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...