TheMadS Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Hei! På skolen har trådløst nettverk til utvalgte elever. Selv bruker jeg PCn mye på skolen men kommer meg ikke inn på nettverket. Nettverket er åpent uten noe nettverks nøkkel, men når jeg prøver å koble meg inn får jeg aldri koblet til. Jeg har sjekket nettverkets reglene på skolen og det står ingen regler om at jeg ikke kan koble meg inn. Før ferien var det helt OK å komme seg inn. Har IT ansvarlig lagt inn en sperre så bare utvalgte MAC adresser får komme inn? Noen som kan fortelle meg hvorfor jeg ikke kommer inn og hva som evt må gjøres hvis jeg finner en MAC adresse som fungerer. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Du sier jo selv at det er til "utvalgte elever", så da er det vel ingen sak å tenke seg at de har lagt inn mac-adressene til disse elevene og blokker alle andre maskiner ute iløpet av ferien. Lenke til kommentar
TheMadS Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Hvis jeg får tak i MAC adressen til en av PCene som nesten ikke brukes. Kan jeg legge den inn på min og komme på nett? Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/MAC_address Lenke til kommentar
TheMadS Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/MAC_address Ok... hvis jeg får tak i en MAC adresse til en av maskinene som nesten ikke er i bruk, kan jeg bruke den til å komme meg inn hvis jeg MAC-spoofer min PC? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Er det virkelig så viktig å henge på MSN og facebook i skoletimene, da? Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Det stemmer. Du kan prøve denne: http://www.klcconsulting.net/Change_MAC_w2k.htm Lenke til kommentar
TheMadS Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Er det virkelig så viktig å henge på MSN og facebook i skoletimene, da? Servern min hjemme er en smule enklere å nå med internett. Har satt opp Home Server med Wiist så jeg hoster min egen side og har FTP tilgang. Jobber med IKT på skolen og ønsker å kunne jobbe på servern min hjemme... men joda... face og MSN er jo og et lite pluss... Lenke til kommentar
fryseboks Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 (endret) hva med å bare spørre nettverksansvarlig om tilgang? edit: skrivefeil :/ Endret 25. august 2008 av fryseboks Lenke til kommentar
TheMadS Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 de vil ikke... de gir bare hvis personen driver med prosjekt eller driver med spesial programmer som trenger nett... Lenke til kommentar
MosRew Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 google macshift enkelt og skifte mac osv knock yourself out... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå