erikdenlille Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Som mange andre her ønsker jeg tips til å få en sunnere kropp. Jeg er en 23 år gammel gutt, 177 cm høy og ca 74 kilo. Har alltid vært relativt tynn, men de siste årene har jeg lagt endel på meg. Har normal kroppsbygning nå, men er i ferd med å se tendenser til en liten kosemage og dårligere holdning. I tillegg føler jeg meg ofte slapp og trøtt, og har en mistanke om at mer fysisk aktivitet kan løse noe av dette problemet. Jeg kunne tenkt meg flatere mage, bedre holdning og kanskje litt mer markerte muskler, uten at jeg har noen ambisjoner om å bli en hunk. Utfordringene for meg er at jeg har skole og jobb med tidvis svært uregelmessige arbeidstider. Dette fører til at jeg har uregelmessige måltider - ofte spiser jeg én eller to ganger om dagen, og det blir fort hurtigmat og annet søppel. Jeg drikker mye brus, dropper frokosten og er i det hele tatt en ernæringsfysiologs mareritt. Prøver å snu dette nå, med å få i meg knekkebrød til frokost og gjerne pastasalat med kylling til middag. Er dette en bedre løsning? Prøver også å droppe brus og drikke mer vann. På treningssiden er jeg mer usikker. Jeg har ambisjoner om å jogge og skaffe meg en sykkel, slik at jeg kan bruke den til jobb/skole. Omfanget av dette, i hvilken grad jeg bør kombinere det med annen trening osv vet jeg lite om. Jeg håper derfor dere har noen tips til både kosthold og trening som er realistisk for en nybegynner med en travel hverdag. Som nevnt er håpet å flate ned magen, få en litt mer velproposjonert kropp og mer energi. Tips mottas med takk! Lenke til kommentar
gnav Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 www.stronglifts.com Står det meste du trenger å vite i de ulike artiklene. Lenke til kommentar
femftifem Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 (endret) Kosemagen du har fått, er desverre verre å få vekk enn innsatsen du har gjort for å få den frem. Men dette kommer selfølgelig an på din motivasjon og vilje. Det er som regel magepartiet som er vanskeligst å få ribbet helt ned til rutene. Hvis du er ute etter å fjerne det meste av fettet snarest, så vil jeg anbefale deg å trene gerilja kardio, det er bevist at det er den mest effektive metoden å fjerne fett på, men minusen er at du forbrenner også en viss del muskelmasse. Da er det så klart viktig at du spiser sunt og mange nok måltid per dag siden kostholdet utgjør ca. 50% av resultatet av treningen din. Dette er en prosess som gjør at du øker forbrenningen din samt. som at du slanker deg. Er du også ute etter å få en bedre kroppsfigur, så bør du komme deg på et helsestudio minst 3 ganger i uka hvor du trener de grunnleggende basisøvelsene som dekker hver enkel muskelgruppe i kroppen. Så ...selv om du har uregelmessige arbeidstider, så må du uansett prioritere trening og kosthold slik at du skal få det resultatet du er ute etter. Husk at en økt på et helsestudio varierer fra 1-2 time®, som vil si 3-6 timer hver uke (ganget med 3), så en liten luke for trening for en travel mann kan da ikke være så alt for vanskelig? (beklager rotete post, trøttere enn toget) Endret 31. august 2008 av Redusert Lenke til kommentar
Kasparov Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Intet treningsprogram brenner muskler. Det er det kaloriunderskudd som gjør. For lang trening med for lite mat, vil altså brenne muskler, men gerilja varer veldig kort av nettopp den grunnen. For å bevare mest mulig muskler begrens til deg til 500 kalorier i underskudd hver dag, og spis mye proteiner. Da vil du gå ned 0,5 kilo i uken, Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Frokost er helt unødvendig, å ikke spise frokost er en glimrende måte å holde vekta litt lavere på. Å la kroppen forbrenne fett på formiddagen istedet for de relativt kjappe karbohydratene de fleste spiser til frokost er som oftest bare bra, vektmessig. Lenke til kommentar
Kasparov Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Joo...Men det er ikke særlig mer effektivt enn å kutte ned på kaloriene generelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå