shiny2 Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Hitachi videokamera sine taper på datamaskinen eller evt overføre de til dvd? Fikk låne et videokamera til bryllupet mitt og nå lurer jeg på hvordan jeg skal gjøre det for å kunne se filmen senere, og evt om det er mulig å få lagt den inn på datan slik at jeg kan redigere den? Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Gammel post. Mulig den ikke ble besvart fordi den ligger i feil kategori. Uansett... Du må ha et DV-kamera som kan spille av kassetten. Også må du ha firewire på PCen din. Vet du om det var HD-kamera eller et «vanlig» kamera du lånte? Eventuelt om du visste hvilken modell det var. Du finner mer opplysninger om overføring til PC i denne tråden. Lenke til kommentar
Kenny2000 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Hitachi videokamera sine taper på datamaskinen eller evt overføre de til dvd? Fikk låne et videokamera til bryllupet mitt og nå lurer jeg på hvordan jeg skal gjøre det for å kunne se filmen senere, og evt om det er mulig å få lagt den inn på datan slik at jeg kan redigere den? Bare i tilfellet kameraet ditt ikke et DV-kamera, men analogt. Da trenger du en videograbber. Dette får du tak i flere steder. Da kobler du video og lyd til denne som om det var en videoopptaker. Videograbbere i dag er stort sett levert med USB, men du får og noen riktig gode som kort for å sette i maskinen. Endret 10. oktober 2008 av Kenny2000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå