Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Aprilia SR DiTech reservetank etc

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte denne scootern forrige uke, men er helt grønn når det gjelder scootere, så jeg lurer på noen ting:

- Jeg tror bensinmåleren er litt gåen. Den var nede på rødmerkingen og jeg kunne ikke fylle på 2 liter engang. Jeg har lest at den skal ha en reservetank også. Tas den i bruk automatisk (og er det en indikator i så fall)?

- Hvor godt stemmer som regel speedometeret på disse? Jeg har hatt den i 90 i en lang nedoverbakke, mens det har vist ca 80 på flata.

- Oljelampa lyser når jeg starter den opp. Er det normalt, eller må jeg fylle på? (edit: den slukker når den har startet ferdig). Stryk dette, jeg fant det i manualen.

Endret av zypher_ut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken årsmod. har du?

Jeg har 04, og speedometeret er helt korrekt med meg, reservebensinen kobles inn automatisk, jeg kan kjøre en 20 mil mens reservelampa lyser, om ikke mer, syns det er litt irriterende.

Ja, det er vanlig at oljelampa lyser når du kjører starteren.

Forresten, med meg så går temperaturmåleren opp når jeg står stille eller i bakken, men når jeg kjører fort så blir det så kjølig at måleren går rett til bunns og gir ikke noe utslag, skjer dette med deg?

Hender den gir bittelitt utslag under kjøring på en varm dag.

Edit: Har du oppdatert scooteren til v2.8? Kurerte målerunøyaktigheten til bensinen.

Endret av Daniel_91
Lenke til kommentar

Nei men i manualen står det klart og tydelig at man helst ikke skal kjøre noe særlig før motoren har fått varmet opp såpass at den gir litt utslag på temp. måleren, og den er jo i bunn når jeg kjører fordi det er så kaldt i været, scooteren sitt kjølesystem er vel tilpasset for varmt sommervær i Italia.. Har prøvd og dekket for radiatoren, og da går temp. måleren fint opp i halvparten og holder seg der, da akser scooteren faktisk enda lettere og starter mye raskere opp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...