Gå til innhold

Skal kjøpe PC til FSX - Denne bra nok?

Anbefalte innlegg

Hei, håper på noen tilbakemeldinger!

Jeg skal også kjøpe meg pc primært til FSX m/ triplehead, og venter egentlig bare på å bestemme meg for det jeg skal kjøpe. Dette er det jeg tenker foreløpig,det er Komplett DinSide PC'n som er konfigurert. noen som har noe innspill, tror dere denne vil kunne kjøre FSX godt og smooth med endel scenery addons etc? Forutsatt at jeg konfigurerer en pakke, så kan jeg ikke velge blant alle produktene til Komplett,er utvalgte alternativ. Og har ikke lyst å bygge selv hehe. Ihvertfall!

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=353922&CKS=PCW - PSU

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343999&CKS=PCW - Hovedkort

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330169&CKS=PCW - CPU

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338074&CKS=PCW - RAM

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=355538&CKS=PCW - HDD

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=355305&CKS=PCW - Grafikkort

Funker VISTA 64-bits bra med FSX, ingen problemer med addons etc?

Håper det går bra at jeg "låner" tråden hehe

Cheers,

Morten Søbyskogen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg hadde opprinnelig planlagt en ny Intel Q9xxx, men har bestemt å avvente til Nehalem er på markedet. Har fortsatt til gode å se noe som kjører FSX godt på travle flyplasser.

Benytter kaun Corsair og Seasonic PSU'er (+ en og annen MIST innimellom). Hadde forøvrig også vurdtert 2x4870 i CF som GPU løsning.

Lenke til kommentar

Hadde ungått E8500 dersom FSX er hovedmålet for PC'en. FSX er et av de få "spilla" som faktisk drar nytte av flere kjerner så en Q9400 (eller bedre Q9xxx) er å foretrekke.

Jeg har hørt av en som er ganske geek når det gjelder overklokking og pc'r, at jeg likegodt kunne kjøpe Q6600, siden den lett kan klokkes til 3,5ghz. Og så var den endel billigere enn Q9XXX, så man sparte endel på det. Noen synspunkter på dette? Jeg skal uansett kjøre Quad.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Jeg har hørt av en som er ganske geek når det gjelder overklokking og pc'r, at jeg likegodt kunne kjøpe Q6600, siden den lett kan klokkes til 3,5ghz. Og så var den endel billigere enn Q9XXX, så man sparte endel på det. Noen synspunkter på dette? Jeg skal uansett kjøre Quad.

Tja... ulempen med klokking er at det utvikler mer varme. Varmen må i sin tur bekjempes med vifter som gir fra seg lyd. Tillater du litt høyere støy er klokking en grei løsning for å spare penger.

Et annet moment er jo at Q9xxx også kan klokkes (særlig Q9400'en har godt skussmål i den forbindelse) og dermed overgå en klokka Q6600 i ytelse.

Alternativet er kanskje å gå for en klokka Q6600 nå og bytte til med Q9650 (el.) når disse har gått ned i pris (våren 09). Dette er en spesielt grei løsning om du har et Socket 775 maskin til i heimen som kan arve Q6600'en.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

En annen ting å vurdere når en kjøper nå;

Neste generasjon fra Intel (Nehalem) kommer til butikkene i Okt/Nov/Des 08. Her er det ny Socket og kun DDR3 RAM.

Derfor: Om du senere skal oppgradere maskinen du kjøper nå til denne serien må du bytte hovedkort og CPU. Kjøper du DDR2 nå må du også kjøpe ny RAM (DDR3) neste gang.

Aner ikke hvor ofte du oppgraderer eller om du alltid kjøper alt nytt når du bytter PC ...

Lenke til kommentar
En annen ting å vurdere når en kjøper nå;

Neste generasjon fra Intel (Nehalem) kommer til butikkene i Okt/Nov/Des 08. Her er det ny Socket og kun DDR3 RAM.

Derfor: Om du senere skal oppgradere maskinen du kjøper nå til denne serien må du bytte hovedkort og CPU. Kjøper du DDR2 nå må du også kjøpe ny RAM (DDR3) neste gang.

Aner ikke hvor ofte du oppgraderer eller om du alltid kjøper alt nytt når du bytter PC ...

Vil de nåværende DUO/Quad prosessorene eller pc-pakker generelt synke i pris når Nehalem kommer, noen tanker om det?

Og er det kommet noe prisanslag på Nehalem, kontra prisen på QUAD i dag? Blir det mye dyrere så er det ikek noe jeg gidder å vente på uansett tror jeg.

Ang GPU så står det mellom 9800GX2 eller GTX280, så blir et Nvidiakort uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Vil de nåværende DUO/Quad prosessorene eller pc-pakker generelt synke i pris når Nehalem kommer, noen tanker om det?

Og er det kommet noe prisanslag på Nehalem, kontra prisen på QUAD i dag? Blir det mye dyrere så er det ikek noe jeg gidder å vente på uansett tror jeg.

På grunn av manglende konkurranse med AMD for tiden vil Nehalem ganske sikkert introduseres med de dyreste CPU'ene først (4000 kr og oppover). Dette gjør at prisen på dagens CPU'er blir relativt stabil, men det er litt avhengig hvordan AMD's nye 32nm serie yter (kommer også før jul).

"Folkeprosessorene" i Nehalem serien ventes over nytttår, disse vil føre til at prisen på LGA775 cpu'ene vil settes ned (minst 50% før sommer 09).

Velg da GTX280 (eller et klokka GTX260), nVidia's "GX2" kort er ofte litt problematiske.

Lenke til kommentar

På grunn av manglende konkurranse med AMD for tiden vil Nehalem ganske sikkert introduseres med de dyreste CPU'ene først (4000 kr og oppover). Dette gjør at prisen på dagens CPU'er blir relativt stabil, men det er litt avhengig hvordan AMD's nye 32nm serie yter (kommer også før jul).

"Folkeprosessorene" i Nehalem serien ventes over nytttår, disse vil føre til at prisen på LGA775 cpu'ene vil settes ned (minst 50% før sommer 09).

Velg da GTX280 (eller et klokka GTX260), nVidia's "GX2" kort er ofte litt problematiske.

Takk for tipsene:) Jeg har hørt at FSX kjører litt bedre på 9800 enn 280, men vil tro at FSX uansett kjører waay bedre med 280 + pc som nevnt over, sammenlignet med min 7800GT 256MB som jeg har nå hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...