Gå til innhold

Fullstendig kaos hos Telenor


Anbefalte innlegg

Telenor kan ikke klandres for en feil som dette. Ikke varte det lenge heller, blei selv rammet. Var ikke værre en og ringe opp igjen 2-3 ganger eller vente i 1 minutt + -, så funka det. Ja, om det hadde vært en nødstilfelle så er 1 min lenge, men uansett.

 

Vi er så forbanna bortskjemte!.

 

Edit: og ikke minst kritiske. Vi snakker om ting som holdes konstant oppe hvert BIDIGE sekund året rundt. Om det blir borte (eller bare ustabilt som det blei i dag) så er det ingen som tar noe særlig skade av det.

 

Der er selvfølgelig ikke snakk om en feil som varte et minutt - feilen var kjent i rundt 3 timer før den ble fikset. At landets nesten-monopol på telefoni ikke leverer varene i så lang tid er faktisk en katastrofe og at nød-numrene var nede i like lang tid kunne meget nemt ha endt i en katastrofe. Telefonselskaperne leverer den kanskje viktigste delen av infrastrukturen i landet og der følger således også med noen ganske strenge krav fra myndigheterne, deriblant tilgjengelighet til å ringe nødnummer.

 

I tilleg er personvernet brutt til de grader når fremmede fik høre andres mobilsvar meldinger og avlytte andre samtaler. Det bør føre til en kraftig reaksjon fra myndigheterne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja fullstending kaos og krise nå folkens. Fiberkabel blir skadet av et annet selskap, så rydder Telenor opp på 3 timer. Bruddet kom klokken 10:10 og kort tid etter hadde driftsenteret på fornebu kontaktet montør. Klokken 13.53 var feilen rettet.

Så lenge et kabelbrudd(hvis det stemmer) medfører "random ruting" er ikke feilen fikset, da er bare symptomene fjernet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...