Gå til innhold

9/10 tommer, men hvilken? Acer vs MSI vs Asus...

Anbefalte innlegg

Jeg har tenke å kjøpe meg en liten 9/10-tommer bærbar PC. Etter og ha sett litt på altvernativene har jeg noen spørsmål.

De jeg har sett mest på er Acer Aspire One, MSI Wind og Asus EEE. Jeg var tidligere helt sikker på at MSI Wind var det beste alternativet, men er litt usikker nå.

Det jeg ser etter er:

- Stor lagringskapasitet (SSD er uaktuelt, kommer til å skifte til vanlig HD uansett)

- GOD batterikapasitet (har hørt at det finnes 8 cellers-batteri til Acer? Her svikter MSI Wind litt med kun 3 cellers hittil)

- Lav vekt (de veier vel ca det samme da)

- Gode tilkoblingsmuligheter (så mange USB-kontakter og andre kontakter som mulig egentlig)

- SVART (den MÅ nesten være svart... her svikter Acer)

Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strømkontakten er heller ikke noe problem da den er delt opp, slik som laptop psu'er ofte er. Så du trenger bare å rote fram en apparatkabel.

Når det er sagt, hva skal du med så uhorvelig mange usb-porter? AA1 har 3 i utgangspunktet.

1. Mus, 2. Bluetooth, 3. HSDPA-modem

Trenger man flere da? ;)

-C-

Lenke til kommentar

Hei! Tenkte å kjøpe meg en liten studentpc slik som deg.

Av EEE-versjonene er 900 uaktuell (den er alt for svak, både for deg og meg ;)).

901 kan fungere, men har prøvd en og det blir nok litt for smått for meg. EEE 1000-serien kunne jo vært aktuell, men disse kommer sikkert ikke til Norge før langt ut på høsten.

MSI Wind ser jo grei ut, men har for dårlig batteri til at jeg gidde å kjøpe den.

Den ny Acer Aspire-en derimot, med 1GB ram, 160GB harddisk og 6-cellers batteri(!) så meget aktuell ut!! I tillegg skal det snart komme et prisdropp på nåværende Acer Aspire One, som gjør at den nye sikkert kommer til å koste rundt 3000kr.

Noen som har ytterligere info om denne nye Acer-en foresten?? :)

Lenke til kommentar

jeg kjøpte meg Asus eee 900, den ble for treg etter mitt behov så jeg leverte den inn igjen etter kjøp av ny mini pc. 900'n er en meget hendig og liten minipc men egner seg nok best til de som ikke bruker den i jobb o.l. Denne er nok fin til de litt yngre. Synd 901 ikke er kommet til Norge for den er nok ganske mye bedre og kanskje en av de beste. Uansett kameraten min har en Wind og den er meget bra men litt stor, men samtidig stort oppgraderingspotensial. selv endte jeg opp på Acer Aspire one med xp og 120 gb. Dette er uten tvil den smarteste til mitt bruk som hånhold sekundærpc/filofax. Da jeg har hatt 900 og one i hus samtidig rakk jeg å teste de opp mot hverandre. Acer er 3 ganger så rask på alle områder... Størelsen på Acer er bittelitt større men samtidig mindre en wind, noe som er viktig for meg da jeg skal frakte denne i hånda og vil ha den minst mulig. Batteriet er 3 cellers, samme som eee, men varer lenger på One. Skjermen er større på wind, men Acer har en fabelaktig lyssterk og klar skjerm, så det spiller ingen rolle. Mousepadn er jo litt spesiell fra andre, men veldig lett å bli kjent med og akkurat passe følsom. At pc'n er ganske så kul i tilleg er jo en god bonus. Med denne føler jeg har gjort et utrolig godt kjøp. Absolutt å anbefale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...