BlastFM Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 I løpet av helgen klarte jeg for første gang å stabilisere systemet på 8x500Mhz. Her er innstillingene. Volt er målt i Everest. Extreme Tweaker Ai Overclock Tuner : Manual OC From CPU Level Up : AUTO CPU Ratio Control : Manual - Ratio CMOS Setting : 8 FSB Frequency : 500 FSB Strap to North Bridge : 400 PCI-E Frequency: 110 DRAM Frequency: DDR2- 1000Mhz DRAM Command Rate : 2 DRAM Timing Control: Manual CAS# Latency : 5 RAS# to CAS# Delay : 5 RAS# Precharge : 5 RAS# ActivateTime : 15 RAS# to RAS# Delay : Row Refresh Cycle Time : Write Recovery Time : Read to Precharge Time : Read to Write Delay (S/D) : Write to Read Delay (S) : Write to Read Delay (D) : Read to Read Delay (S) : Read to Read Delay (D) : Write to Write Delay (S) : Write to Write Delay (D) : DRAM Static Read Control: Ai Clock Twister : Transaction Booster : CPU Voltage : 1,38 CPU PLL Voltage : 1,7 North Bridge Voltage : 1,68 DRAM Voltage : 2,18 FSB Termination Voltage : 1,50 South Bridge Voltage : 1,05 Loadline Calibration : Enabled CPU GTL Reference : 0,67x North Bridge GTL Reference : 0.63x DDR2 Channel A REF Voltage : DDR2 Channel B REF Voltage : DDR2 Controller REF Voltage : DDR REF SB 1.5V Voltage : NB LED Selection : NB Volt SB LED Selection : SB Volt CPU LED Selection : CPU VOlt Voltiminder LED : CPU Spread Spectrum : Disabled PCIE Spread Spectrum : Disabled Advanced CPU Configuration CPU Ratio Control : Manual - Ratio CMOS Setting : C1E Suppport : Disabled CPU TM Function : Disabled Vanderpool Technology : Disabled Execute Disable Bit : Enabled Max CPUID Value Limit : Disabled USB Configuration USB Functions: Enabled Legacy USB Support : Disabled Ganske fornøyd. Skal legge ved bilder senere. Litt høye volts men det var det som måtte til. Jon Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Bra gjort, men hva slags NB-temp har du med så høy spenning på "North Bridge Voltage" som 1,68? Lenke til kommentar
BlastFM Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Bra gjort, men hva slags NB-temp har du med så høy spenning på "North Bridge Voltage" som 1,68? Liger på 50 grader max. Da er det 24grader i rommet. Har byttet ut kjøling på både NB og SB med Thermalright HR-05 SLI. Jon Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 jeg har også ett maximus formula, hva slags cpu kjøler bruker du? min zalman 9700 passa ikke , det var for trangt rundt cpu pga kjøleribbene på hk. Lenke til kommentar
BlastFM Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 jeg har også ett maximus formula, hva slags cpu kjøler bruker du? min zalman 9700 passa ikke , det var for trangt rundt cpu pga kjøleribbene på hk. Jeg har en Thermalright ULTRA120 Extreme. Finnes ingen over og ingen ved siden av. Spør du meg er det den beste kjøleren. Det har vel vært "noen" tester som også har bevist dette. Den har et problem og det er at bunnen på kjøleren kan være noe buet. Men hvis man finner frem litt slipepapir, vann og tolmodighet blir det bra. Jon Lenke til kommentar
BlastFM Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 (endret) Har nå gjort noen endringer. Jeg flashet hovedkortet til Rampage Formula med bios 0403. Dette er innstillingene som brukes nå. Ai Overclock Tuner : Manual OC From CPU Level Up : AUTO CPU Ratio Control : Manual - Ratio CMOS Setting : 9 FSB Frequency : 500 FSB Strap to North Bridge : 400 PCI-E Frequency: 110 DRAM Frequency: 1000 DRAM Command Rate : 2N DRAM CLK Skew on Channel A : Normal DRAM CLK Skew on Channel B : Normal DRAM Timing Control: Manual CAS# Latency : 5 RAS# to CAS# Delay : 5 RAS# Precharge : 5 RAS# ActivateTime : 15 RAS# to RAS# Delay : Auto Row Refresh Cycle Time : Auto Write Recovery Time : Auto Read to Precharge Time : Auto Read to Write Delay (S/D) : Auto Write to Read Delay (S) : Auto Write to Read Delay (D) : Auto Read to Read Delay (S) : Auto Read to Read Delay (D) : Auto Write to Write Delay (S) : Auto Write to Write Delay (D) : Auto Write to PRE Delay : Auto Read to PRE Delay : Auto PRE to PRE Delay : Auto ALL PRE to ACT Delay : Auto ALL PRE to REF Delay : Auto DRAM Static Read Control: Enabled Ai Clock Twister : Moderate Transaction Booster : Manual Common Performance Level 9 Pull-In of CHA PH1 Disabled Pull-In of CHA PH2 Disabled Pull-In of CHB PH1 Disabled Pull-In of CHB PH2 Disabled CPU Voltage : 1.40 CPU PLL Voltage : 1.69 North Bridge Voltage : 1.65 DRAM Voltage : 2.18 FSB Termination Voltage : 1.49 South Bridge Voltage : 1.050 South Bridge 1.5v Voltage: 1.50 Loadline Calibration : Enable CPU GTL Reference : 0.63 North Bridge GTL Reference : 0.67 DDR2 Channel A REF Voltage : AUTO DDR2 Channel B REF Voltage : AUTO DDR2 Controller REF Voltage : AUTO SB 1.5V Voltage : 1.50 Volt verdier er hentet fra Lavalys Everest Jon Endret 28. august 2008 av jon_nethaug Lenke til kommentar
hacek Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Ville man kunnet bruke samme instillinger på et Asus P5Q Pro kort, med en E8400 Prosessor? Jeg har nemlig det. Jeg har ikke like god kjøling (stockvifta som følger med), så om du har et oppsett med instillinger som er litt lavere klokket, hadde jeg vært sjeleglad for å få se Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 takk, skal bestille meg en nå. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 takk, skal bestille meg en nå. Husk at du må bestille en eller to 120 mm vifte/vifter også . Lenke til kommentar
BlastFM Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Ville man kunnet bruke samme instillinger på et Asus P5Q Pro kort, med en E8400 Prosessor? Jeg har nemlig det. Jeg har ikke like god kjøling (stockvifta som følger med), så om du har et oppsett med instillinger som er litt lavere klokket, hadde jeg vært sjeleglad for å få se Du kan nok bruke noe av det samme. Det er jo ingen garanti for at det går men man kan jo prøve. Hvilket P5Q kort er det du har? Jeg kan absolutt anbefale å innvestere i en skikkelig kjøler for CPU. Men du burde jo uansett klare 3,5Ghz skulle jeg tro med 9x. Jeg kan anbefale 0702 biosen. Ser ut som det er flere som har hatt gode opplevelser med den. Jon Endret 28. august 2008 av jon_nethaug Lenke til kommentar
Nator Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Gratulerer fin oc! Btw, den buete formen på kjøleren er vel bra for quad-core cpuer? Lenke til kommentar
BlastFM Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Gratulerer fin oc! Btw, den buete formen på kjøleren er vel bra for quad-core cpuer? Takk takk. Det er morsomt når man får til noe man har holdt på med en stund Det beste er uansett å slipe både CPU og kjøleren. Jeg har gjort det ved noen anledninger nå og kun fått gode resultater. Jon Endret 2. september 2008 av jon_nethaug Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå