Perre Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 (endret) Hei. Jeg har nettopp kjøpt en Iphone 3G og har betalt meg ut av abonnementet til Netcom. Med andre ord er den åpnet for andre operatører (jeg bruker Chess nå). Jeg tenker på å jailbreak'e den for å kunne bruke alle de herlige programmene som er tilgjengelige, men er litt usikker på om dette kommer til å påvirke telefonen i noe grad. Jeg har lest om endring av "baseband" eller noe sånt ved oppgradering til 2.0... vil dette kunne ødelegge noe når telefonen er "kjøpt fri"? Edit: Vil det være mulig å kjøpe apps fra apple store etter å ha jailbreak'et telefonen? Endret 25. august 2008 av Perre Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 (endret) Jeg Jailbreaket nettopp min iPhone 3G 16 gb, det gikk veldig fint. Fikk ingen problemer. Endring av baseband tror jeg kun gjelder 1. gen iPhone - det skjedde ihvertfall ingenting hos meg. Jeg brukte denne guiden: http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?f=153&t=203622 Edit: Info om baseband finner du her. Endret 25. august 2008 av magnusalex Lenke til kommentar
Perre Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Jeg Jailbreaket nettopp min iPhone 3G 16 gb, det gikk veldig fint. Fikk ingen problemer. Endring av baseband tror jeg kun gjelder 1. gen iPhone - det skjedde ihvertfall ingenting hos meg. Jeg brukte denne guiden: http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?f=153&t=203622 Edit: Info om baseband finner du her. Takk for linken! Da blir det jailbreak'ing på meg i dag da. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Når telefonen er låst opp/kjøpt fri fra NetCom så trenger man ikke å hacke baseband for å fjerne operatørlåsen. den er automatisk fjernet allerede. Tror dere forvirrer jailbreaking og opplåsning her. Jailbreaking er for å kunne kjøre non-Apple kode også kjent som Installer og Cydia. Det kan du glatt gjøre selv om telefonen er låst allerede. Lenke til kommentar
Perre Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Når telefonen er låst opp/kjøpt fri fra NetCom så trenger man ikke å hacke baseband for å fjerne operatørlåsen. den er automatisk fjernet allerede. Tror dere forvirrer jailbreaking og opplåsning her. Jailbreaking er for å kunne kjøre non-Apple kode også kjent som Installer og Cydia. Det kan du glatt gjøre selv om telefonen er låst allerede. Det var det jeg tenkte, men så leste jeg noe om at de som ville bytte operatør senere (altså opplåsing) ville kunne få problemer hvis de oppdaterte til 2.0 (grunnet endringer i baseband). Derfor ble jeg litt bekymret for hvilke påvirkninger en eventuell oppdatering og følgende jailbreak'ing kunne ha. Men som du beskriver her så jailbreak'er man for å kunne kjøre non-apple kode og dette påvirker ikke operatørgreiene på noen måte. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Ja. og du har fjernet operatørsperren siden du har betalt deg ut fra avtalen med netcom. Så du trenger ikke å bekymre deg ved fremtidige oppgraderinger uansett. Eneste som kan ta tid er å å vente på ny jailbreak til ny firmwareversjon. Lenke til kommentar
_powerade_ Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Hei, Hvor mye måtte du betale for å bryte kontrakten med Netcom? Holder på å regne på hvor mye(??) billigere det blir å bestille fra USA. Hvilken abonnement fra Netcom bestilte du? Og hvor mye ble det til sammen?? Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Det blir ikke billigere fordi telefonene i USA er låst til AT&T uansett uten unntak enda. Du kommer da sannsynlig til å ende opp med en alt for dyr iPod Touch. Kjøp i Norge hos NetCom med iTalk Small og da blir totalprisen for 16GB 5089,- ink bruddgebyr som er på 2400,- Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Hvorfor ikke kjøpe jailbreaked fra USA for under 3000 spenn? Funket veldig bra i mitt tilfelle, Netcom er svindyre på IPhone. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Hvorfor ikke kjøpe jailbreaked fra USA for under 3000 spenn? Funket veldig bra i mitt tilfelle, Netcom er svindyre på IPhone. iPhone 3G for under 3000 kr inkludert frak og moms? Har jeg vanskelig for å tro. Lenke til kommentar
revolutionn Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 noen som vet hvor mye RAM dt er på iPhone 3G??? Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hvorfor ikke kjøpe jailbreaked fra USA for under 3000 spenn? Funket veldig bra i mitt tilfelle, Netcom er svindyre på IPhone. Fordi den er låst til AT&T. Du kan ikke bruke norsk simkort. Gratulerer med en iPod Touch. Såkalte SIM-Hacks er ikke å anbefale. Lenke til kommentar
lulzie Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Skal man kjøpe iPhone 16 GB oss NetCom å låse den opp må man betale prisen for telefonen, oppsigelsen og første måneden med iTalk altså: 2200+2800+400=ca 5400. Det er det billigste alternativet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå