Gå til innhold

Jailbreak'e min Iphone 3G som er kjøpt fri fra Netcom

Perre

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nettopp kjøpt en Iphone 3G og har betalt meg ut av abonnementet til Netcom. Med andre ord er den åpnet for andre operatører (jeg bruker Chess nå). Jeg tenker på å jailbreak'e den for å kunne bruke alle de herlige programmene som er tilgjengelige, men er litt usikker på om dette kommer til å påvirke telefonen i noe grad. Jeg har lest om endring av "baseband" eller noe sånt ved oppgradering til 2.0... vil dette kunne ødelegge noe når telefonen er "kjøpt fri"?

Edit: Vil det være mulig å kjøpe apps fra apple store etter å ha jailbreak'et telefonen?

Endret av Perre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når telefonen er låst opp/kjøpt fri fra NetCom så trenger man ikke å hacke baseband for å fjerne operatørlåsen. den er automatisk fjernet allerede. Tror dere forvirrer jailbreaking og opplåsning her. Jailbreaking er for å kunne kjøre non-Apple kode også kjent som Installer og Cydia. Det kan du glatt gjøre selv om telefonen er låst allerede.

Lenke til kommentar
Når telefonen er låst opp/kjøpt fri fra NetCom så trenger man ikke å hacke baseband for å fjerne operatørlåsen. den er automatisk fjernet allerede. Tror dere forvirrer jailbreaking og opplåsning her. Jailbreaking er for å kunne kjøre non-Apple kode også kjent som Installer og Cydia. Det kan du glatt gjøre selv om telefonen er låst allerede.

Det var det jeg tenkte, men så leste jeg noe om at de som ville bytte operatør senere (altså opplåsing) ville kunne få problemer hvis de oppdaterte til 2.0 (grunnet endringer i baseband). Derfor ble jeg litt bekymret for hvilke påvirkninger en eventuell oppdatering og følgende jailbreak'ing kunne ha. Men som du beskriver her så jailbreak'er man for å kunne kjøre non-apple kode og dette påvirker ikke operatørgreiene på noen måte. :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det blir ikke billigere fordi telefonene i USA er låst til AT&T uansett uten unntak enda. Du kommer da sannsynlig til å ende opp med en alt for dyr iPod Touch.

Kjøp i Norge hos NetCom med iTalk Small og da blir totalprisen for 16GB 5089,- ink bruddgebyr som er på 2400,-

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...