Trina Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Hei er det noen som har konvertert dvd filmer til mp3? Hvor mange konverterte dvd filmer kan jeg få på 16gb? Er det forskjell på størrelse/kvalitet etter hvilke program man bruker til å konvertere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 (endret) veldig merkelig å ville konvertere en video til en lydfil. hvis du da ikke mener mp3 SPILLER, isåfall er det alfa og omega at du nevner HVILKEN spiller det er snakk om. Endret 25. august 2008 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
Trina Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 veldig merkelig å ville konvertere en video til en lydfil. hvis du da ikke mener mp3 SPILLER, isåfall er det alfa og omega at du nevner HVILKEN spiller det er snakk om. Jeg har ikke kjøpt spiller enda og selvfølgelig så er det ikke snakk om å konvertere til lydfil. Trodde at 16GB var lik på alle spillere. Hvis det er ingen som har erfaring med det så er det helt greit. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 mp3 er ett filformat som kun takler lyd. Skal du ha filmer innpå så må du konvertere til ett filmformat eks. Divx. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Ikke gjør deg vrang. Det å skulle konvertere en DVD film til en mp3 fil er dumt, da en mp3 inneholder kun lyd. Grunnen til at han lurte på om det var det du skulle var jo det at det var nøyaktig det du skrev. Hvilken spiller du har/vil ha bestemmer hvilket filformat DVD-filmen må konverteres til. Det at mp3 spilleren har 16GB lagringskapasitet er greit nok, men det du er nødt til å ha et støttet filformat likevel. Selv har jeg en iPod Classic 80GB og jeg konverterer mine filmer til MPEG-4 filmer som tar mindre plass slik at jeg kan ha de på spilleren. Programmet jeg bruker heter så mye som WinAVI 3GP/MP4/PSP/iPod Video Converter, og det kan konvertere til de fleste lommeformater. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 ^what he said en ipod kan spille av x264 der en 20 minutters tv episode kan ta 45 MB, mens du må opp i 2-3 ganger den størrelsen for samme oppløsning med andre kodeker sopm xvid. så har du spillere med skjermer opp i 800x480 piksler der du rett og slett kan legge inn dvder uten å rippe dem, men til flere GB per dvd Lenke til kommentar
Trina Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 OK og takk for hjelpen. Beklager at jeg ble litt irritert, men jeg trodde det kaltes mp3 spiller selv om man har mulighet til å se video. Jeg skrev ikke at jeg skulle kovertere til mp3fil. Grunnen til at jeg spurte om dette på dette forumet er at på de foretningene jeg har vært har de ikke hatt gode svar å gi meg. Jeg vet bare at jeg ikke skal ha ipod og jeg må kunne ha plass til 3-4 koverterte dvd filmer. Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 En konvertert DVD i brukbar kvalitet kan ta ca. +/- 1 GB (såklart avhengende av format). Når det kommer til portable video-spillere er det mye du kan velge og vrake i. Hvor mye plass kunne du tenke deg (8GB, 16GB, 32GB eller mer)? Hvor stor skjerm vil du ha (3", 4" eller mer)? Og hvor langt er du villig til å strekke deg prismessig? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 (endret) OK og takk for hjelpen. Beklager at jeg ble litt irritert, men jeg trodde det kaltes mp3 spiller selv om man har mulighet til å se video. Jeg skrev ikke at jeg skulle kovertere til mp3fil. Grunnen til at jeg spurte om dette på dette forumet er at på de foretningene jeg har vært har de ikke hatt gode svar å gi meg. Jeg vet bare at jeg ikke skal ha ipod og jeg må kunne ha plass til 3-4 koverterte dvd filmer. Du skrev mp3, noe som er et filformat (.mp3). uansett, ingen har noen gode svar å gi deg på butikkene fordi 1: de er stokk dumme på slike steder, og 2: som folk ahr sagt i hele tråden, det er klin umulig å gi noen som helst indikasjon på hvor store filene blir uten å vita hva slags spiller. Selv da når man har hva slags kodek det er snakk om så er det avhengig av bitrate på både lyd og video. "hvor mye er det plass til..." er et spørsmål som har fått lov til å eksistere i denne verden fordi forbrukere ikke skjønner konseptet om bitrate. Bitrate er hvor mye minne som brukes per sekund med lyd og bilde. Eks vil 768kbps video med 64kbps lyd gi CA 100KB (8 kilobits, kb = 1 kilobyte, KB) per sekund, noe som vil si 6 MB per minutt, 360 MB per time, 720 MB for en totimers film om ikke matten tar helt feil. 768 kbps for video gir uberkvalitet om videoformatet er x264 (aka h.264) og oppløsningen er 320x240, god kvalitet om du har xvid på samme oppløsning, og helt ræva kvalitet om du har MJPEG (moving JPEG) som videoformat på samme oppløsning. Sony spillere, ipod etc bruker førstnevnte format, cowon d2 og creative zen bruker format nr 2, og gamle sansa e200 bruker format nr 3. Har du spillere som eks Cowon A3 med 800x480 piksler skjerm og du vil ha maks DVD oppløsning på dvdrippen (720x whatever aspect ration tillater) så holder ikke 768 kbps til annet enn noen blurry blobber som hopper rundt på skjermen. Om du da firedobler bitraten firedobles filstørrelsen og du er på godt over 1 GB for en film. Du synes nok alt det pjattet var forvirrende, noe som er poenget da det viser at det ikke er noe rett frem svar på "hvor mange dvd rips går på 16GB" Endret 27. august 2008 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå