kaaasen Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Dette kan kanskje virke som et dumt spørsmål, men jeg spør likevel jeg Hva er egentlig IEEE 1394? Hva gjør den/det? Grunnen til at jeg spør er at jeg leverte inn mitt MSI 845PE MAX2 kort til Komplett på reparasjon, og fikk tilbake et MSI 845PE MAX2-FIR-kort :D med litt sånn små-ekstraer som IEEE 1394, Gigabit LAN og Raid-kontroller. Lenke til kommentar
formann Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Det er firewire. nesten det samme som USB. Lenke til kommentar
Espen F Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 det 1394 er såkalt firewire.. en kjapp måte å overføre data hvis du har f.eks en ekstern harddisk eller mellom to maskiner. Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Google? .. Anyway, her har du et svar: IEEE 1394 A very fast external bus standard that supports data transfer rates of up to 400Mbps (in 1394a) and 800Mbps (in 1394b). Products supporting the 1394 standard go under different names, depending on the company. Apple, which originally developed the technology, uses the trademarked name FireWire. Other companies use other names, such as i.link and Lynx, to describe their 1394 products. A single 1394 port can be used to connect up 63 external devices. In addition to its high speed, 1394 also supports isochronous data -- delivering data at a guaranteed rate. This makes it ideal for devices that need to transfer high levels of data in real-time, such as video devices. Although extremely fast and flexible, 1394 is also expensive. Like USB, 1394 supports both Plug-and-Play and hot plugging, and also provides power to peripheral devices. Altså... firewire Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 21. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2003 Okay...men det er jo supert! Vet jo hva FireWire er, men visste bare ikke at det gikk under betegnelsen IEEE 1394 Takk for svarene folkens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå