Pantera Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Hei Skal oppgradere litt HW i maskina, og klarer ikke helt bestemme meg for HK... Tenkte i utgangspunktet på et ASUS P5Q Deluxe, P45, men fant også dette ASUS Rampage-kortet, som koster 650 kr mer. Annet av hw som skal inn, er en Intel C2D E8500 og sannsynligvis et Club3D HD4870-skjermkort. Minne har man 4 GB av fra før av. Driver ikke med overklokking, og Crossfire/SLi har jeg ikke tatt noe stilling til, men maskina skal vel i hovedsak brukes til spill, spesielt AoC. Kan også nevne, at jeg har en Noctua NH9-UB cpu-kjøler, so jo tar litt plass. Så folkens....hvilket HK skal jeg kjøpe? pantera Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Hvis du ikke har tatt stilling til crossfire og har råd til de 650,- kronene ekstra er det lurest med X48(evt. X38) brikkesett , dette da crossfire mode på P45 kun vil gi deg 8x + 8x med to kort . Lenke til kommentar
Epp Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 HeiSkal oppgradere litt HW i maskina, og klarer ikke helt bestemme meg for HK... Tenkte i utgangspunktet på et ASUS P5Q Deluxe, P45, men fant også dette ASUS Rampage-kortet, som koster 650 kr mer. Annet av hw som skal inn, er en Intel C2D E8500 og sannsynligvis et Club3D HD4870-skjermkort. Minne har man 4 GB av fra før av. Driver ikke med overklokking, og Crossfire/SLi har jeg ikke tatt noe stilling til, men maskina skal vel i hovedsak brukes til spill, spesielt AoC. Kan også nevne, at jeg har en Noctua NH9-UB cpu-kjøler, so jo tar litt plass. Så folkens....hvilket HK skal jeg kjøpe? pantera Om du kjøper HD4870 så kjøp x38/x48 kort. Da kan du oppgradere maskinen din med et HD4870 til og kjøre crossfire om spillene blir mer kravstore... SLI ville jeg glemt så lenge det er så my problemer nForce chipsettet Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Det blir nok X48, ja... pantera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå