desdinova Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Fikk problemer med internett-tilgang i helga. Jeg kjørte windows-update på lørdag (vet ikke om dette har noe med saken å gjøre) Litt senere, merket jeg at jeg ikke fikk opp noen nettsider, men hadde tilgang til mitt trådløse nettverk. Sjekket med Canal-digital, som bekreftet at modem var ok osv. Ble anbefalt å bruke nettverkskabel. Gjorde dette, uten at det hjalp nevneverdig. Kjørte diagnosetest i explorer, der det kom opp feil vedrørende dns. Omsider merket jeg at nedlastingsprogrammet bittorrent fungerte, noe som bekrefter at nettilgangen er ok. Jeg mistenker at problemet ligger i explorer, men kan for lite om dns, tcp, ip-adresser og andre innstillinger. Er det en enkel måte å fikse dette på ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 1. Sjekk unntaksreglene i softwarebrannmuren. 2. Kjør winsockfix Lenke til kommentar
hernil Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Jeg har faktisk et lignende problem, noe av det rareste jeg har vært med på. Programmer som Firefox, Pidgin og Thunderbird funker uten problemer, mens IE (6), Opera og Filezilla ikke har nettilgang. Når du nevner det kjørte jeg også windows update i helga. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Fant løsningen. Viste seg at det i alternativer for internett var satt at pc-en skulle koble seg til med proxyadressen proxy01. Fjernet det så funket det fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå