Gå til innhold

Nye Cowon spillere på vei og fydda for noen spillere!

Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, jeg så de istad, og de var svært lekre. HDCP sier jeg heller ikke nei takk til. Kjedelig om O2 kun får 18h audio playback, jeg hadde virkelig regnet med mer!

L3 og O2 er de som ser best ut, og nå spørs det bare om GUI'et er godt, god lydkvalitet, og ikke minst, når får de støtte for rockbox?

32Gb på flashspillere er noe jeg virkelig har sett frem til, og tror det er det som skal til før jeg bytter ut spilleren min, 32Gb sammenlignet med SD-kort, da har vi en deal.

Video, TV-ut og annen bullshit trenger jeg overhodet ikke, og hadde håpet det igrunn kom en ren musikkspiller, med masse kapasitet, god playback, oversiktlige menyer og stor skjerm.

iRiver H300 i mindre størrelse, større skjerm og bedre playback, dét hadde vært gøy!

Lenke til kommentar
Jeg skal iallefall ha en S9, den spilelren får itouch til å se ut som noe som er kjørt gjennom søppelkverna

Kunne ikke vært mer enig!

Nå er jeg faktisk glad for at min Creative Zen Vision:M Tok kvelden :p

Får håpe at S9 kommer med 32 GB minne og støtte for SDHC :)

Lenke til kommentar

O2: 119x73x18 (LxHxB). Jeg trudde denne skulle være mye mindre, og blir da selvfølgelig totalt uaktuelt å bruke som "portabel" MP3-spiller. O2

S9: Er denne som blir mest aktuell for min del, bare den kommer i størrelser opp til 32Gb så får vi se om jeg i det hele tatt vurderer. S9

L3: Altfor, altfor stor. 7" skjerm sier vel sitt. L3

Jeg trenger igrunn kun en i7 med større skjerm og 32Gb lagring, inkl SDHC som er fully integratable :)

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar

Her er endå ein Cowon-tråd ja.

Eg skal ha meg O2, det er sikkert. Har framleis ein fungerande D2 så eg har ikkje behov for å bytte den endå, sjølv om S9 såg lekker ut. Einaste den manglar er SD-slot. Har etter kvart erfart at det er svært praktisk å ha.

Lenke til kommentar

Mr Ødegård burde vel postet dette selv, men siden han ikke gjør det, tar jeg initiativet :)

Tatt i fra Abi:

Not all details were known about the S9 when it was first discovered on Cowon's site, but the full specs are now out on what seems to be one of the new big things this year.

We already knew the player has a 3.3" AMOLED screen with a resolution of 272x480. AMOLED screens are capable of lighting themselves and does not require backlighting like LCD screens. The Bluetooth support is listed as A2DP and AVRCP compatible which means audio streaming and remote controlling, and no support for headset mode or file transfer is listed. The interface will auto rotate as you turn the player and be flash, so hopefully that means it's skinable right out of the box. With a 500 MHz dual core CPU it should hopefully be rather quick. It comes with 9 EQ presets and like other Cowon players it does both Ogg Vorbis and FLAC. Size wise it will be 57.08 x 105.75 x 12.7 mm

It's the video aspect of the S9 that will disappoint many people. It only plays at the screens native resolution, which is rubbish in my opinion. This is most likely to make sure such players as the O2 have a market as well, but in doing so they limited a player which could be the new big hit and native Xvid support without resolution limits would definitely help towards that. It does do WMV and AVI (prob Xvid) like the D2 and h.264 has been added as a third supported video format. This means better quality per megabyte of data, and it might mean it will play back PSP formatted video. Don't get your hopes up however as h.264 compatible portable players tend to be extremely picky on what they will play back. The video support will do the job, but it could have been soooo much better - especially since the player has TV out, a feature that was barely a novelty on the D2.

Lastly, the capacity. A lot of people have been pointing out that this thing doesn't have memory expansion, something that's become a must have after the reign of the D2. With capacities up to 16GB at release and 32GB later, it isn't ever capable of reaching the D2's 48GB combined storage space. Not to mention the 32GB version will most likely be rather expensive, maybe more than people are willing to pay. So the question that remains is this, will you still want one after seeing the limitations?If so, it will be out in October.

Så, den blir større enn det jeg hadde håpet på, ikke like mye plass (internal), og har ikke 'memory expansion'. Totalt uaktuelt for min del hvertfall.

Lenke til kommentar
Får håpe at S9 kommer med 32 GB minne og støtte for SDHC :)

Kan desverre bekrefte at S9 kommer uten minnekort slot.

Men skjermen er råbra.

Kommer tilbake med mer info når leveringstid og priser blir kjent. Sannsynligvis snart.

det er bra vostok! Du må si ifra med en gang du vet noe om 32 gb versjonen for jeg skal ha den med en gang du kommer ut;)

lydkvaliteten er vel den samme som på alle de andre spillerene fra cowon.?

Lenke til kommentar

Jeg har jo egentlig tenkt å kjøpe meg Sony NWZ-A828KB, men det er jo ingen norske nettbutikker som har den inne nå, og de utsetter den hele tiden, så hvis det ikke tar for lang tid før S9 og O2 kommer så kan det jo være jeg ombestemmer meg. Jeg håper bare at prisene ikke blir så veldig høye da ;)

Endret av RedZtone
Lenke til kommentar

Hva er sannsynligheten for at Cowon har spart annonseringen av en eller to siste spillere for aa sammefalle med Apples ipod-'event' den 9.?

Trenger D3 av foelgende grunn: Ingen gidder kjoepe 'gammel teknologi', folk velger heller aa vente paa en ny modell eller kjoepe konkurrerende produkter. Creatives produkter mangler SD-integrering og de andre konkurrentene har enten for lav lagringsplass (Cowon har andre flashbaserte produkter for aa konkurrere i det segmentet) eller for daarlig lydkvalitet. X7 er det kanskje enda stoerre behov for da den eneste MP3 spilleren med over 60gb lagringsplass som ikke er en ipod er Zune (saa vidt jeg vet), og dette er jo bare for ille.

Situasjonen er uholdbar. Foeler at markedet for MP3 spillere har stagnert fullstendig. Den nye trenden er aa lage produkter som er MP3 spiller + alt mulig annet. Dette gjoer at folk som kun er opptatt av aa faa en bra musikkspiller lider. Jeg vil ikke ha DAB, fax, mulighet for chat, wifi, videoavspilling, lydinnspilling, flashspill eller notepad! Jeg vil ha en flash basert MP3 spiller med god batteritid, god lagringsplass (gjerne med SDHC istedet for masse integrert minne), god lydkvalitet og stoette for de viktige formatene som flac, ogg osv!

Lurer paa hvor vanskelig det kan vaere aa gjoere D2 litt flatere, fikse grensen for antall filer (som riktignok ikke er saa ille lenger, men problemet blir jo ikke akkurat mindre med tiden) og de andre smaaproblemene med firmware og gi den 32gb integrert minne.

Huff, hadde egentlig tenkt til aa gi meg etter foerste setning, men merker jeg er frustert :p

Lenke til kommentar
Jeg vil ha en flash basert MP3 spiller med god batteritid, god lagringsplass (gjerne med SDHC istedet for masse integrert minne), god lydkvalitet og stoette for de viktige formatene som flac, ogg osv!

Kanskje denne? (Cowon iAudio 7)

Har noen du kanskje ikke trenger, men men :hmm:

Endret av RedZtone
Lenke til kommentar
Jeg vil ha en flash basert MP3 spiller med god batteritid, god lagringsplass (gjerne med SDHC istedet for masse integrert minne), god lydkvalitet og stoette for de viktige formatene som flac, ogg osv!

Jau, syns det blir for lite lagringsplass. Trenger over 32gb. Hadde kjoept D2 om jeg ikke var ganske sikker paa at det kom en D3 eller X7 mot slutten av aaret. Om jeg visste det var 6mnder eller mer til noen av disse kom ut hadde jeg bare kjoept meg en D2 med 16 + 32gb.

Lenke til kommentar

Jau, syns det blir for lite lagringsplass. Trenger over 32gb. Hadde kjoept D2 om jeg ikke var ganske sikker paa at det kom en D3 eller X7 mot slutten av aaret. Om jeg visste det var 6mnder eller mer til noen av disse kom ut hadde jeg bare kjoept meg en D2 med 16 + 32gb.

Her du link eller noe til D3 og X7?

Lenke til kommentar

Nei, er bare mer eller mindre loese rykter rundt D3 og X7. Paavente av nye produkter hindrer ihvertfall meg i aa kjoepe produkter som er over ett aar gamle. Haadde vaert genialt om Cowon kunne hatt roadmaps som f.eks Intel har, selvom Cowon muligens bare kunne roepet detaljer 6mnder frem i tid. Det hadde vaert mer enn nok, for meg ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...