Gå til innhold

Tottenham Hotspur - Diskusjonstråd

InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må holde meg unna Tottenhamsvenner forumet kjenner jeg, maken til sutring der om dagen, setter oss i samme klasse som Manchester U, Chelsea, Manchester City og Arsenal og dømmer oss deretter.

Begynner å snakke om at det skal bligodt å sparke Boas og håper at Redknapp vil tilbake, herre min hatt.

Lenke til kommentar
Begynner å bli usikker på om det er denne mannen jeg vil ha som manager for klubben min. Vi rir på 1-0 ledelse mot ræva bunnlag. Tror han har mulighet til å gjøre noe stort i Tottenham, men jeg vil at vi skal spille bra og underholdende fotball. Det virker det ikke som om Villas-Boas er enig i.

Fra TV.

Tror noen har glemt å påpeke for vedkommede at vi faktisk tapte 2 - 1 mot Norwich hjemme med Redknapp som manager.

Personlig har jeg fortsatt trua, og selv om jeg ikke hadde hatt det personlig sett, så ville jeg fortsatt gitt AVB de 2-3 årene jeg lovte han på forhånd.

I dag er jeg uenig med AVB i en ting taktisk sett, og det var at han byttet ut Sandro i stedet for Livermore.

For å sammenligne med Redknapp kan jeg ikke huske sist Redknapp av taktiske grunner byttet i pausen, eller 10 minutter ut i andre omgang.

At han tok ut Defoe når vi gikk opp i ledelsen er (i motsetning til hva mange Spurs-fans virker å tro) ingen beskjed til spillerne om å parkere bussen foran målet, det er for å stabilisere midtbanen som hadde vært svak kampen gjennom, hadde det ikke vært for et meget strengt kort tror jeg Huddlestone kunne ha gjort en god figur i dueller mot slitne Norwich-spillere.

Jeg håper og tror at AVB starter med Dembele på banen neste kamp, men jeg er mer usikker på om han også starter med Sandro i stedet for Livermore, kjører han 4-3-3 vil han forhåpentligvis skjønne at Livermore ikke når Sandro til knærne når det kommer til ballgjenvinning og offensive klyv (Sandro spilte en omgang mindre enn Livermore, men hadde flere vellykkede taklinger, sier litt).

Dembele tror jeg var akkurat hva vi trengte, er lenge siden jeg har sett en Tottenham-spiller rundlurte en forsvarer så grundig med en flott finte for så å sette den i lengste hjørnet, håper bare ikke dette var et engangs-tilfelle (selv om jeg er fullt klar over at Dembele ikke er en notorisk måljeger), merket en klar forbedring så snart han ble inkludert i spillet.

Sigurdsson fortsatt anonym, begynte å komme seg før han ble byttet ut desverre, men trenger større ro over spillet sitt.

Vertonghen var en av våre beste i dag, ikke et eneste frispark i mot, men tapte kun to dueller på bakken (ingen i lufta mener jeg å huske statsen sa), sterkt jobbet av en midtstopper.

King-takter når det kommer til "tolkningen" av spillet?

Liker forøvrig at han ber Norwich-spillere komme seg på beina igjen når han er litt sterk som Wikestad så pent kalte det, vitner om tenningsnivå som heldigvis så langt ikke virker å reflektere forsvarsjobbingen.

Friedel virker å være tent på å beholde plassen, men jeg må fortsatt si at det eneste han utmerket seg på i dag er den største styrken hans, nemlig plasseringsevne og erfaring (god jobb på headinga dog, eneste gangene man ser en 40+ åring skifte vektplassering og retning like bra er når de ser Elizabeth Taylor langs gata).

Har fortsatt trua på AVB, får se til Reading-kampen om han har sett det vi "sofa-ekspertene" har sett.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

blir spennende å se Dempsey i aksjon.. hvor vil dere ha han? Lennon spilte en helt horribel kamp i mine øyne..

Lloris (Friedel er gjevnt OK, men ER tregere enn folk på 25.. sorry mac)

walker verthongen gallas ekotto

sandro livermore

dempsey dembele bale

adebayor (defoe etter 65min)

adebayor er tilbake i god gammel "jeg fikk kontrakt, da kan jeg slappe av takter.. synd, men sant)

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Adebayor var allerede mye bedre i dag enn han var mot West Brom, flink til å holde på ballen og var kanskje den som fordelte flest baller til en sjansesløsende Defoe (sjansesløsende i den forstand at han har tunnelsyn og ikke enser at andre kan komme på åpen kasse bare ved hjelp av èn liten touch i riktig retning), og var ved flere anledninger ned og hentet ballen.

100% match-fit?

Nei, men uten tvil økende form, og jeg tror han vil bli like viktig i år som i fjor om han får tilliten.

Skulle vi prøve oss på 4 - 3 - 3 mot Reading, vil jeg se:

Hugo Lloris

Walker - Gallas - Vertonghen - BAE

Sigurdson - Sandro - Dembele

Dempsey - Adebayor - Bale

Lennon var desverre svak i dag når det kom til innlegg, (traff med utrolig lite, om noe) så jeg hadde ikke blitt skuffet om Dempsey fikk sjansen til å vise seg frem.

Kan også skifte med Sigurdsson skulle det bli nødvendig, men jeg mener å huske at Sigurdsson har en bedre pasningsfot, og passer dermed lavere på banen.

I en 4 - 2 - 3 - 1, vil jeg se:

Hugo Lloris

Walker - Gallas - Vertonghen - BAE

Sandro - Dembele

Lennon/Dempsey - Sigurdsson - Bale

Adebayor

La oss endelig innse (eller iallefall bevise det) at Adebayor er vår eneste GODE targetman spiss, og den eneste som er i stand til å holde på ballen takket være teknikk og fysikk.

Defoe bør ikke ha klippekort selv om han klarer å skåre etter å først ha vært i offside mot Newcastle, eller har vært i klubben lengst.

Adebayor er en mye bedre lagspiller, og en mye bedre enslig spiss på topp, punktum finale.

Lenke til kommentar

helt enig med deg at Defoe også var på one man show tur i går.. svake prestasjoner av han til tider.

er enig i at Adebayor i slag er bedre, men han har meget svak førstetouch og kan ikke score fra mer enn 11m. det jeg har sett at sigurdsson er så svakt at jeg har "gitt han opp".. men vi får se. Liker AvB godt, selv om laget ikke spiller skikkelig bra fotball om dagen.

Lloris

walker gallas verthongen bae

sandro parker

dempsey dembele bale

adebayor

dette KAN også bli ett godt oppsett, bare synd vi ikke har mouthinho som kunne gitt oss mye større frihet på midtbanen defensivt og offensivt. ber til høyere makter om at dempsey opprettholder målteften.. Lennon er ikke farlig nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...