Gå til innhold

Tottenham Hotspur - Diskusjonstråd


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

J

Dristig påstand: Du er mer tilhenger av pen fotball enn Arsenal.

 

Det er heldigvis ingen motpoler i dag :) Men når man får et engelsk favorittlag som 7-åring, så bytter man jo aldri ... selv ikke under "boring Arsenal"-perioden. Denslags sitter dypt.

Men å rose sitt eget lag hvis/når det spiller drittfotball? Næhæ.

"Vi vant! Vi vant! Ved å parkere bussen! Hurraaa!" ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

J

Dristig påstand: Du er mer tilhenger av pen fotball enn Arsenal.

 

Det er heldigvis ingen motpoler i dag :) Men når man får et engelsk favorittlag som 7-åring, så bytter man jo aldri ... selv ikke under "boring Arsenal"-perioden. Denslags sitter dypt.

Men å rose sitt eget lag hvis/når det spiller drittfotball? Næhæ.

"Vi vant! Vi vant! Ved å parkere bussen! Hurraaa!" ...

Jeg er definitivt mer avhenger av Arsenal enn pen fotball. Om Arsenal vinner en finale Chelsea-style eller som Stoke kommer jeg til å være svært fornøyd med det, og pent spill ville bare vært en bonus.
Lenke til kommentar

Nå skal vi være svært forsiktige med å diskutere Arsenal i en Spurs-tråd, tror jeg ... så vi lar ballen ligge, ok? :)

Men jeg er dypt uenig med deg. Og jeg er 99% overbevist om at Wenger aldri ville finne på noe sånt.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Jeg kan gjerne innrømme at jeg ikke bryr meg om hvilken fotball som blir spilt om en vinner, så lenge kvaliteten på spillet en velger å bruke for å vinne er god. Chelsea har og gode spillere som individuelt eller i samspill med hverandre skaper magi. Drogba sitt mål mot Tottenham i FA-cupsemien, f.eks. Sånn sett er det ikke noe negativt med Chelsea sitt valg om å spille ekstremt organisert og dypt for å satse på kontringer, så lenge de gjenomfører det bra. Andre lag forsvarer seg på andre måter. Men det er et par småting som gjør det surt allikevel, sånn utenom at Tottenham/evt et annet engelsk lag i en annen lik situasjon led kraftig av at Chelsea vant CL (som selvsagt er hovedgrunnen til at folk i det hele tatt diskuterer dette så mye som en gjør).

 

1. De hadde to straffemiss i sin favør, hvor to av de bedre spillerene i verden ikke klarte å holde sitt vanlige nivå.

2. Bayern gjorde en taktisk blunder ved å bli for defansive etter å ha scoret mot Bayern.

3. Jeg synes ikke Chelsea hadde spesielt god kontroll på Barcelona selv om de ikke slapp inn veldig mange mål mot dem.

 

Jeg holder foresten med FKH her i Norge, fordi jeg kommer fra Haugesund. Jeg skiter i hvordan de spiller, så lenge de gjør det bra resultatmessig ;) Og de spiller ikke direkte fin fotball utover noen gode prestasjoner offensivt mellom spissene/kantene av og til når de scorer.

Lenke til kommentar

Men jeg er dypt uenig med deg. Og jeg er 99% overbevist om at Wenger aldri ville finne på noe sånt.

 

Wenger ville nok neppe gjort det. Arsenal som klubb med en annen trener kunne selvsagt, og har tidligere, gjort det.

 

Men, det må allikevel påpekes at Arsenal når Wenger kom hadde et/fikk et bunnsolid forsvar og var et glimrende gjennombruddslag.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med thomit i alt han sier på de siste sidene i denne tråden. For meg handler det å holde med en klubb om denne rekkefølgen:

 

1. Lokal tilhørighet

2. Annen tilhørighet

3. Angrepsvillig underholdende fotball

4. Trofeer

5. Gode verdier

6. Spennende enkeltspillere med ekstreme ferdigheter

 

...

 

 

...

 

99. Defensiv trygghet

 

Men jeg er jo ikke så naiv at jeg tror 3 og 4 kommer uten et solid defensivt grunnlag.

Lenke til kommentar

Du må gjerne vise til en kilde, da min kilde på samme statistikk ikke har dere på andre plass.

 

120510_table1.jpg

 

Dere har forøvrig fire spillere som har spilt mer enn 3 000 minutter i PL i år, Friedel, Walker, Bale og Modric, City har en, United har en og Arsenal har to.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...