Gå til innhold

Tottenham Hotspur - Diskusjonstråd


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Nå synes jeg ikke Chelsea kampen var noen krise. Vi spilte bra i rundt 60 minutter, men det virket som endel av spillerne gav opp på 2 - 0 og ikke fikk gløden tilbake igjen etter reduseringen. I tillegg kollapset midtbanen når VdV ble byttet ut med Defoe. En enorm taktisk blunder av Redknapp. Å spille 4 4 2 mot Chelsea i 4 5 1 er ikke gambling, det er kapitulasjon.

 

Forøvrig er jeg ganske sikker på at Adebayor og Modric forsvinner til sommeren samt at King legger opp. Om Bale velger å gå til La Liga tror jeg fort han blir benkesliter og karrieren tar et realt skudd for baugen. Han bør absolutt utvikle seg mer som spiller før han kan belage seg på førsteellever plass hos noen av de "store" lagene.

 

Harry har gjort sitt. Han har vist både gode og dårlige sider ved seg selv som manager og for meg er han alt for ustabil til å lede et PL lag. Han er et taktisk analfabet. Jeg håper vi kan få inn en litt yngre manager med store ambisjoner som kan bygge på den spillergruppa som er igjen etter sommeren med 3-4 forsterkninger og gjøre oss til faste CL medlemmer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så hvilken plass tror dere vi ender på? Slik ting ser ut nå tipper jeg 6. Kan ikke se at vi skal klare å holde unna for hverken Newcastle eller Chelsea. Tror også at Arsenal surfer inn til 3. selv med skader på viktige spillere.

 

Levy skal få litt av en hodepine til sommeren med å rydde opp i klubben etter Harry, hva faen gjør han hvis FA ombestemmer seg? Herregud for en såpeopera det vil fortsette å være da, ikke bare alle aldrende spillere på dyre kontrakter men også hele bakromsteamet som sikkert sitter med fete lønninger. Dette kan gå skikkelig ille, alt Levy har bygd opp over 10 sesonger kan bli ødelagt på noen få måneder av Harry & Co.

 

Har tenkt litt på hvor ille dette er og jeg kan faktisk ikke huske noe værre i min tid som Spurs-supporter, en ting er å være konstant ræva og surfe rundt på midten av tabellen men å være i tittelracet over nyttår for deretter å implodere fullstendig på denne måten er tusen ganger værre enn å starte ligaen med 2 poeng etter 8 kamper.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

På en måte jeg og, men jeg bryr meg fortsatt enormt mye om klubben og derfor er det som irriterer meg mest måten Harry uttaler seg om fansen og klubben i media. Det har vært helt hinsides de siste ukene, jeg fatter ikke at han ikke blir irettesatt. Og jeg kan banne på at han vil nå nye høyder denne uka og garanterer at en av spillerne vil være ute i media for å fortelle viktigheten av å stå sammen i en slik periode...

Lenke til kommentar

Ville ikke vært første gang 'Arry forlot en klubb i en skakkjørt posisjon. Spørs om FA tar han nå da, ettersom han har levert dårlige resultater etter at Capello fikk sparken, og fordi engelske organisasjoner ikke liker så godt at valget deres av manager lekker ut.

 

Nei det vil jo ikke være det, men etter den første sesongen og måten vi spilte på til langt over nyttår så trodde jeg faktisk han hadde klart å snu alt dette. Det svir enormt, ikke bare pga situasjonen klubben er i men fordi min egen stolthet har fått seg et realt skudd for baugen etter å ha gått ut rimelig høyt i mine antakelser tidligere i sesongen. Selv ikke en pessimist som meg kunne forutsett dette, det er fullstendig latterlig.

Lenke til kommentar

Jeg velger å legge skyld på Levy også oppi det hele.

De to siste årene har de solgt unna masse spillere i januarvinduet. Og det svekker stallen betraktlig på slutten av sesongen.

 

Benken i går var jo ingenting i forhold til det vi har hatt tidligere i sesongen.

Lag som Arsenal, Chelsea, Newcastle, United har fått spillere tilbake fra skade, samt spillere inn i overgangsvinduet som betyr noe.

Greit vi fikk tak i Ade og Nelsen, men nå er Ade skadet og vi har nesten ingenting å sette på topp.

 

For 2 år siden hadde vi en Crouch og en Pav som i det minste satte 1 av 10 sjangser.

Lenke til kommentar

Ja, jeg skal være enig i den. Levy har på mange måter vært litt fredet hos meg fordi jeg mener han i det store og hele har gjort en god jobb i å ta klubben til nye økonomiske og sportslige høyder. Spørsmålet er om den kontinentale modellen med en sportsdirektør faktisk er det som ville fungert best, en person som er en buffer mellom ham og manager. Alt såg bra ut da vi hadde Arnesen, jeg mener fortsatt at ting begynte å gå litt gal vei den dagen han forsvant til Chelsea og at det som har skjedd i ettertid har vært et eneste stort lappverk. Det er lett å være etterpåklok men jeg tror at den største feilen han har begått var å ansette Comolli, hvorfor i alle dager er det en god idé å ansette en jypling uten erfaring i en så viktig posisjon samtidig som å ansette en uerfaren manager er fyfy?

Lenke til kommentar
Så hvilken plass tror dere vi ender på? Slik ting ser ut nå tipper jeg 6. Kan ikke se at vi skal klare å holde unna for hverken Newcastle eller Chelsea. Tror også at Arsenal surfer inn til 3. selv med skader på viktige spillere.

 

Enig med deg her, ikke grunnet det faktum at jeg er en pessimist/realist, men fordi formen vår har i den siste tid kun pekt nedover, mens samtlige andre lag som kjemper om CL har en godkjent/god form.

Vi er rett og slett det dårligste laget der oppe, i den mest kritiske tiden.

 

Levy skal få litt av en hodepine til sommeren med å rydde opp i klubben etter Harry, hva faen gjør han hvis FA ombestemmer seg? Herregud for en såpeopera det vil fortsette å være da, ikke bare alle aldrende spillere på dyre kontrakter men også hele bakromsteamet som sikkert sitter med fete lønninger.

 

Skjer dette bør enten Levy ha baller til å sparke 'arry grunnet uroen i rekkene, eller si i fra om at spiller-kjøpene må skjerpes betraktelig i og med at det virker som om han kun går for spillere over 30+ år.

Det er også et lite varsku-tegn at selv om Defoe og Saha ikke presterer, samtidig som Adebayor er skadet, så får ikke Giovanni dos Santos spilletid, en spiller som til tider kan varte opp med akkurat det vi trenger fremst på banen, nemlig kreativitèt.

 

Hvordan skal det da gå med våre kommende stjerneskudd? (Livermore er vel unntaket i dette tilfellet).

 

Har tenkt litt på hvor ille dette er og jeg kan faktisk ikke huske noe værre i min tid som Spurs-supporter, en ting er å være konstant ræva og surfe rundt på midten av tabellen men å være i tittelracet over nyttår for deretter å implodere fullstendig på denne måten er tusen ganger værre enn å starte ligaen med 2 poeng etter 8 kamper.

 

Som Spurs-supporter er jeg vant med at vi sprekker, men dette svir så forferdelig mye mer, nettopp fordi svikten kommer i den nevnte kritiske tiden, samt at vi har en mye bedre stall enn vi hadde så tidlig som i fjor.

Vi har stjerne-spillere, som grunnet slitenhet og form virker som om de har overprestert i 2/3 av sesongen, noe jeg personlig ikke har noen som helst tro på.

De er tomme, det er ingen som tør å gå på løp og prøve noe på egen hånd uten at ballen ender opp 40 meter til side for mål.

 

Samtidig er det nesten litt vondt å se Pienaar storspille i dag mot Manchester U, og er sammen med Fellaini en stor grunn til at Everton klarte 4-4 på Old Trafford.

Selv om Pienaar i utgangspunktet ikke er med i en optimal start-ellever slik stå har vært, så er det slik pågangsmot og vilje vi nå trenger, mer enn noensinne.

 

Caulker har jeg allerede nevnt min beundring for, så jeg ser ikke noe poeng i å bemerke annet enn at vi har en utmattet/tom King på stopperplass, og en Gallas som kunne trengt en trygg og krigende Caulker ved siden av seg mens Kaboul er skadet.

Caulker har riktignok hatt et par linjefeil i forsvaret til Swansea, men dette mener jeg kan være en direkte konsekvens av å ikke ha vært en del av Swansea lenge nok til å kunne være på lik linje (no pun intended) som resten av forsvarsrekka.

 

Eg er lei.

 

Vi er flere i den klubben, helt forferdelig å se gutta ha ballen i 70-80% av kampen, uten å prestere å gjøre noe med den.

 

Ville ikke vært første gang 'Arry forlot en klubb i en skakkjørt posisjon. Spørs om FA tar han nå da, ettersom han har levert dårlige resultater etter at Capello fikk sparken, og fordi engelske organisasjoner ikke liker så godt at valget deres av manager lekker ut.

 

Dette er egentlig min største frykt i øyeblikket (jeg har allerede forberedt meg på en 6. plass).

Grunnen til det er at 'Arry som landslagstrener er det optimale for Tottenham som klubb i øyeblikket.

Vi slipper uromomentet som usikkerheten skaper, vi slipper å sparke manageren etter en dårlig periode (jeg kommer tilbake til hvorfor jeg mener 'Arry har mye av skylden), og vi kan få en god kompensasjon fra FA.

Det er ikke noe vits å sparke 'Arry nå rett for sesongslutt, vi får heller bare "håpe" at FA fortsatt vil ha ham, selv etter den senere tids svake resultater.

 

men jeg bryr meg fortsatt enormt mye om klubben og derfor er det som irriterer meg mest måten Harry uttaler seg om fansen og klubben i media. Det har vært helt hinsides de siste ukene, jeg fatter ikke at han ikke blir irettesatt.

 

For meg har uttalelsene vært en stor grunn til at jeg tror 'Arry i øyeblikket ikke har en fordømt plan, han sier så og si det samme etter hver eneste kamp.

 

"Vi var uheldige", "Jeg er fornøyd med hvordan vi spilte trass resultatet", "Vi hadde ikke marginene på vår side", "Gutta spiller sokkene av seg" osv osv.

 

Han tar jo NULL selvkritikk!

Og når han får spørsmål om formen i noen som helst grad kan skyldes manager-ryktene, så fnyser han og sier at det er noe av det mest latterlige han har hørt.

Sorry 'Arry, men da har du ikke hørt på deg selv i det siste.

 

Kroppsspråket mangler, og det virker som om "Kongen av Man-management" sliter med å overbevise gutta om hvor viktig det er å ha troa på seg selv, å vite at dette skal vi klare HVIS vi KJEMPER for det!

 

Under QPR-kampen får vi også se at han sliter med byttene etter min mening.

Rose inn for Ekotto er greit (hvis Ekotto er skadet), ellers hadde det vært like greit å ta av Bale for å få inn en lignende type (men med friske bein) på topp.

Giovanni skulle ha kommet på banen samtidig/før Rose, siden laget skrek etter noen på topp som kunne gjøre ting på egenhånd, og varte opp med litt magi.

Lennon skulle ha stilt fra start, men desverre gjorde han seg ikke merkverdig bemerket i dag (lett å være etterpåklok).

 

Nei det vil jo ikke være det, men etter den første sesongen og måten vi spilte på til langt over nyttår så trodde jeg faktisk han hadde klart å snu alt dette. Det svir enormt, ikke bare pga situasjonen klubben er i men fordi min egen stolthet har fått seg et realt skudd for baugen etter å ha gått ut rimelig høyt i mine antakelser tidligere i sesongen. Selv ikke en pessimist som meg kunne forutsett dette, det er fullstendig latterlig.

 

Her er vel du (Solaar) spot-on, akkurat det samme som jeg føler.

 

 

Skal vi ha noen som helst glede igjen etter denne sesongen (slik det ser ut som nå blir denne sesongen en enorm skuffelse), så må vi reise kjerringa og vinne de resterende kampene, slik at gutta iallefall kan si at de prøvde.

 

 

COYS!

 

 

Edit:

Forresten noen urovekkende rykter ang. 'Arry og spillerne:

 

"I've heard a few rumours tonight that I don't like regarding an Adebayor/Redknapp bust-up. Redknapp singled him out, Ade lost his temper."

"Supposedly Redknapp has said that Adebayor won't play again. So I guess we'll find out the truth of this soon enough."

"And there have been others mentioned as being involved too - Lennon and Walker are the names I've heard. "Lost the dressing room"?".

 

Kommer fra WindyCoys.

 

 

Bedre nyheter er iallefall at VdV skal ha avkreftet at han drar til sommeren, uavhengig av om det blir CL-spill eller ikke.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Ja det er jo ikke noe nytt, og Redknapp bekrefter det jo selv i intervjuet under. Sitat: «nothing’s changed» (på direkte spørsmål om hva han gjør i forhold til vår elendige form. Hvis noen lurer på hvordan et dådyr ser ut rett før det blir overkjørt, du vet akkurat når det er fullstendig paralysert av lyktene, da er det bare å se på dette. Spesielt rund 3:46 og utover.

 

http://www.skysports.com/video/inline/0,,12606_7701947,00.html

Lenke til kommentar

Er det bekreftet nå? Har lest en del rykter om det denne uken. Jaja, trenger ikke være krise det, kan faktisk bli en aldri så liten «blessing in disguise» hvis Harry gjør som han tidligere har snakket om og dytter Bale ned på backplassen. Det er ikke en løsning jeg vil se permanent men mot den motstanden vi møter nå kan det bli perfekt med to overlappende duracellkaniner på høyre og venstreback samtidig som de foran trekker innover i banen, i tillegg får vi den bonusen at Bale faktisk holder seg på venstresiden og motstanderne neppe tør å doble dekningen av ham.

 

Blir spennende å se hvordan Harry liner opp i kampene fremover, selv om lagene er i nedrykksstriden så er det motstand vi skal og bør dominere med vårt gode passningsspill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...