Gå til innhold

Tottenham Hotspur - Diskusjonstråd


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Virker som om det ligger i mentaliteten til spillerne.

Så fort det er litt motgang så presterer de dritdårlig.

 

Lag som tørr å spille, eller er fysisk sterke er alt som skal til for å vippe Tottenham av pinnen.

Mye Redknapp kunne gjort annerledes i denne kampen, men det skal faen sies at spillerne kunne ha gjort mye med det selv.

 

De virker rett å slett uinteresserte i å spille. Lite bevegelse, halvhjerta innsats og rett og slett dårlig holdning.

 

Synes de starter ok, men så dabber det bare mer og mer ut.

 

Det er jo de samme spillerne som spilte som guder for ikke mange månedene siden.

Jeg har fortsatt tro på en verdig avslutning på sesongen. Men da må de virkelig gå i seg selv.

 

Fy faen.. jeg savner Parker til å være sjef på midtbanen, King er i svimeland.

 

Bare på høy tid at Parker får hvile seg. Han har vært elendig de siste 5-6 kampene..

Endret av Hille
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette ligger an til å bli en meget bisarr sesong.

 

I hele sesongen, med unntak av 2-3 kamper, av vi spilt fantastisk fotball, beundringsverdig fotball og mye bedre enn vi har spilt på flere år så vidt jeg kan huske iallefall, alikevel ligger vi an til å ende opp lavere på tabellen i år enn i fjor.

 

 

Jeg vet, det er det som svir så jævlig, og ekstra irriterende er det når laget ikke får annerkjennelse for det heller. Men vi har bare oss selv å skylde, laget og ikke minst manager-teamet mangler erfaring i å være i den posisjonen vi har vært og vi har vært alt for forsiktige og naive i alt for mange kamper.

 

Også er det ekstra trist å se King slik han fremstår nå. Nesten så man ønsker han hadde lagt opp ifjor sommer, trist men sant.

Lenke til kommentar
Bare på høy tid at Parker får hvile seg. Han har vært elendig de siste 5-6 kampene..

 

Parker er så vidt meg bekjent den spilleren på banen som vinner ballen oftest i dueller, og som alltid uansett form gir 110%.

Parkers jobb er å rydde unna midtbanen, og gi enkle baller til Modric/VdV og co, jeg personlig synes iallefall at han har klart dette meget bra gjennom hele sesongen, med unntak av et par håpløse frispark i mot i skumle posisjoner.

 

De virker rett å slett uinteresserte i å spille. Lite bevegelse, halvhjerta innsats og rett og slett dårlig holdning.

 

Nettopp derfor savnet jeg Parker noe helt forferdelig i denne kampen, bare for å se at det er iallefall en utespiller på banen, foruten Nelsen som gir 110%.

 

Mye Redknapp kunne gjort annerledes i denne kampen, men det skal faen sies at spillerne kunne ha gjort mye med det selv.

 

Så klart, men Redknapp stiller med 4-4-2, en formasjon vi kun har hatt en god kamp med i denne sesongen, i en periode hvor vi trenger poeng mer enn noe annet, da gjør han jobben allerede fra start ganske vanskelig for spillerne.

 

Spillerne er slitne, for all del, men i kveld mangelt det motivasjon, bevegelser, baller og presisjon.

 

 

Forresten stiller jeg spørsmåltegn med logikken; "slå lange baller opp mot banens minste mann".

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Parker er så vidt meg bekjent den spilleren på banen som vinner ballen oftest i dueller, og som alltid uansett form gir 110%.

Parkers jobb er å rydde unna midtbanen, og gi enkle baller til Modric/VdV og co, jeg personlig synes iallefall at han har klart dette meget bra gjennom hele sesongen, med unntak av et par håpløse frispark i mot i skumle posisjoner.

Det skal han ha. Han gir som oftest alt han har.

De kampene som står mest ut for min del er Chelsea kampen og Arsenal.

Mer feilpassninger og personlige feil skal man lete lenge etter.. Jeg husker jeg irriterte meg grønn på det.

Lenke til kommentar

Adebade var ganske sjeldent i offside sammenlignet med Defoe (alt ved det vanlige m.a.o.), samt at Adebayor gjør 10 ganger mer ut av seg på banen enn Defoe.

 

Greit, Defoe er en rakker til å skåre mål, hvis alt ligger til rette for han.

Han er ikke en duell-spiller, men en målskårer som er flink til å skåre når han får ha ballen i føttene over en periode, altså at han får gå og utfordre selv.

Defoe er rett og slett for svak på krosser, harde innlegg langs bakken (han har nå bommet på 2 eventyrlige sjanser, enkelt og greit fordi han er for lav, eller har for dårlig timing) og er ikke flink nok til å holde på ballen lenge nok til at laget kan komme etter (de gangene han faktisk prøver å holde på ballen, som regel ser han jo bare etter målet).

 

Ade er ikke en bedre målskårer enn Defoe, det tør jeg å påstå, men flere av målene hans i år har kommet utelukkende fordi han er en klokere spiss som vet å bruke styrkene sine, samt at han passer inn i spillestilen som passer Spurs best i øyeblikket, nemlig raskt spill langs kantene, og trekantspill.

Adebadeball bidrar også i mye større grad til laget (eksempelvis, pasningen til BAE som endte med en god keeper-redning), gjennom fotballforståelse, styrke og evnen til å holde på ballen i stuasjoner hvor vi trenger flere spiller lengre opp på banen.

 

Defoe kan gjerne skåre 100 mål fra benken for min del, jeg mener fortsatt Ade bidrar mye mer til laget enn Defoe, og selv om Defoe skåret i dag, så jeg bedre tendenser hos Ade enn hos Defoe når det gjelder lagspill (merk, ingen av spissene våre var gode i dag, men Ade var minst "dårlig" den tiden han var på banen).

Lenke til kommentar

Ja det kan du si. Herregud som jeg gruer meg til denne sesongavslutningen, er redd vi blir gjort grundig til latter. 4 av våre resterende kamper i PL, som på papiret burde være lette, spilles mot lag i nedryksstriden. Det som skulle ha vært en æresrunde har plutselig blitt en nesten håpløs oppgave. Toppen på kransekaka hadde vært å slå Chelsea i morgen for så å tape mot Liverpool i finalen, jeg kan se det for meg ...

 

I tillegg er Harry ute igjen med site vanlige tull når ting butter imot: «People forget where Tottenham should be at times (...)»

Lenke til kommentar

Jeg digger virkelig Swansea, hadde vært morsomt å se Rodgers få sjansen med et bedre spillermateriale, skjønner virkelig ikke Toppmeis som mener at de bare triller ball på egen banehalvdel. Med en gang de møter litt dårligere lag så ser man hva som bor i spillestilen. Heller mer og mer mot han som førstekandidat til å ta over Spurs når Redknapp blir England-manager.

 

 

Caulker imponerer meg også mer og mer, minner mye om King i spillestil, rolig og behersket uten skitne triks. Tror vi har en fremtidig storspiller på gang her. Ellers hadde det kanskje vært en idé med Sigurdsson som backup til VdV, hva tenker dere om det?

Lenke til kommentar

Personlig har jeg påpekt flere ganger at jeg har likt Swansea sin spillestil, og at jeg har fulgt med alle kampene deres så fremt de ikke har kræsjet med noen interessante derbyer eller Spurs så klart.

 

Rodgers er mitt soleklare førstevalg av PL-managere til å ta over etter 'Arry "skulle" han bli England manager (dette minner meg veldig om Åge Hareide-sagen da han var trener i RBK, og ble lansert som landslagstrener-kandidat), dette grunnet det faktum at han har fått veldig mye ut av Swansea, og har potensialet (tror jeg) til å få til mye mer med spillere med høyere kvalitet, samt at han kan umulig være verre taktisk anlagt enn 'Arry.

Det eneste jeg er litt redd for, er i tilfelle Rodgers lider av samme syndrom som 'Arry, nemlig å mangle det lille ekstra som skal til for å etablere et lag i topp 3-4.

 

Ang. Caulker er jeg sjeleglad for at du nevner han, da jeg selv har følt (i mitt nærområde) at jeg er den eneste som virker å foretrekke Caulker over f.eks Bassong og co, jeg mener bestemt at Caulker og Kaboul er vårt fremtidige stopperpar med mindre det kommer et innkjøp i Modric-klasse.

 

Sigurdsson hadde vært fantastisk, og jeg lurer på om jeg ikke ville ha foretrukket han over VdV, eller om han kunne vært en Defoe-type, som kommer inn når vi sliter med å komme igjennom forsvaret, og kan klemme til skudd fra langt hold som gir enten mål eller skumle returer, jeg tror han kunne hevdet seg betraktelig i Tottenham (kall meg gjerne naiv eller biased).

 

Forøvrig kan det nevnes at vår Harry Kane har skåret i sine 3 siste kamper for Millwall, og står for 4 av Millwalls 5 siste skåringer.

Quote: Tottenthom på Tottenhamsvenner.no

 

http://www.youtube.com/watch?v=lxOH9xEtsCA&feature=g-all-u&context=G2afec21FAAAAAAAAAAA

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Jeg skriver dette i affekt og halvfyll men for meg er nå prosjekt Redknapp over. Han kan pakke sakene sine og dra til Wembley (FA for de som ikke tok den) i morgen for min del. Kanskje vil en midlertidig erstatter gjøre god nok jobb til at vi ikke driter oss fullstendig ut i slutten av sesongen og mister 4. plassen også. Jeg hater å si det men her hadde faktisk Game helt rett. Jeg er nå enig med ham for andre gang i min forumkarriere, Harry er en igle som suger det han kan ut av hver klubb han er innom. I sommer forlater han et synkende skip etter å ha fylt det med gammelt rask som ingen andre vil ha. Toppen på kransekaka er intervjuene han hele tiden gir der han konsekvent kaller Spurs for «they» med en gang det er noe negativt og «we» eller «I» med en gang noe er gjort riktig.

Lenke til kommentar

Leste denne på et engelsk Spurs-forum:

 

We've enjoyed the highs. And for me, they have been some dizzying highs compared to what I've grown up to expect. The Champions League. The "title battle" for 2 thirds of the season. Some of the splendid football we have played over the last few seasons. But it looks like Harry will go to England. I don't think the current rot will cost him the job.

 

However, I don't think he has shown he has been able to stop the current rot. The players are struggling. He has not been able to instill the belief they had before. They have been rocked, and I and many other Spurs fans now have huge reservations about our ability to dig deep and finish in the top 4. We are on the cusp of an absolute mother of meltdowns.

 

How a side can go from title chasing form to relegation form in the space of 2 months is simply phenomenal.

 

So we have a situation where we may well finish outside the top 4. So this is what we are left with:

  1. Harry gone to England.
  2. Modric (having already expressed his desire to leave), re-iterating this once more
  3. Bale attracting vultures to pick at the rotting Spurs caucass.
  4. Ledley King (31), verge of retiring
  5. Brad Friedel (40)
  6. Carlo Cudicini (36)
  7. Gallas (34), Nelsen (34), Parker (31)
  8. Adebayor the only semi decent striker at the club returning to his parent club

So.

  • We have to attract a new manager.
  • Quite possibly need to buy at least 1 top quality goalkeeper.
  • Need possibly 2 top quality centre backs (possibly including Caulker)
  • Need to buy a top quality striker (STILL AFTER 100 YEARS OF LOOKING FOR ONE)
  • Possibly buy a replacement for Bale
  • Possibly buy a replacement for Modric
  • Buy serious backup or competition for places for the likes of Lennon and if he is still here, Bale.

Daniel Levy, you have got a seriously busy summer ahead of you to make sure we don't end up as the next Aston Villa. Harry Redknapp looks like he might have left a huge trail of destruction and a horrible mess through his transfer policy.

 

It's not all doom and gloom. We still have decent talent dotted around the club. But HOW do we change the age old problem of changing the mentality of this great club.

 

(I really really do hope we can scrape Champions League, but it is hard to see where we are scraping our next win out from).

 

Det oppsummerer ganske godt hva jeg tenker om klubben akkurat nå. Det er helt utrolig hvordan vi har forvandlet oss i løpet av noen få måneder, jeg regner med at Harrys «2 points from 8 games» sitter godt plantet i vrangstrupen på de fleste Spursfans nå.

 

Så hva tror dere? Blir vi Aston Villa Mk II eller klarer vi å heve oss etter dette og blir det CL på oss til høsten?

 

For meg finnes det bare to alternativ nå og det er å hente inn enten Rodgers eller Martinez og satse på de i lang tid fremover, så får de spillerne som vil være med være med og de andre kan ryke og reise. For meg er dette nok en overgangsperiode og Harry var bare en parentes.

 

Det har vært kjipt å overvære motgangen vi har opplevd siden jul/nyttår og det har vært utrolig skuffende å se at spillerne ikke har evnet å snu det rundt. Hvis jeg skal være snill mot Harry så synes jeg han ahr gjort det helt greit, litt over forventning, men med utgangspunktet vi hadde i januar er det vi nå ser fullstendig utilgivelig.

 

Mulig jeg er farget av hans uttalelser i pressen også men det får så være, som man reder ligger man.

Lenke til kommentar

Jeg skriver dette i affekt og halvfyll men for meg er nå prosjekt Redknapp over. Han kan pakke sakene sine og dra til Wembley (FA for de som ikke tok den) i morgen for min del. Kanskje vil en midlertidig erstatter gjøre god nok jobb til at vi ikke driter oss fullstendig ut i slutten av sesongen og mister 4. plassen også. Jeg hater å si det men her hadde faktisk Game helt rett. Jeg er nå enig med ham for andre gang i min forumkarriere, Harry er en igle som suger det han kan ut av hver klubb han er innom. I sommer forlater han et synkende skip etter å ha fylt det med gammelt rask som ingen andre vil ha. Toppen på kransekaka er intervjuene han hele tiden gir der han konsekvent kaller Spurs for «they» med en gang det er noe negativt og «we» eller «I» med en gang noe er gjort riktig.

 

Amen.

 

De som sitter utenfor WHL og Spurs-supporternes forum vil nok påstå at vi har mye å takke 'arry for, og har helt rett, men jeg tror det er få som skjønner hvor misfornøyde mange har blitt med Redknapp, og det med god grunn.

 

Redknapp har, som nevnt utallige ganger, vår desidert sterkeste spillerstall på flere år, ja, kanskje til og med siden '61, men likevel presterer han ikke bedre enn det som ser ut til å bli en 5. eller 6. plass.

Jeg er forbanna, fordi vi leder med 11 poeng til Arsenal på 4., og ligger sågar likt med Man U på 2. plass i en runde, før vi sprekker totalt.

De fleste som er utenfor Spurs tenker at formduppen vår begynte mot Arsenal, og at det var de som senket skuta vår i år, men jeg har flere ganger påpekt at jeg er fullstendig uenig i dette.

I kampene derpå hadde vi ikke marginene på vår side, da vi fortsatt spilte fantastisk fotball, og spillerne hadde en fantastisk flyt og relasjon.

 

Det var kun det å faktisk skåre mål da.

 

For det har vi i Tottenham manglet i flere år, en RvP/Pa-piece of Cissè/Demba Ba type spiss som skårer mål på egenhånd, som tar var på de sjansene de får til gangs!

Vi har de ultra-sta Defoe-elskerne, som mener Defoe er vår store frelser og at vi er idioter som har han på benken, men fyren evner jo ikke å spille sammen med resten av laget!

Han mangler helt og holdent den relasjonelle dimensjonen, som Livermore og Krancjar har klart å berøre og til tider vært en del av, selv med mindre spilletid (tror jeg).

 

Han er i sin egen individuelle dimensjon, og er oppgitt på sine egne vegne når han ikke får ballen, ikke fordi laget presterer lavere enn forventet (typ RvP for Arsenal).

 

Så kom det mot Sunderland, og da også det jeg fryktet etter Sunderland, vår egentlige formdupp.

Duppen hvor ingenting stemmer, og spillerne virker å være av et helt annet kaliber enn det de var i fjor.

Det ble som noen kommentatorer var inne på, alle år som ender på 1 er fantastiske/flotte år for Spurs, iallefall historisk sett, og med en gang det året endte, så begynte plutselig resultatene å dale.

 

Jeg mener en av disse grunnene, er mangel på rotasjon/spilletid.

Nøkkelspillere brukes i nesten samtlige kamper, og får aldri restituert seg skikkelig, eller nullstilt seg.

De får heller ikke tid til å "savne" å spille, å savne å gutse på banen og gi alt!

De virker rett og slett tomme for overskudd, og det er kun det mentale som får de til å drive fremover, de er mette etter en fantastisk høst-sesong.

 

En annen grunn, er at vi henter inn Saha og Nelsen, i stedet for langsiktige spillere som har en fremtid.

Både Saha og Nelsen har sine beste år bak seg, og selv om de begge har prestert for Tottenham, så bør de ikke være noe annet enn 3. valg (eller mindre).

Vi hentet ingen forsterkninger typ Cissè, som bidro til en ny futt i laget, og til engasjement!

Joa, ting virket veldig lovende etter Newcastle-kampen, og jeg var en av de som tilga 'arry, det viste seg dog å være litt for tidlig.

 

Hvor står vi nå?

Dawson er skadet resten av sesongen, King sin form har falt drastisk, Kaboul har vært småskadet, Gallas har heldigvis vært en vinnertype, men mangler en sulten og frisk stopper ved siden av seg, og det verste er at vi HAR en slik type.

Problemet er bare at han for øyeblikket er i Swansea.

 

Vi har Ade som også er påvirket av stundens alvor, og mangler i likhet med de andre det lille ekstra, Saha har falt helt bort etter sin flotte kamp mot Newcastle (hvor det tross alt var Ade som gjorde så og si alt), og en Defoe som er så trangsynt at han kun gir seg selv et handlingsvalg, nemlig å storme mot mål for å avslutte.

 

Og sist, men ikke minst, vi har en manager som uttalte at taktikk er overvurdert, og sendte midtbanen vår til Emirates for å tape, rett og slett.

Selv om vi liker å erte Gunners og være skikkelige rivaler, så skal man jo for svarte ikke undervurdere de eller bli for arrogante!

De eide midtbanen!

Vi var i undetall!

De ville så mye mer!

 

Og hva var svaret fra 'arry på hva som gikk galt?

Noe ala "it was one of those days"?

 

RvP pisket opp Arsenal-gutta dagen før kampen, og det merket man med en gang, vi tapte grunnet svake taktiske valg og mangel på vilje.

Jeg skulle gjerne ha sagt at dette var et engangs-tilfelle, men kampen mot Norwich virker å bekrefte at vi er for sent ute med å gjøre noe, vi er rett og slett midt i kvikksanden.

 

'arry, du har gitt oss mange gode minner, men akkurat nå er du den siste som bør lede Spurs, med den ene ballesteinen trygt forankret i England-jobben, og mangelen på den siste lille biten som trengs for å utnytte stallen du har, gjør at jeg mener du bør ta England-jobben etter sesongen, så får Levy prøve så godt han kan å hente en trenertype som Rodgers eller Martinez, og gi de god tid til å bygge opp et nytt stolt Tottenham-lag som står i fare for å miste nesten alt skulle vi miste 4. plassen.

 

Leste denne på et engelsk Spurs-forum:

 

Sitat

We've enjoyed the highs. And for me, they have been some dizzying highs compared to what I've grown up to expect. The Champions League. The "title battle" for 2 thirds of the season. Some of the splendid football we have played over the last few seasons. But it looks like Harry will go to England. I don't think the current rot will cost him the job.

However, I don't think he has shown he has been able to stop the current rot. The players are struggling. He has not been able to instill the belief they had before. They have been rocked, and I and many other Spurs fans now have huge reservations about our ability to dig deep and finish in the top 4. We are on the cusp of an absolute mother of meltdowns.

How a side can go from title chasing form to relegation form in the space of 2 months is simply phenomenal.

So we have a situation where we may well finish outside the top 4. So this is what we are left with:

Harry gone to England.

Modric (having already expressed his desire to leave), re-iterating this once more

Bale attracting vultures to pick at the rotting Spurs caucass.

Ledley King (31), verge of retiring

Brad Friedel (40)

Carlo Cudicini (36)

Gallas (34), Nelsen (34), Parker (31)

Adebayor the only semi decent striker at the club returning to his parent club

So.

We have to attract a new manager.

Quite possibly need to buy at least 1 top quality goalkeeper.

Need possibly 2 top quality centre backs (possibly including Caulker)

Need to buy a top quality striker (STILL AFTER 100 YEARS OF LOOKING FOR ONE)

Possibly buy a replacement for Bale

Possibly buy a replacement for Modric

Buy serious backup or competition for places for the likes of Lennon and if he is still here, Bale.

Daniel Levy, you have got a seriously busy summer ahead of you to make sure we don't end up as the next Aston Villa. Harry Redknapp looks like he might have left a huge trail of destruction and a horrible mess through his transfer policy.

It's not all doom and gloom. We still have decent talent dotted around the club. But HOW do we change the age old problem of changing the mentality of this great club.

(I really really do hope we can scrape Champions League, but it is hard to see where we are scraping our next win out from).

Det oppsummerer ganske godt hva jeg tenker om klubben akkurat nå. Det er helt utrolig hvordan vi har forvandlet oss i løpet av noen få måneder, jeg regner med at Harrys «2 points from 8 games» sitter godt plantet i vrangstrupen på de fleste Spursfans nå.

Så hva tror dere? Blir vi Aston Villa Mk II eller klarer vi å heve oss etter dette og blir det CL på oss til høsten?

For meg finnes det bare to alternativ nå og det er å hente inn enten Rodgers eller Martinez og satse på de i lang tid fremover, så får de spillerne som vil være med være med og de andre kan ryke og reise. For meg er dette nok en overgangsperiode og Harry var bare en parentes.

Det har vært kjipt å overvære motgangen vi har opplevd siden jul/nyttår og det har vært utrolig skuffende å se at spillerne ikke har evnet å snu det rundt. Hvis jeg skal være snill mot Harry så synes jeg han ahr gjort det helt greit, litt over forventning, men med utgangspunktet vi hadde i januar er det vi nå ser fullstendig utilgivelig.

Mulig jeg er farget av hans uttalelser i pressen også men det får så være, som man reder ligger man.

 

Jeg er helt enig, enkelt og greit.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Jeg og er enig i det at vi ikke har spilt så fullstendig håpløst som media skal ha det til, men det er to kamper som virkelig skriker krise og det er den mot Norwich og den siste her mot Chelsea. Kampen mot Arsenal vil jeg klassifisere mer som et arbeidsuhell selv om man helt klart såg forskjell på tenningsnivået hos spillerne. Man kunne også se det i kampen mellom Newcastle og Arsenal hvor mye Vp var sugen på å klatre videre oppover tabellen. Det nærmeste vi har kommet der er VdV mot Arsenal. Greit nok at Parker og til dels Gallas bidrar i så måte men Redknapp har gjort så mange kjøp basert på rutine at man skulle jo tro at i det minste en av de kunne fremstå som en leder i motgang men det stikk motsatte har skjedd. De eneste som får godkjent av meg i denne motgangsperioden er Bale og ..... eller nei bare Bale faktisk, du såg det idag og. Da han scoret var det rett i nota for å fortsette i samme spor.

 

Dette for meg gir et inntrykk av at det er noe som ligger i spillernes natur kontra noe som er innprentet fra trener-teamet. Slik jeg ser det har vi pdd tre vinnere i laget vårt og det er Gallas, VdV og Bale. Disse tre er uerstattelige i form av at det vil koste oss latterlig mye penger eller kreve enormt mye flaks å få inn noe lignende. Selv om Modric er det beste jeg har sett på sentral midtbane siden Gazza så er han ikke uerstattelig, mister vi ham kan vi bytte spillestil og ligge med to dype midtbanespillere i form av Sandro og Parker (som jeg tror har minst to år til i sekken), for ikke å snakke om Huddlestone.

 

Men uansett, slik vi har fremstått de siste månedene så må man bare spørre seg om det er pga eller på trass av manageren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...