Gå til innhold

Tottenham Hotspur - Diskusjonstråd


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2 poeng forann. 6 kamper igjen med 18 mulige poeng.

Burde være veldig mye mulig å innhente de to poengene.

 

Tottenham møter:

09 Apr Gameweek 33 Norwich (H)
21 Apr Gameweek 34 QPR (A)
29 Apr Gameweek 35 Blackburn (H)
02 May Gameweek 36 Bolton (A)
06 May Gameweek 37 Aston Villa (A)
13 May Gameweek 38 Fulham (H)

 

Arsenal møter:

11 Apr Gameweek 33 Wolves (A)
16 Apr Gameweek 34 Wigan (H)
21 Apr Gameweek 35 Chelsea (H)
28 Apr Gameweek 36 Stoke City (A)
05 May Gameweek 37 Norwich (H)
13 May Gameweek 38 West Brom (A)

Lenke til kommentar

:p Sandnes Ulf fortjente å rykke opp, og presterte, jeg pleier aldri å tippe på norsk fotball uansett grunnet bingo-likheten.

 

Jeg har trua på min 5 seire, men jeg tror ikke det holder hele veien inn, og jeg var en av de som mente vi ikke ville miste en 10 poengs ledelse på Arse.

 

Jeg er ikke en pessimist, jeg prøver å være realistisk, beste klubben er vi uansett :p

Lenke til kommentar

Jeg har mistet trua, slik Arsenal fremstår om dagen så skal det mye til å gå forbi de, vi har rett og slett ikke den rette mentaliteten kan det virke som. Der de karrer til seg resultater så taper vi poeng etter poeng, høstsesongen men omvendt.

 

Menmen, fotbailnn’ deinn e roinj!

Lenke til kommentar

Jeg håper iallefall at vi klarer å etablere oss som et topplag, og at vi nå er både dyktige, og heldige, med å beholde spillere, trener (evt en god erstatter), og at vi tviholder på Tottenham-arven.

 

Uansett hvordan innspurten ender, så har vi hatt en fantastisk sesong, en som kan bli starten på en meget god periode.

Lenke til kommentar

En ny 4. plass er isolert sett ikke fremgang men for alle som har fulgt med Spurs er det klasseforskjell på det vi presterer i år kontra tidligere sesonger. Det vi mangler er den gamle klisjeen om baller og tæl, men det kommer vel når gutta blir menn så ja vi er pokka nødt å beholde våre beste spillere men jeg frykter Ferguson i sommer.

 

United striker etter en sentral midtbanespiller med litt kreativitet og de trenger backer så jeg regner med at vi skal få slite med å beholde Modric og Walker i sommer. I tillegg ser jeg på Bale som en spiller som nok lett lar seg sjarmere av en pengeflørt. Vi får se hva som bor i de guttene og ikke minst skal Levy få litt av hvert å bryne seg på i sommer, både med tanke på et evt managerskifte og det å beholde nøkkelspillerne. Jeg ser ikke frem til denne sommeren i det hele tatt.

Lenke til kommentar

@Solaar

Du er spot on, og jeg deler de samme bekymringene.

 

Vi er et mye bedre lag enn vi har vært på flere år spillemessig, og vi spiller rett og slett forlokkende, bare håper vi "overlever" sommeren, vi har også store talenter på lur.

 

Bale skal også være usikker til kampen i morgen grunnet ankelskade.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Ja vi har faktisk en del spillere som faktisk ser ut til å kunne være skikkelige talenter til forskjell fra spillere som f.eks Taarabt og Dos Santos som er litt luremus. Men vi MÅ ha kontinuitet i management-teamet for å frembringe disse talentene, det er ekstremt få klubber som lykkes med å ha en bra ungdomsakademi uten stabilitet lengre opp, men det får tiden vise. Det skjer jo mye spennende og fra og med neste sesong har vi det mest moderne treningsanlegget i PL og byggingen av ny stadion er forhåpentligvis i gang. Alt i alt skal vi være sjeleglade for at vi har Levy bak roret, siden han kom inn i klubben har pilen bare pekt oppover ikke bare resultatmessig men også i alt som skjer utenfor banen.

 

@aleks: Jeg er litt splittet, på den ene siden så er han en fantastisk spiller på sitt beste og jeg har alltid hatt sansen for ham, husker jeg reiv av meg de siste restene av hår da han ble klar for Arsenal. Han passer også svært godt inn i rollen han bekler idag, som relativt ensom spiss på topp. Han minner en del om Kanoute som også var en spiller jeg var glad i. MEN, og det er et stort ett, jeg tror han blir for dyr. Ikke i innkjøp men i lønnskostnader. Han er ikke en spiller jeg ville flyttet grensene for. Hvis man tar i betraktning at han tjener omtrent det dobbelte av hva de best betalte spillerne i Spurs gjør så er det relativt lite sannsnylig at han er vår fra neste sesong.

Lenke til kommentar

Ja det var skuff, men jeg husker at det var litt styr rundt hans kompromissløse muslimske tro og hans spill i Afrikamesterskapet. Husker blandt annet at han nektet å bli med på treningsleir til Mauritius av en eller annen grunn. Det var litt merkelig da han i begynnelsen var Jols klare førstevalg på spissplassen. Tipper på kulturforskjell kombinert med et greit tilbud fra Sevilla, i tillegg hadde jo Keane begynt å spille bra på den tiden.

Lenke til kommentar

Jeg tror det blir vanskelig for dere om Redknapp drar ja.

 

Vi får det vanskelig uansett, med Modric som flørter med Manchester-lagene, og Bale likeså med Barca og Real.

At Harry blir Englands manager virker nesten å være forutbestemt, og sånn som ting er nå (dårlige taktiske valg etc) så vet jeg ikke om jeg kun er bitt av "høyt på tabellen" basillen, eller om jeg faktisk mener dypt inne at Harry kanskje bare bør takke ja til England-jobben, hvis vi får en manager som Brendan Rodgers inn og slipper alt England-styret.

 

Harry har gjort fantastisk mye for Spurs, og jeg tror fortsatt at ting kan bli enda mer fantastisk hvis han velger å bli, men samtidig må jeg stille spørsmålstegn ved hans gjentatte merkelige valg (dytte Modric ned på kant f.eks i Lennons fravær, handle inn spillere som i beste fall er korttidsløsninger osv osv).

 

Heldigvis har dere Levy som er en skikkelig stabukk.

 

Levy er en flott fyr, og jeg mener vi er utrolig heldige som har en såpass dyktig styreformann som vet å håndtere forretningsbiten ved klubben, samtidig som han er flink til å sette ned foten (les, være sta) som f.eks i Modric-saken i sommer.

Redknapp hadde visstnok sagt at Modric kunne få dra, men Levy sa heldigvis nei, og Modric har vært proff nok til å spille for laget, og har vært en av våre desidert viktigste spillere i år.

 

Hva tenker dere om Adebayor? Lyst til å kjøpe han eller satse på en annen spiss?

 

En fantastisk spiller, fantastisk fyr, og han virker å trives meget godt i klubben.

Problemet er bare lønna hans, med de lønningene vi har så vil Ade's lønn være mye høyere enn de fleste (om ikke alle) i stallen, og han er ikke verdt så mye at vi bør risikere surmuling i garderoben.

Van der Vaart har uttalt at han vil ha Ade i klubben etter sommeren, men igjen, lønna er høy, og det er visstnok flere klubber som har meldt sin interesse.

 

Jeg tror vi bare må innse at Ade ikke blir Spurs-spiller på permanent basis (skulle det skje vil jeg iallefall bli meget overrasket), og heller prøve å hente inn en lovende ung spiss, eller en som er i Demba Cissè/Van Persie klasse, noe vi trenger skal vi hevde oss i toppen årene fremover.

 

Kanskje får vi brukt Defoe mer neste sesong (selv om jeg mener han sliter med ego-takter og mangel på forståelse for lagspill samt offside), men Defoe kan jo også være attraktiv for klubber som sliter med å skåre mål (les, Liverpool o.l.).

Uansett hva jeg føler for Defoe sine ferdigheter, så har han fortsatt slått Solskjærs rekord i antall skåringer ved innhopp fra benken, og jeg tror han fortsatt er en notorisk måltyv som rett og slett vil spille mer fotball.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
SpursOfficial: Here's our team v Norwich - Friedel; Walker, Kaboul, King, Assou-Ekotto; Lennon, Livermore, Modric, Bale; Defoe, Saha.

 

Glad for å se Livermore og Lennon i startoppstillingen, litt mer skeptisk til at vi mangler VdV men 4-4-2 hjemme mot Norwich burde gå rimelig greit. Alt annet enn 5-målsseier er en skandale.

 

edit:

SpursOfficial: And here are our subs today - Cudicini, Nelsen, Rose, Kranjcar, Sandro, Adebayor, van der Vaart.
Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Herregud for en håpløs kamp av oss! 4-4-2 fungerer bare ikke så lenge ingen av spissene blir med ned på banen og tilbyr pasningsalternativer og duellstyrke. Vil ha en av Defoe/Saha ut til fordel for VdV.

 

Dette er forresten det verste jeg har sett av King på lenge, begynner å bli en stund siden han leverte nå. Vi sliter virkelig på midtstopperplassen selv om vi i utgangspunktet burde ha god dekning, de er jo laget av glass hele gjengen.

 

Funket pundene deres nå da?

 

Vi bruker Shekel. Og den der var langt ifra så klar som tidligere diskusjoner om temaet, selv om det skulle vært straffe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...