Gå til innhold

Tottenham Hotspur - Diskusjonstråd


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Swansea imponerte igår, det er virkelig morsomt å se de spille fotball, synd for de at de ikke har spillermaterialet til å gjennomføre det til hundre prosent. Skal bli spennende å se om Rodgers får muligheten i en større klubb. Jeg tipper han ender opp hos oss eller Liverpool til sommeren, kan ikke se noen andre klubber med behov for ny manager som vil ha råd til å betale ham ut av den nye kontrakten han signerte ifjor høst eller hva det var.

 

Ellers var det godt å se oss gjennomføre nok en solid kamp, så lenge vi bare holder konsentrasjonen oppe så klarer jeg ikke å se at vi skal tape noe særlig med poeng fremover. Fy faen så morsom denne sesongen er for oss som har levd i et vakum så lenge. God kamp av mange involverte, godt å ha alle nøkkelspillere friske igjen og spesielt Bale virker på vei til å finne samme form som i høst igjen.

 

Satt og tenkte litt igår, hva hvis ligaen ender slik:

 

3. Spurs

4. Arsenal

5. Chelsea

 

... og Chelsea vinner CL. Hohoho, herregud så kjipt det måtte blitt for Arsenal-fansen. Jaja, det skjer neppe, jeg tror vi får det hardt med å stjele 3- plassen fra Arsenal som med sin erfaring burde klare å holde unna for oss, selv om de har en vanskeligere innspurt. (og Chelsea kommer neppe til CL-finalen). Faktisk så er det vel et mer sannsnylig scenario at Newcastle snapper 4-plassen ;)

Lenke til kommentar

@Solaar

 

Helt enig ang. Swansea, de har imponert meg denne sesongen, samt at de (så vidt jeg har fått med meg) ikke har noen horrible personligheter.

Hver gang Swansea spiller (unntatt mot Spurs så klart), heier jeg faktisk på de av den enkle grunn at de spiller "min" type fotball, det er flott å se på et lag som kommer fra Championship med null respekt for de andre lagene i ligaen.

 

Er også enig i at denne sesongen har vært knall, selv om vi skulle ende opp på en relativt skuffende fjerde plass, så har vi virkelig fått vist at det bor mye i dette laget, og at vi har flere flotte talenter på vei opp, de som er her ofte vet jo hvor mye jeg pleier å mase om Coulibaly, men jeg gleder meg vanvittig til vi får se denne karen på senior-nivå, hvor han forhåpentligvis innfrir.

Ellers er det jo nok å bare peke på de to andre unguttene som har fått spilletid i år, spesielt Livermore som jeg tror kan bli en fantastisk spillerprofil for Spurs i løpet av et par sesonger, og hvilken fyr!

 

Har også tenkt på hvor flott det hadde vært å snappe tredjeplassen fra Arsenal rett foran nesene deres, samtidig som de mister CL-plassen, om det blir Chelsea (phø-høh) så er det dog litt synd, da det vil være vanskeligere å kalle seg Londons beste lag, når et av de andre vinner Europas største klubbturnering.

 

Nei, det hadde vært utrolig moro om de gikk på en formdump lik vår, samtidig som vi gjenvinner tredjeplassen og de mister fjerdeplassen til Newcastle eller noe lignende.

Lenke til kommentar

I utgangspunktet spilte vi en forferdelig kamp i dag foruten de første 10 minuttene.

Pasningsspillet satt ikke i det hele tatt, samt at flere spillere (BAE, Parker og Sandro) mistet/rotet det til i farlige posisjoner på banen, da hjelper det lite at Sandro er flink til å rydde opp etter egne feil, og er meget heldig med å ikke få gult kort når han så vidt i gjenvinningsøyeblikket, er borti ballen ved et av de tilfellene hvor han har mistet den.

 

Det er skuffende å se at vi spiller slik, når gutta bør være klare over hvor viktige disse neste kampene er for oss, og det er skremmende at vi kan gå fra 3 - 1 mot Swansea, til å spille kanskje vår dårligste kamp spille-messig hittil i sesongen (foruten de første Manchester kampene).

Heldigvis hadde heller ikke Sunderland dagen, samtidig som de virket å spille kun på kontringer, noe som må sies å være et merkelig valg på hjemmebane etter et flott resultat på Etihad forrige helg.

 

Det skal også sies at dette nok var vår vanskeligste kamp på papiret av de som gjenstår, og "'arry's 5" er fortsatt mulig, med 6 kamper igjen å spille.

 

Av positive spillere vil jeg si at Gallas, Walker og Lennon var våre mest sikre, resten føler jeg var for ustabile og bidro med nesten like mye tull som positive bidrag.

 

...Og kan ikke noen for pokker lære Defoe offside-regelen?

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Mest skuffet over Harry idag egentlig, selv om mange av spillerne leverte dårligere enn normalt. Alle burde jo vite at anti-fotball-guden selv ikke ville tørre å sende laget sitt i angrep mot oss, nei idag burde vi hatt baller til å starte med to spisser + Lennon og Bale på kantene og heller spart VDV til Norwich. Vi såg det samme som vi har sett mot alle lag som legger seg bakpå mot oss, det blir for trangt i midten med Sandro, Parker, Modric og VdV.

 

Menmen, 1 poeng borte mot Sunderland er vel bra «på papiret» og fra nå og innover er det grei skuring, så får vi bare krysse fingrene for at vi unngår skader på våre viktigste spillere.

Lenke til kommentar

Norwich er vel et av de lagene selv jeg tør å påstå at vi må satse på 2 spisser, da Norwich pleier å spille ball, men, Norwich har endret taktikken flere ganger i løpet av året.

 

Jeg mener vi bør stille med noe som dette:

 

Friedel

Walker - Gallas(hvis han ikke pådro seg strekk eller lignende) - Kaboul - BAE

Lennon - Modric - Parker - Bale

Defoe/Saha - Ade.

Lenke til kommentar

Så lenge Lennon starter er jeg fornøyd, vi er så ekstremt mye farligere når han og Bale får herje på kantene kontra når vi fyller opp midten med all slags spillere.

 

For øvrig slo godeste Foy til idag igjen, glemte å nevne det i sted. Han må være en av ligaens verste dommere. Ikke bare bommer han på de store avgjørelsene men han har en farlig tendens til å «la spillet gå» i ekstreme situasjoner, noe som igjen fører til at spillerne tenker «hei dette er jo gøy, jeg og vil være med på dette». Taklingene haglet og faren for skader var stor selv om vi heldigvis slapp unna de verste situasjonene idag, men det har mer med lagenes innsatsvilje enn dommerens påvirkning å gjøre. Var jo flere som var på grensa til å bli sendt av idag men pga tilfeldigheter endte det godt. Synes spesielt vi, men også Sunderland ble snytt i ganske avgjørende situasjoner. Sandro burde blitt sendt av banen for den taklingen som han var jævlig heldig med ikke traff stopperen. I tillegg ble vi snytt for minst en, muligens to straffer. Ved begge anledningene var det en aktiv arm som stoppet en ball på vei mot mål, hva mer som skal til for å dømme hands og straffe skjønner ikke jeg.

 

Etter den latterlige perioden med dommeravgjørelser mot oss i fjor høst hadde jeg håpet på at det som alle sier ville jevne seg ut og vi kunne få noen avgjørelser i vår favør men det ser nok ut som at slikt noe må betales med rubler eller dirham, dollar/pund er ikke lengre akseptert.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar
Så lenge Lennon starter er jeg fornøyd, vi er så ekstremt mye farligere når han og Bale får herje på kantene kontra når vi fyller opp midten med all slags spillere.

 

Så, Lennon og Bale da, så er du fornøyd? :p

 

Men ja, ser poenget ditt, og er så enig som man kan bli, ving-spillerne våre er vårt største våpen, uten tvil.

Ikke bare er de farlige langs kanten, de er fantastisk flinke til å komme seg inn i boksen og sende pasninger 45 grader ut (Lennon), og slå inn flotte lave crosser (Bale), men de bidrar jo også til å strekke forsvaret til motstanderen, slik at spissen(e) våre og Modric + evt. VdV får et mye større lekeområde, skulle det falle noe bakover har vi jo Parker til å rydde opp.

 

For øvrig slo godeste Foy til idag igjen, glemte å nevne det i sted. Han må være en av ligaens verste dommere. Ikke bare bommer han på de store avgjørelsene men han har en farlig tendens til å «la spillet gå» i ekstreme situasjoner, noe som igjen fører til at spillerne tenker «hei dette er jo gøy, jeg og vil være med på dette». Taklingene haglet og faren for skader var stor selv om vi heldigvis slapp unna de verste situasjonene idag,

 

Samtidig ble det jo blåst en del i løpet av første omgang(?), husker iallefall at jeg ble overrasket over kun et minutt tillegg, og som jeg spådde ble det tre minutter tillegg i andre omgang også, er nesten så man kan garantere + et minutt i første, og + tre i andre omgang nå om dagen.

Spillet ble til tider blåst ihjel mener iallefall jeg, men det kan hende at dette er en direkte konsekvens av at Foy ikke la lista tilstrekkelig lavt fra start, han skal iallefall få "ros" for at han er konsekvent i hands-situasjonene.

 

Var jo flere som var på grensa til å bli sendt av idag men pga tilfeldigheter endte det godt.

 

Vår egen Sandro bl.a., samtidig synes jeg Clattermore var utrolig heldig som slapp unna (som vanlig).

Mange av motstanderne våre mener Parker er en råtass, men igjen (som er vanlig for Parker) synes jeg han spiller akkurat slik en defensiv midtbane skal, hardt men fair.

 

I tillegg ble vi snytt for minst en, muligens to straffer. Ved begge anledningene var det en aktiv arm som stoppet en ball på vei mot mål, hva mer som skal til for å dømme hands og straffe skjønner ikke jeg.

 

Den første situasjonen hvor Ade header mot mål mener jeg er en klar straffe, da forsvareren har gjort seg "større" og blokker en stor målsjanse med armen, utilsiktet eller ikke.

Det var jo flere som mente at Ade skulle hatt straffe i mot seg i en kamp hvor han fikk ballen i armen etter å ha hatt den langs bakken i en sklitakling, da kan jeg ikke skjønne annet enn at dette også skulle vært straffe.

 

De andre er jeg faktisk fortsatt usikker på, etter å ha studert Parker sin nøye (og merk, selv om jeg har Parker som avatar prøver jeg å være såpass unbiased som mulig) så tror jeg intensjonen var å klarere ballen (se på foten hans rett før han får ballen sparket opp i hånden av Sunderlands spiller), da den er på vei mot ballen akkurat før situasjonen, og han har armen nærmere kroppen enn første situasjon.

Hadde det blitt straffe hadde jeg ikke protestert, men samtidig mener jeg det er helt greit å la den gå.

 

Det samme med Sunderlands andre, da den først treffer låret til forsvareren, for så å treffe armen hans, altså har han allerede averget, og ballen kommer i såpass stor fart fra kort hold.

Men igjen, jeg er usikker, en annen dag hadde jeg nok ment at alle tre situasjonene er straffe.

 

Etter den latterlige perioden med dommeravgjørelser mot oss i fjor høst hadde jeg håpet på at det som alle sier ville jevne seg ut og vi kunne få noen avgjørelser i vår favør

 

Hehe, vi kan vel allerede ganske enkelt påpeke at det ikke alltid jevner seg ut, men vi har hatt et par situasjoner i år vi også som vi har vært heldige med, men samtidig tror jeg nok at vi har blitt snytt for en god del straffer, og i de verste tilfellene, mål (ja du gjettet riktig, Stoke kampen).

 

 

men det ser nok ut som at slikt noe må betales med rubler eller dirham, dollar/pund er ikke lengre akseptert.

 

Pust til ti nå kjære Solaar :p

Vi skal ikke synke ned til nivået til de som ligger høyere oppe på tabellen, men fortsatt sutrer over tilfeldigheter ;)

Lenke til kommentar

Hehe joda, jeg får vel det, hadde nettopp sett kampen i opptak da jeg skrev det der. Jeg er ganske enig i tolkningen din av de forskjellige hands-situasjonene, jeg orket bare ikke skrive et langt innlegg om det, så da ble det enklere å bare sutre generelt over det lave nivået til Foy & Co.

 

Jeg skjønner også hva du mener med at det ble blåst mye i perioder og det stemmer nok også, problemet er bare at han er jo helt sveiseblind når det kommer til hvilke situasjoner det er riktig å la spillet gå også kompenserer han ved å blåse når det passer ham. Jeg er fornøyd når jeg ikke legger merke til dommeren men i kamper der Foy er involvert tar jeg meg selv i å sitte og følge mer med på hva han driver med enn hva som skjer ellers på banen.

 

Med unntak for straffesituasjonene mener jeg Sunderland hadde vel så mye å være frustrerte over idag som vi, og det vistes på spillerne. Bortsett fra Larsson da, han hadde jo en field-day så mange frispark som han fikk ta.

Lenke til kommentar
Hehe joda, jeg får vel det, hadde nettopp sett kampen i opptak da jeg skrev det der. Jeg er ganske enig i tolkningen din av de forskjellige hands-situasjonene, jeg orket bare ikke skrive et langt innlegg om det, så da ble det enklere å bare sutre generelt over det lave nivået til Foy & Co.

 

Jeg vet jeg egentlig prøver å la være å skrive om dommere, men jeg skal si meg enig i at Foy er en av de svakere dommerne i PL, synd, for fyren virker jo som en kjernekar og et oppriktig arbeidsjern, og han virker å dele mange av mine tanker ang. hvordan fotball skal spilles (mye fordel av ball, la harde men fair taklinger få gå).

 

 

Jeg skjønner også hva du mener med at det ble blåst mye i perioder og det stemmer nok også, problemet er bare at han er jo helt sveiseblind når det kommer til hvilke situasjoner det er riktig å la spillet gå også kompenserer han ved å blåse når det passer ham.

 

Enig, med unntak av hands-situasjonene synes jeg Foy var meget inkonsekvent når det kom til taklingene (farten i taklingene, intensjoner osv).

 

 

Med unntak for straffesituasjonene mener jeg Sunderland hadde vel så mye å være frustrerte over idag som vi, og det vistes på spillerne. Bortsett fra Larsson da, han hadde jo en field-day så mange frispark som han fikk ta.

 

Helt klart, Sunderland hadde en meget dårlig dag på samme måte som oss (feilpasninger etc.), og jeg ble litt forbannet over at vi ikke klarte å utnytte dette, samtidig som vi ga fra oss utallige frispark i områder Larsson ville ha plukket ut om han fikk velge selv.

Lenke til kommentar

Og før jeg glemmer det, min lille man-crush (som forhåpentligvis vil være vår fremtidige spiss-løsning) Coulibaly skåret igjen for U-19 laget i U-19 Champions turneringen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=seVVpfLeEwM

 

Legger ut nok en video, denne gangen en "get to know" video, for de tullingene som evt ikke har sett tidligere filmer :(

Endret av Snurreleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...