Gå til innhold

Tottenham Hotspur - Diskusjonstråd


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om det skal sies at jeg er utrolig skuffet etter "bare" et poeng over Stoke, så tror jeg skåringen til VdV er en av årets viktigste.

 

Vi unngår 4 tap på rad, samt at vi øker luken ned til Chelsea med et poeng.

Jeg synes det var mange gode tendenser i kveld, men i de siste kampene våre har vi rett og slett ikke vært effektive nok, samt at vi har manglet det siste lille ekstra.

 

Jeg synes mange av gutta på banen spilte med innsats, herlig å se Parker kaste seg foran ballen med kroppen etter å ha snublet for å forhindre klarering, samt flere gode takter.

 

Defoe synes jeg ble ganske så usynlig, men det er ikke lett å være en litt liten spiss når man har 11 Stoke spillere rundt seg i en omkrets på 5 meter, savnet en Adebayor utpå i kveld som kunne matchet Stoke-spillerne på kraft og kunne skaffet rom.

 

Arsenal var etter alt jeg kan skjønne heldige med 3 poeng i kveld (feilaktig annulert mål for Everton bl.a.), så jeg tror og håper at Arsenal sin "superform" vil dabbe litt av mot slutten, samtidig som jeg ikke har noen tro på at vår dårlige form vil fortsette i mange flere kamper fremover, vi trenger bare denne ene seieren for å få ting tilbake på plass.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Enig, derfor jeg mener at det ikke finnes karma i denne idretten. Vi har spilt bra og klart fortjent å vinne 22 av våre 29 kamper i år, 4 fortjente vi å tape mens 3 hadde vært greit med uavgjort. Ser man på (f.eks) Arsenal så har de spilt så mye rævfotball denne sesongen at det er ikke vittig at de nå ligger over oss en gang. Hadde det ikke vært for Van Persie hadde vi snakket nedrykk på den gjengen der, så dårlige har de omtrent vært i år. Plutselig spiller de bra i tre kamper og vinner i tillegg noen med litt flaks og vips er de over oss på tabellen.

 

Men vi smir vår egen lykke så her er det bare å stå på. Jeg vil faktisk at flest mulig Arsenal-fans skal tøffe seg litt nå for jeg vet noe de ikke vet, Spurs har vært klart bedre enn de i hele år og resultatene våre de siste 2 kampene lyver, i tillegg til at kampen mot Utd var godkjent rent spillemessig. Vi har mao tapt noen kamper nå selv om vi ikke har spilt dårlig mens de har gjort det motsatte. Jeg er fullstendig klar over at dette kjennetegner et vinnerlag men dette er bare latterlig. Det snur, og det begynner på lørdag. Fy faen som vi fortjener en skikkelig opptur nå. Når vi er ferdige med slakten av Chelsea så er det stort sett bare lette kamper igjen og da snur det. Merk mine ord.

Lenke til kommentar

Vi har vært foran en drøy time og unnskyldningene begynner allerede. Du kan stille klokka etter det.

 

Tabellen lyver ikke. Vi har vært et bedre lag den siste tiden og moste dere til fillebiter i 5-2 kampen. Dere hadde et enormt forsprang med alle muligheter til å komme før oss men har fucket alt opp for dere selv. Dere har kun dere selv å takke.

Lenke til kommentar

Haha, som jeg ler av dere. Makan til bitterhet, og sesongen er ikke engang ferdig. Har ingen tro på at dette er i nærheten av avgjort. Dere må forresten slutte med den der jævla innbilninga dere har at dere er det beste laget i England som det virker som dere har. "Vi spiller best fotball i ligaen. Fakta" også nå med utsagnet om at dere har klart fortjent å vinne 22 av kampene deres sålangt i år. Sprøyt sålangt enn finner det.

Trådene våre er alltid aktive, merkelig nok forsvant et av våre mest aktive medlemmer tidligere i sesongen når vi gjorde det bra, fordi han var lei negativeten rundt laget. Det er denne tråden som aldri ble rørt før Spurs plutselig begynte å hevde seg i toppen, get your facts straight.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har vært foran en drøy time og unnskyldningene begynner allerede. Du kan stille klokka etter det.

 

Tabellen lyver ikke. Vi har vært et bedre lag den siste tiden og moste dere til fillebiter i 5-2 kampen. Dere hadde et enormt forsprang med alle muligheter til å komme før oss men har fucket alt opp for dere selv. Dere har kun dere selv å takke.

Vet du skriver den siste tiden, men Tottenham har spilt langt bedre fotball enn dere i år og hadde fortjent å ligge over dere på tabellen. Arsenal har levd på Persie og marginer i laaang tid nå, det kommer til å snu snart. Tottenham har bedre spillere, men ingen kultur for å kjempe i toppen. Selvsagt lillebror i London, men ikke i år. Hadde tatt Tottenhams tropp over Arsenals hver dag i uken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi har vært foran en drøy time og unnskyldningene begynner allerede. Du kan stille klokka etter det.

 

Tabellen lyver ikke. Vi har vært et bedre lag den siste tiden og moste dere til fillebiter i 5-2 kampen. Dere hadde et enormt forsprang med alle muligheter til å komme før oss men har fucket alt opp for dere selv. Dere har kun dere selv å takke.

Vet du skriver den siste tiden, men Tottenham har spilt langt bedre fotball enn dere i år og hadde fortjent å ligge over dere på tabellen. Arsenal har levd på Persie og marginer i laaang tid nå, det kommer til å snu snart. Tottenham har bedre spillere, men ingen kultur for å kjempe i toppen. Selvsagt lillebror i London, men ikke i år. Hadde tatt Tottenhams tropp over Arsenals hver dag i uken.

 

Du har kanskje ett poeng eller to, men omstendighetene rundt denne sesongen gjør det umulig å ikke minne Spurs-fansen på at vi ligger før dem i år igjen.

 

Dette er Tottenhams beste lag på flere generasjoner, mot den svakeste Arsenal-årgangen under Arsene Wenger. Det er et Tottenham som har blitt skrytt opp i skyene av gud og værmann, mot et Arsenal som hadde sin dårligste sesongstart NOENSINNE. Et Tottenhamlag som beholdt Modric, Van der Vaart og Bale i sommer, og styrket laget ytterlige med Adebayor, mot et Arsenal som solgte Fabregas og Nasri. Et Tottenham som har vært i harmoni, innad i spillergruppa og med fornøyde fans, mot et Arsenal som har en stor del av fangruppen som roper Wenger ut.

 

Alle kortene har vært stokket perfekt for Tottenham denne sesongen. Likevel er de bak oss. Både norsk og engelsk presse har kjørt på med en maktskifte-vinkel, der Tottenham liksom skulle ta over hegenomiet i Nord-London. En såpass bastant påstand skulle vel bli oppdekket av noen solide trofèer skulle man tro? Nei, den var basert på at Tottenham var 10 usle poeng før oss i februar. Spurs-fansen har hovert i hele år, og det er helt usannsynlig godt å slå tabellen i bordet foran dem nå.

 

Evig lillebror.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Fy faen kampen i går var tragisk. Virker som de har glemt hvordan de spiller fotball. Heldigvis scoret både City og Spurs etter jeg hadde slått av kampen og grått meg i søvn.

 

Forresten. Pleier det være Spurs-supportere inne i Arsenal-tråden her på forumet som poster slikt som dette ovenfor?

Lenke til kommentar

Nei, og det er jo veldig ironisk at visse arsenal supportere kommer inn her og snakker om bitterhet. Patetisk oppførsel av enkelte arsenal supportere. Jeg klarer bare ikke se gleden i og forurense et annet lags tråd. Ja selv om det er en rival, det må da gå an å oppføre seg å bruke sunn fornuft.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Alle kamper i sesongen mot lag som ligger 10-11 mann i forsvar har sett ut omtrent som Stoke kampen i går. Vi blir for forutsigbare på siste tredjedel, skyter på måfå og blir blokkert hele tiden.

 

De siste kampene har vi hatt rundt 20 avslutninger i hver kamp, men har en latterlig dårlig uttelling.

 

Og hvis ikke vi starter å trene set-pieces snart, vil vi alltid ha slike kamper. At ikke spillere som Modric og VDV klarer å slå en dødball over første forsvarer er helt patetisk. Alle lagene vet at vi sikter på Bale på første stolpe på dødball nå, og forsvarer seg deretter. At ikke spillerne og Harry klarer å se dette og endrer taktikk er under enhver kritikk

Lenke til kommentar

Tottenham (...) men ingen kultur for å kjempe i toppen. (...)

 

Som englenderne sier: spot on. I tillegg gjelder det også for Harry og det får vi svi en del for. Jeg har imidlertid fortsatt tro på at sesongen kan ende godt men vi er pokka nødt til å servere noen resultater snart.

 

Jeg har sagt det før og sier det igjen, jeg savner bredde i vårt spill. Det var jo tydelig at Harry forsøkte å få det til å fungere igår med en slags 3-5-2 i andre omgang men jeg mener at vi er litt for lite risikovillige. I vår desperasjon etter å styre kampene så ender vi litt opp på samme måte som Arsenal ofte gjør, vi triller ball utenfor sekstenmeteren uten at det blir resultat av det. Jeg skulle ønske at Harry stolte litt mer på spillerne og lot andre lag angripe oss litt mer rett og slett for å åpne opp det etablerte forsvarsspillet deres. Han må forstå at det er forskjell på å spille hjemme mot Stoke kontra borte mot ett av topplagene. Det er utrolig vanskelig for et hvilekt som helst lag å spille mot et lag som ligger så kompakt som Stoke gjør og da mener jeg at man burde prøve å lure de litt, rett og slett slippe de til kalkulerte sjanser for å skape flere overgangsmuligheter for seg selv.

 

Uansett, frykter ikke så mye å miste 3. plassen men det vil være absolutt katastrofe å miste 4. Skulle det skje vedder jeg nesten sjela mi på at Modric blir å finne i rød eller blå drakt neste sesong og da er det bare et spørsmål om tid før spillere som Bale og VdV forsvinner. Jeg er ekstremt fornøyd med jobben Redknapp har gjort men lengst bak i hodet ligger det en gnagende uro for hva som kan skje hvis han mislykkes og får sparken, vi har sett hva som skjer med de lagene han har forlatt tidligere og for å være helt ærlig er jeg ikke spesielt imponert over måten han har forbedret troppen. Ja vi har fått inn en del gode spillere men de har det alle til felles at de er her på korte kontrakter eller på lånt tid i siste delen av karrieren. Borte er den tiden da vi handlet ungt og fornuftig, nå er det rutine og vinnermentalitet han har gått for og da må for pokker disse spillerne (VdV, Parker, Gallas, Ade, Saha) vise frem disse egenskapene og heve seg ennå et hakk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...