Gå til innhold

Tottenham Hotspur - Diskusjonstråd


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Som jeg har sagt flere andre steder, og ved flere anledninger, så tviler jeg sterkt på at vi kommer til å beholde Ade, da han rett og slett ikke er god nok til å ha en så stor lønn (etter min mening).

Defoe har avgjort nesten like mange ganger (om ikke flere) som Ade så langt i sesongen, og det med mye mindre tid på banen.

 

Ade er en fin fyr, og jeg hadde ikke hatt noe i mot å beholde han (sterke spisser trenger man), men han er rett og slett alt for dyr.

Defoe og Remy på topp, DET hadde vært noe det!

 

 

Samba har forresten levert inn sin "transfer request" til Blackburn.

Hva tror dere er mest sannsynlig? PSG eller Tottenham?

 

Dette er jeg helt uenig i. Den spisstypen Adebayor er har vi ikke hatt siden Berba og det er ekstremt viktig å ha en slik spiller i stallen. Defoe er god han men hans styrke er ikke det som er viktigst for laget slik vi spiller nå og det er nok derfor du ser Ade fra start så og si konstant så lenge han er tilgjengelig for spill. Det har med måten Ade jager hver eneste ball på topp, hvordan han beveger seg ikke bare med tanke på egen suksess men også for å lage rom for medspillerne. Han har også en oversikt på linje med de beste i laget og spiller ofte pasninger som er umulige for motstanderen å forutse. Han jobber effektivt hjemover når det trengs, alt i alt er han en ganske uforutsigbar spiller med stor fotballhjerne, egentlig det motsatte av en ung Defoe som i det siste har blitt bedre på det meste og mer av en lagspiller. i tillegg har du hans fysikk som er overlegen de fleste spisser i PL, han har en sjelden kombinasjon av fart, eksplosivitet, duell- og luftstyrke.

 

Ellers så har Iago Falque signert permanent og blitt utlånt til Southampton for resten av sesongen, spennende deal - jeg har likt alt jeg har sett av den lille spanjolen så langt og et utlån til en annen klubb er nok helt rett for ham nå, han trenger å matches litt mer enn han får mulighet til nå.

 

Også likte jeg de nye chantene vår kjære Ekotto har fått:

 

«♫ Don't cha wish your left-back was B-A-E ♫»

 

og

 

«♫ What's that struggling up the hill?

It's Benny's Smart Car, it's Benny's Smart Car ♫»

 

:cool:

 

Jeg skjønner nå at jeg prøvd å få frem poenget mitt på en veldig utydelig måte som lett kan misforståes.

Jeg mener ikke at Adebayor ikke er bedre enn Defoe, eller en fantastisk fotballspiller, jeg mener kun at han ikke er verdt såpass mye at vi bør ofre budsjettet vårt, når vi kanskje kan få tak i f.eks Remy.

 

Med å si at Defoe har avgjort like mye som Adebayor, mener jeg med viktige mål hvor laget vårt har stanget hodene sine mot veggen så og si hele kampen, Adebayor bidrar jo selvfølgelig med mye mer med sin styrke og muligheten til å skape rom til lag-kameratene sine.

Hadde det ikke vært for at vi har en så forbannet god midtbane, og at jeg ikke ville ha ofret noen av våre fire faste (VdV, Modric, Parker og Bale), så ville jeg sagt at en spillestil med både Defoe og Adebayor sammen på topp hadde vært supert, da Adebayor kunne ha skaffet Defoe rom til å avslutte og være hissig på grøten.

 

Håper det oppklarer litt om hva jeg egentlig mente.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, forstår litt bedre da ja. Selv er jeg av den oppfatningen at det skal godt gjøres å finne en spiss med samme egenskaper som er like god eller bedre enn Adebayor, så får vi se til sommeren om han kan bli kjøpt for rett pris med rette lønnsbetingelser men jeg tviler på det, uansett så har vi gjort en knalldeal med å få låne han en hel sesong fra en av våre sterkeste konkurrenter samtidig som de betaler mesteparten av lønna hans.

Lenke til kommentar

Sykt skuffa over tapet idag men kampen sett under ett var det kanskje ikke så urettferdig selv om det føltes sånn etter Defoes bom på overtid og den påfølgende straffen.

 

Jeg synes City var klart best i første omgang og helt til vi scoret vårt første. Vi tok gradvis over etter utligningen, spesielt etter Livermore kom inn for VdV. Meget godt bytte av Redknapp.

 

Ser at det har blitt diskutert hvorvidt Ballotelli burde fått rødt eller ikke uten at jeg skjønner hvorfor, det er jo en soleklar viljestempling og jeg er spent på hvilket etterspill det får for urokråka. Ellers skal Parker ha kudos for å ta det som en mann, herregud som jeg digger den spilleren der. Nå etter noen timer føles det ikke fullt så jævlig, jeg har ikke hatt trua på noe seriemesterskap selv om vår måte å spille på har gjort at jeg har flørtet med tanken. Men nå er vi 8 poeng bak City og det ser jeg på som rimelig umulig å ta igjen, spesielt når også Utd imponerer i kamp etter kamp. Bales mål var en herlig perle og en god opptur, i tillegg synes jeg at vi klarte oss bra og viser nok en gang at vi ikke er i ferd med å sprekke, dette laget marsjerer videre.

 

COYS!

Lenke til kommentar

Sykt skuffa over tapet idag men kampen sett under ett var det kanskje ikke så urettferdig selv om det føltes sånn etter Defoes bom på overtid og den påfølgende straffen.

 

 

Jeg sier meg enig der, det er lett å tenke "åh dæven vi fortjente iallefall et poeng føffaen", men faktum er at det var en City-tabbe som lot oss komme inn i kampen igjen, og selv om vi fikk et par store sjanser som vi bommet totalt på, så var City det førende laget.

Hadde vi snudd om på situasjonen, hadde nok vi også ment vi hadde fortjent 3 poeng.

 

Jeg synes City var klart best i første omgang og helt til vi scoret vårt første. Vi tok gradvis over etter utligningen, spesielt etter Livermore kom inn for VdV. Meget godt bytte av Redknapp.

 

 

Fornøyd med Livermore, selv om han til tider fortsatt virker å bruke litt for lang tid med ballen og dermed mister den.

Det er selvfølgelig mest sannsynlig at han ikke har fått spilt mye med de øvrige 10 på banen, slik at han har kommet inn i "deres spillestil", så jeg lar det passere siden han spiller ganske bra ellers.

 

Ser at det har blitt diskutert hvorvidt Ballotelli burde fått rødt eller ikke uten at jeg skjønner hvorfor, det er jo en soleklar viljestempling og jeg er spent på hvilket etterspill det får for urokråka. Ellers skal Parker ha kudos for å ta det som en mann, herregud som jeg digger den spilleren der.

 

 

Jeg har diskutert "feil" situasjon med folk, og ser dermed mye enklere hvorfor folk mener Balotelli stempler Parker med vilje.

Selv er jeg faktisk fortsatt litt skeptisk, siden situasjoner som regel ser verre ut i slow-motion (men det er også da man ofte ser ting som er umulig å se ellers), men det er helt klart noe merkelig med fotarbeidet til Balotelli som til slutt ender opp med knottene sine på hodet til Parker.

 

Glad for å ha spillere som Parker på laget, som tåler en støyt (samtidig som de klarer å gi en, husker du taklingen mot Richards? :p).

 

Nå etter noen timer føles det ikke fullt så jævlig, jeg har ikke hatt trua på noe seriemesterskap selv om vår måte å spille på har gjort at jeg har flørtet med tanken. Men nå er vi 8 poeng bak City og det ser jeg på som rimelig umulig å ta igjen, spesielt når også Utd imponerer i kamp etter kamp. Bales mål var en herlig perle og en god opptur, i tillegg synes jeg at vi klarte oss bra og viser nok en gang at vi ikke er i ferd med å sprekke, dette laget marsjerer videre.

 

Jeg har prøvd, og til en grad, å holde hodet klart, og ikke tenke på PL-gull i det hele tatt da begge Manchester lagene rett og slett er for seige.

Jeg har dog veldig stor tro på at vi skal klare å kapre tredjeplassen, og selv om vi fortsatt hadde spilt over all forventning før sesongen, så merker jeg at jeg faktisk vil bli skuffet om vi ikke klarer topp tre, nå som vi har ligget der såpass lenge.

 

Vi har fortsatt en god form, og siden vi klarer å gi City kamp til døra på bortebane, og i en kamp de kontrollerer, så føler jeg meg mer positiv til at vi skal klare å tukte våre naboer i år.

 

COYS!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

On The 12th Day Of Arsenal, My Boardroom Gave To Me -

 

12 Bottles of water

11 Useless Players

10 Points behind SPURS

9 Players diving

8 Goals from Man U

7 Years of nothing

6 Red Cards a Season

5 Swollen Ring...Pieces

4 English Players

3 Touchline Bans

2 Quiet Grounds

And an old man called Thierry Henry

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Coulibaly "prosjektet" lever iallefall.

 

En fremtidig storspiller hvis han blir brukt riktig, det er jeg helt sikker på.

 

http://www.youtube.com/watch?v=TVStdbLoEYE

 

http://www.youtube.com/watch?v=uSHlcsX_3S8&feature=related

 

Lennon og Defoe meldes forøvrig som usikre mot Wigan grunnet skader.

Bale og Sandro trente, men Sandro er visstnok ikke klar for aksjon.

King kan være aktuell.

 

 

Og tredje-generasjon "Ivers" er klar for akademiet!.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...