Gå til innhold

Tottenham Hotspur - Diskusjonstråd


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det kommer til å gå en stund før han er nær førsteelleveren, ihvertfall hvis jeg skal tro på det jeg hører fra folk som har sett ham spille en del.Men det har jo du også?

 

Egentlig har jeg vanskelig for å se at han skal erstatte Walker da de virker å være ganske like i spillestil.

Lenke til kommentar

Ok, det ble en kjip omkamp mot Burnley. For så vidt bedre enn tap, men jeg synes det kommer ganske ubeleilig etter det tøffe programmet i desember. Vi er i dag den PL-klubben som har spilt flest kompetitive kamper denne sesongen:

 

http://twitter.com/hotspurrelated/status/552475953029734401

 

Men det uroer ikke Pochettino: «I am not concerned. We are confident in our squad. All our players are in good physical condition. We have to play another 90 minutes, but this is football. We need to stay in the next round of the FA Cup. Our priority is to stay in all competitions. For Tottenham it is important to stay in all competitions. We dont have one priority.»

 

Kampprogram Januar:

10. jan - PL - Crystal Palace v Tottenham

14. jan - FA - Tottenham v Burnley

17. jan - PL - Tottenham v Sunderland

21. jan - LC - Tottenham v Sheff Utd

28. jan - LC - Sheff Utd v Tottenham

31. jan - PL - West Brom v Tottenham

 

Kampprogram Februar:

7. feb - PL - Tottenham v Arsenal

10. feb - PL - Liverpool v Tottenham

19. feb - EL - Tottenham v Fiorentina

22. feb - PL - Tottenham v West Ham

26. feb - EL - Fiorentina v Tottenham

 

Skulle vi slå Sheff Utd i ligacupsemin venter enten Chelsea eller Liverpool i finalen som spilles den 1. mars.

 

Det er utrolig viktig at vi får med oss et momentum inn i februar nå og på papiret ser programmet i januar overkommelig ut. Samtidig går vi inn i denne perioden uten våre to unge sentrale midtbanespillere som har vært ekstremt viktige for oss så langt i sesongen. Spesielt Bentaleb vil bli dypt savnet mens han gjør sitt beste for Algerie i ACN.

 

Spurs denne sesongen når Bentaleb har startet: P15 W10 D3 L2

Spurs denne sesongen når Bentaleb ikke har startet: P16 W7 D4 L5

 

Skulle Algerie gå videre fra gruppespillet (de er i gruppe med Sør-Afrika, Ghana og Senegal) så starter det med kvartfinaler den 31. januar og avsluttes med finale den 8. februar. Går han helt dit kan vi avskrive ham i kampen mot Liverpool også. Dette blir tøft.

 

Så har vi hans partner-in-crime som nå er ute med skade: unge Mason. Jeg synes han har vært en viktig spiller for oss som ofte gjør det der lille ekstra som er vanskelig å få øye på ved første blikk. Han leverer ballen fra seg raskt og er den som sørger for at spillet foregår på motstanderens tredjedel i stedet for midt på banen.

 

Spurs denne sesongen når Bentaleb OG Mason har startet: P6 W4 D1 L1

 

Til å erstatte de har vi altså Dembele, Stambouli, Paulinho og Capoue. Det er rimelig å anta at minst en av disse, og kanskje flere, blir solgt nå i januar men jeg håper vi beholder Dembele og Paulinho. Jeg er ingen stor fan av sistnevnte men han har vist klare tegn til forbedring i det siste så kanskje han endelig har tatt tempoet i PL?

 

Dembele er en god spiller å ha mot de gode lagene som presser oss høyt, han er nærmest umulig å ta fra ballen og med den egenskapen lokker han ofte motstanderen ut av posisjon. Mot lag som ligger dypt er han en håpløs spiller som aldri klarer å gi fra seg ballen raskt nok når tempo er den viktigste medisinen. Det er der jeg håper Invisibilinho kan komme inn og gjøre en bedre jobb enn tidligere. Jo fortere vi får Mason tilbake jo bedre.

 

Den som skal erstatte Bentaleb får en tøffere jobb, rett og slett fordi hverken Capoue eller Stambouli har vist noe som skulle tilsi at de gjør ryddejobben like godt, spesielt posisjoneringen er noe Bentaleb gjør ekstremt mye bedre enn disse to. Kjenner at savnet av Sandro er stort nå, hvorfor solgte vi ham og erstattet han med dette? Jaja, tiden får vise, jeg har tatt feil om spillere før.

 

En gladnyhet er jo at Tottenham avkrefter et evt salg av Lloris. Eller er det en gladnyhet? Vi vet jo alt for godt at slike nyheter som oftest er starten på at stjernen forlater oss til sommeren. Føler meg rimelig sikker på at Lloris går til Barca innen neste sesong men jeg blir veldig overrasket om det skjer allerede nå, det gir lite mening.

 

Så er spørsmålet: kommer vi til å handle i januar?

 

Slik jeg ser det så er Poch inne i en veldig god periode nå. Forandringen spesielt den siste måneden har vært enorm. Endelig ser vi konturene av en førsteellever og endelig er vrakgodset etter Harry ute i kulda. Teamspiriten er høy virker det som og vi virker veldig godt trent. Alt dette, sammen med resultatene den siste tiden gjør at jeg har fått fornyet tillit til Poch. Han har håndtert det som så ut som en potensiell krise i oktober/november på en glimrende måte. All ære til ham for det!

 

Så hva gjør han nå? Tør han å forandre på troppen som nå nærmest unisont viser fremgang på alle plan? I så fall, hvor gjør han forandringene?

 

Jeg tror at det største utslaget kan komme ved kjøp av en meget god midtbanespiller. Problemet er at vi har så mange fra før og de to som spiller fast har hatt en rivende utvikling samtidig som de kommer fra eget akademi. Sjansen er derfor liten for at det skjer noe der nå i januar.

 

I forsvar har Fazio tatt stormskritt i det siste og Vertonghen er tilbake til sitt gamle jeg etter at han har fått mindre ansvar for organiseringen av forsvarsfireren. Fazio er en leder, en virkelig god en, jeg håper å se ham som kaptein for dette laget i nær fremtid hvis han fortsetter den gode utviklingen. Klarer ikke å se at vi skulle kunne forsterke denne lagdelen nå i januar, det måtte evt blitt på venstreback men der har Davies hatt god utvikling i det siste så en evt erstatter må komme på bekostning av ham eller Rose, det tror jeg ikke skjer.

 

Så da gjenstår angreps-fireren. Kane går ikke å droppe men han trenger hvile og en god makker/konkurrent. Klarer vi å kvitte oss med en eller begge av Soldado/Adebayor samtidig som vi får tak i erstatter(e) ville det vært den desidert beste forsterkningen slik jeg ser det. Kunne også tenkt meg en offensiv midt med god fart som erstatter for Townsend, som vi gjerne kan shippe videre til Villa eller Liverpool f.eks. Vi mangler fart i angrepet og det er absolutt et område vi trenger forbedring på.

 

Blir uansett veldig spennende å følge med på Spurs fremover og det er jeg veldig glad for etter den lange overgangsperioden vi har vært gjennom nå. Håper virkelig ikke dette er en falsk vår, for entusiasmen min har steget betraktelig i det siste. Endelig er det litt spennende å være Tottenham-fan igjen!

 

COYS!!!

Endret av Solaar
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Resultatene har jo kommet utover i sesongen. Men spiller laget bedre? Jeg har ikke fått sett så mye av kampene som tidligere i år, spesielt ikke tidlig i høst, så det er et oppriktig spørsmål.

 

Men jeg har definitivt fått med meg løpene inn i boksen fra Mason og at midtforsvaret virker å ha satt seg mer. Spurs har manglet dette lenge. Nå håper jeg bare på at Levy får anledning til å cashe inn på Townsend snart.

Lenke til kommentar

Stor forskjell den siste måneden kontra resten av sesongen selv om det fortsatt er mye grums. Kampen mot Newcastle blir forhåpentligvis husket som der det løsnet. I tillegg gjorde vi en god figur mot Utd og kampen mot Chelsea er nok det beste jeg har sett fra Spurs mot et topplag på veeeeeldig lang tid.

 

Der hvor AVB, Jol, Ramos og Redknapp alle vant i enkeltkamper mot storlag så var det ikke med en slik overbevisning som mot Chelsea. I tillegg var det jo mot et skadefritt lag med ligaens beste spillere i halve laget. Det var ikke slik som tidligere hvor man bare vet at vi sprekker, selv om jeg som godt opplært Spursfan forventet nettopp det. Vi sto imot angrep etter angrep og nektet å slutte å presse de og gå i angrep selv. Det bølget, men selv ikke en av verdens beste spillere i storform klarte å gjøre noe med vårt kollektiv.

 

Uansett hvordan det går fremover så vil jeg huske tilbake til den kampen som noe av det aller beste jeg noensinne har sett av Spurs. Hvem vet, kanskje jeg til og med kjøper DVD-en. ;)

Lenke til kommentar

... Men det er klart at enkeltspillere har mye å si, det er derfor vi ikke havner i topp-4 i år heller. Sammenlign spillermaterialet vi har med f.eks Utd og Arsenal og det burde vært walk-over før ligaen startet. Lag som Southampton, Liverpool, Everton og Newcastle har jo også en tropp som er på høyde med eller bedre enn vår.

 

At vi går inn i januar med alt å spille for i samtlige konkurranser er ekstremt uvant og litt av en prestasjon når man ser på forutsetningene Poch startet med. Mange har nok undervurdert hans betydning for Southampton og det vil forhåpentligvis vise seg til vår fordel etterhvert.

 

Men som sagt, falsk vår og alt det der ;)

Lenke til kommentar

... Men det er klart at enkeltspillere har mye å si, det er derfor vi ikke havner i topp-4 i år heller. Sammenlign spillermaterialet vi har med f.eks Utd og Arsenal og det burde vært walk-over før ligaen startet. Lag som Southampton, Liverpool, Everton og Newcastle har jo også en tropp som er på høyde med eller bedre enn vår.

 

Newcastle og Soton? Synes begge de har en tropp som er et godt hakk under både Liverpool og Tottenham. Nå er jeg en av de som mener Newcastle har en første XI som burde være med å kjempe om EL, men Newcastle har en alt for tynn stall og på visse plasser er de blant de svakeste i ligaen, og da tenker jeg spesielt på stopperplass. Og dette byr jo på problemer.

 

I tillegg sliter klubben en del med skader, noe som fører til at vi aldri får se den beste XI ute på banen samtidig. Ifølge physioroom leder Newcastle med 14 skader nå, mens Everton følger etter med 8. Det må jo være noe feil siden? Men dette håper jeg bedrer seg når det kommer en ny manager. Aarons, Abeid og de Jong er jo ute fordi Pardew valgte å spille de før de var fit, og trosset det medisinske aparatets advarsler om å ikke spille de.

 

 

Men ja, jeg følger du overvurder Newcastle veldig nå.

Lenke til kommentar

Hvordan er det litt av en prestasjon av Poch at dere forsatt henger med i alle turneringer? I Europa har dere knapt møtt respektabel motstand, i FA cupen er dere forsatt ikke videre etter en forferdelig kamp mot Burnley, ligacupen har jeg ikke sett hvem dere har møtt, antar det ikke er allverden enda, og i ligaen henger dere med grunnet veldig ujevne prestasjoner av United og Arsenal. AvB hadde klart det samme.

Lenke til kommentar

Jeg sa det for noen måneder siden og fikk et veldig godt svar fra Solaar den gang, og jeg mener det samme i dag. Jeg tror AVB burde fått mer tid. Han er definitivt en manager for framtiden, og nå i ettertid hvor vi kan være etterpåklok så virker sparkingen enda mer feil. Resultatene er ikke noe bedre, selv om Tottenham ikke har gått på noen store smeller.

Jeg liker AVB, men Poch har hatt en grei start. Det kan bare bli bedre.

E: Thumbs up Solaar. Du skriver veldig gode og reflekterte innlegg, noe som kan ta veldig lang tid. Du skulle heiet på et annet lag ;)

Endret av Espp
Lenke til kommentar

AVB var nok litt for sta, i tillegg hadde han jo en veldig mye bedre tropp, for ikke å snakke om en Bale i sitt livs form.

 

Jeg vil helt klart si at vår tropp i starten av denne sesongen såg veldig svak ut, ingen kunne forutsett utviklingen ungdommene har hatt under Poch. Mulig at bredden er bedre enn Newcastle men ser man på de faste spillerne hadde ikke vi en tropp som det kunne forventes klare noe mer enn topp-6 og ser man på hvordan spillerne opptrådte sammen i starten av sesongen så var nedrykk mer sannsynlig ;)

 

Ellers, synes poengene mine i det lange innlegget over her kommer godt til syne i dag. Vi kontrollerer og spiller ball på midten men overgangen til siste tredjedel går alt for sakte. Eriksen dropper for dypt, Dembele er for treg til å gi fra seg ballen og det kan stilles spørsmål ved posisjoneringen til Stambouli. Vanskelig å si hva som kan gjøres annerledes med de spillerne vi har på benken. Er kanskje lurt å ta ut Dembele for Soldado og gå 4-4-2?

 

Mektig stemning og mottakelse for Pardew på Selhurst Park i dag forresten. Fansen oppfører seg som om det var cupfinale og jubler hver gang de får til mer enn to pasninger på rad. Lo litt da de tok feil av Chadli og Dembele i buingen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...