Gå til innhold

Tottenham Hotspur - Diskusjonstråd

InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt morsom kamp med tanke på hvordan vi har spilt tidligere.

Ofte dominert med ballbesittelse, men skapt lite farlige sjanser.

I går føltes det veldig omvendt. Everton førte mye ball, men hadde hele tiden følelsen av at Tottenham var nærmest målene.

God innsats og ikke minst en fornøyelse å se Soldado score. Kjente det i øyekroken når han satte seg ned å feira.

Lenke til kommentar

Veldig bra, og vi var enormt gode til å variere presset også, det forvirret helt tydelig Evertonspillerne.

Samtidig håper jeg vi slipper å holde på slik i hver kamp. Det eneste negative jeg kommer på fra kampen igår er vel akkurat det at vi hadde litt lite ballbesittelse i forhold til Everton. Helt greit i enkeltkamper men slitsomt i lengden. Samtidig er det jo akkurat det vi har klaget på i noen år nå (mye ballbesittelse uten sluttprodukt) så her er det bare å holde kjeft og være fornøyd.

Lenke til kommentar

Kampen idag var ille, men ikke like ille som tidligere. Vi ser bedre ut bakover selv om CP kom til en del farlige sjanser. Hovedsaklig sliter vi på backplassene nå. Davies har hevet seg noen hakk og er nok den beste venstrebacken vi har nå, mer disiplinert enn Rose og dyktigere til å plassere seg riktig og takler bedre. Dessverre er han ikke like god fremover men det er jo noe som vil komme når han blir tryggere og mer rutinert.

Dier gjør mange feil defensivt, posisjoneringen er til tider fullstendig håpløs, bortsett fra det er han en ok spiller men langt ifra god nok til å være førstevalg på høyreback. Calamity-Chiriches bør få plassen fast her frem til Walker er tilbake.

Offensivt mener jeg at tre plasser burde være bankers nå, det er Kane bak spissen, Eriksen som trekker inn i en fri rolle på venstre og Soldado som spiss. Sistnevnte spiller egentlig ikke så dårlig, han mangler bare selvtillit og flyt. Samtidig har vi ikke noe bedre og det siste vi vil er å gjøre oss avhengig av Ade igjen.

Jeg ønsker også å se Lennon oftere fra start. Han skaper bredde og rom for seg selv og andre med hurtigheten sin, i tillegg er han milevis bedre defensivt enn våre andre angripere og det leder meg inn på et lite problem: venstre eller høyre side? Alle Spursfans vet at han er mest effektiv på høyre men samtidig vet vi også at han fungerer ikke så godt når han spiller foran en veldig offensiv back og det blir et problem når Walker snart er tilbake. Lennon + Chiriches ser bra ut og minner meg litt om komboen Corluka/Lennon, dvs den tiden L var på sitt beste (riktignok godt hjulpet av ballstrøere som Huddlestone og Modric).

Ergo mener jeg at akkurat nå ser dette ut som vår beste startellever:

Lloris

Chiriches Fazio Verts Davies

Bentaleb Mason

Lennon Kane Eriksen

Soldado

Her kan Lamela og Chadli brukes som impactspillere utover i kampen når Lennon har løpt forsvaret deres i senk, i stedet for omvendt slik det er idag.

Når Walker er tilbake må vi nok gjøre noen endringer på topp og da må de spillerne som ikke presterer ut. Jeg frykter at det blir Soldado og da må Kane ta spissplassen med Eriksen bak ham. Så får Lennon/Chadli/Lamela slåss om de to andre plassene.

Stambouli og Dembele er god backup men spørs om de er fornøyd med det?

Tar man alt dette i betraktning mener jeg at de viktigste plassene vi bør forsterke i januar i tur og orden er: spiss, venstreback, ving, sentral midt (bedre enn de vi har pr idag).

Paulinho har jeg nå offisielt gitt opp, han passer ikke i den spillestilen vi har og han ser ikke ut til å trives i PL heller. Liker gutten, takler ikke fotballspilleren. Bør selges snarest mens vi fortsatt kan få godt betalt for ham.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...