Snurreleif Skrevet 26. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2014 Så.. spilte vi slik vi gjorde på Torsdag? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 26. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2014 Jeg er glad jeg hadde gitt opp sesongen på forskudd. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 26. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2014 Første omgang var god, men vi slet med å komme igjennom Newcastles 11-mannsmur. Var litt som å se Arsenal, vi trillet mye ball utenfor 16-meteren uten å skape noe særlig. I andre omgang ble vi offer for noe vi har sett så mange ganger før:konsentrasjonssvikt i bakre rekker, denne gangen signert unggutten Dier. Kampen fortsatte som i første, vi trillet ball og stanget og etterhvert kontret Newcastle inn mål nr 2. Vi har ikke gode nok spillere til å bryte ned et slikt forsvar og vi er fortsatt samme gamle Tottenham som når som helst får total mental kollaps og fremstår som fotballens svar på Dr Jekyll og Mr Hyde. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 26. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2014 'Spurs will be 'Spurs m.a.o? Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 26. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2014 Hvor har det blitt av Paulinho? Og hvorfor kjøpte dere Stambouli? Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 26. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2014 Invisibinho lever vel opp til kallenavnet sitt, ingen som vet sikkert hvorfor han ikke er i troppen lengre. Stambouli er skadet ... Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 27. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2014 Pochettino har vel innsett at Paulinho ikke tilbyr noenting. Synes midtbanen vår er ok slik den er i dag, selv om Lamela og Eriksen virkelig trenger å vise seg mer hele tiden. De er unge og det virker som de faller litt av til tider. Dier blir spilt ute av posisjon og sliter som de fleste CB'er veldig med posisjonering ute på kanten. At han i tillegg ikke var klar til avspark er utilgivelig. Mentaliteten i troppen trenger virkelig en boost. Vi faller totalt sammen når vi får mål imot. Jeg skrudde av kampen da Toons gikk opp til 2 - 1, for jeg visste vi ikke kom til å true dem noe mer... Blir matt... Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 27. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2014 Jeg tror Paulinho kunne gjort det strålende, synd Pochettino er av en annen oppfatning. Bare måltrusselen han representerte er dypt savnet i dagens tropp. Håper han kommer tilbake. Lenke til kommentar
el mindo Skrevet 27. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Jeg har flere ganger ytret mine tanker om lagets offesnsive tafatthet og mangel på bevegelse/utholdenhet. Men jeg skal ikke gå mer inn på dette nå. Men det en annen ting jeg sitter å lurer litt på, er om Tottenham-stopperne er litt for avhengige av at den defensive midtbanespilleren (Capoue) ligger veldig lavt og nesten oppererer som en tredje stopper, når backene står høyt i banen? Jeg er selvfølgelig klar over at laget er avhengig av minst en defensiv midtbanespiller når man oppererer med tre offensive og to høye backer. Stopperne blir avhengig av å ha en ekstra spiller å støtte seg på, når de må trekke ut og dekke et større rom. Men om vi tillater oss å sammenligne oss med lag som presterer bedre/har bedre spiller, synes jeg å ane at de ikke er like avhengig av denne falske stopperen, slik jeg oppfatter Capoue. Mange av de større lagene Real, City osv. oppererer ofte i denne 4231-formasjonen, men virker å ligge høyere med midtbaneankeret. (Jeg vil bl.a. påstå at Modric og Kroos var en ganske offensiv bakre toer mot Barca.) Hva tenker dere om dette? Et av problemene jeg mener dette skaper, er at det blir et veldig stort rom rundt midtsirkelen. Motstanderen får ofte mye tid rundt 35 m, til å etablere et angrep. Og vi brukre veldig mye krefter ved at Lamela, Eriksen og Chadli må inn i dette rommet, vinne ball og så spille seg ut igjen. Spessielt Lamella har hatt veldig mange balltap i dette rommet, i de siste kampene. Jeg har hørt at han har fått en del kritikk fordi han for ofte trekker inn, men jeg tror dette delvis skyldes at den sentrale midtbannen ikke trekker fort nok opp og inn i dette rommet. Vi ender dermed opp med å spille en veldig smal 4-2-2-1-1, hvor backene sliter med å kommer seg både opp og ned i tide. Dette fører igjen til av vi blir veldig lett å lese og laget ender opp med kolektiv å slite med å trenge gjennom motstanderens forsvar. Endret 27. oktober 2014 av el mindo Lenke til kommentar
oOF Skrevet 27. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2014 Det er omtrent det samme som jeg har ment om Gerrard sin plassering på banen. Han spiller hele Liverpool lavt når han er på linje med stopperne og henter ball altfor ofte. Det dreper tempoet i eget spill og motstanderen rekker som oftest å komme tilbake med mange mann hele tida. Egentlig litt off topic kanskje, men jeg er enig med deg for å si det enkelt. Lenke til kommentar
el mindo Skrevet 27. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2014 Da er det vel ikke bare noe jeg innbiller meg Lenke til kommentar
el mindo Skrevet 28. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Interessante kommentarer fra Carragher og Neville på Monday Night Football, som kanskje kan ses i forhold til posten min lengre oppe på denne siden og et utdrag fra en tideligere post (under): .... slik at Vertonghen slipper å spiller på en plass han hater. Når det gjelder Vertonhen er jeg ikke sikker på om han liker å spille stopper heller. Han har til tider (spesielt forje sesong) et kropsspråk som sier at han helst skulle vært alle andre plasser enn på en fotballbane. En humørsyk 14 år gammel jente som mener han er for god for laget. Det er faktisk merkelig at han verken viser at han kan eller prøver mer, når han så tydelig gir uttrykk for at han vil til en "større" klubb. Virker ikke som han skjønner at for å bli tatt opp av de virkelig store, så må man prestere. Vi får bare krysse fingrene og håpe at han kommer seg, for potensialet har han jo vist. ..... Former Liverpool and England defender Jamie Carragher revealed that he doesn’t trust Tottenham defender Jan Vertonghen on Monday Night Football. Speaking on the regular Sky Sports show, Carragher and colleague Gary Neville, were critical of the Belgian defender, with Carragher suggesting that Vertonghen has to do more to conform to his reputation. “Vertonghen has a good reputation but I don’t trust him – Looking at some of the defenders coming into the Premier League, I don’t trust any of them as centre backs,” said Carragher on MNF. “Look at the amount of money PSG paid for David Luiz – central defenders are being bought for millions and they need to do more.” Vertonghen is one of the players Neville was critical of for the build up to Newcastle’s goal last weekend, which came straight after the half-time break. Vertonghen was seen talking to left-back Danny Rose as Newcastle kicked-off launching a ball down the channel for Sammy Ameobi to run onto before he produced a slick finish to score. “Vertonghen and Rose, they’re just having a chat – That is unacceptable,” added Neville. Vertonghen has made it clear that he wants to play champions League football and hasn’t ruled out leaving Tottenham to achieve that aim. However, with basic mistakes appearing in the Tottenham defence, the chances of a top four finish could dwindle due to needless and avoidable errors. It’s impossible for the midfield and attack to continuously bail the side out when the defence isn’t switched on at key moments and ready for situations when they know the opposition are going to come at them hard. Vertonghen may feel as though he should have been given the captain’s armband ahead of Younes Kaboul and if that’s the case, he needs to step up and prove why he’s Tottenham’s best player and subsequently why he should have been given that role. Endret 28. oktober 2014 av el mindo Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 28. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2014 Noen som gidder finne bilder av Carragher som prater med noen rett før/under avspark? Ellers har han jo selvsagt helt rett. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 28. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2014 Skjønner ikke helt hvorfor, dette er jo Tottenham-tråden. Men ok da, her er bilder av Carragher som prater: 1 Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 29. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2014 http://twitter.com/jackmouu/status/525394103992078337 Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 29. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2014 (endret) Naughton, Paulinho og Stambouli tilbake. Deilig med Lennon fra start men best av alt: hverken Ade eller Kaboul Kampen er forresten utsatt ett kvarter. Endret 29. oktober 2014 av Solaar Lenke til kommentar
el mindo Skrevet 29. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2014 (endret) Spennende med dette laget da: Vorm, Naughton, Fazio, Vertonghen, Davies; Dembele, Stambouli; Lennon ©, Kane, Townsend; Soldado Ikke fått sett så mye av Stambouli enda. COYS! Endret 29. oktober 2014 av el mindo Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 29. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2014 25 min spilt og vi har ikke slått en eneste pasning i rom, alt går på fot. Vi er stillestående og avslutninger kommer fra 30 m mot en forsvarsmur av 10-15 spillere (våre egne inkl). I andre enden kontres det og Brighton ser faktisk farligere ut. Dette er altså et Championship-lag med hele 2 seirer på 14 kamper hittil denne sesongen. Fullstendig latterlig. Jeg hater å si det men jeg begynner å tvile på absolutt alle involvert i denne klubben. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 29. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2014 35 min tok det, og hva skjer? Første store målsjanse, corner. Hvorfor er det så vanskelig? Lenke til kommentar
el mindo Skrevet 29. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2014 Er vel ikke et nytt fenomen. Hvorfor spiler ikke Lennon på høyre, lurer nå jeg? Gutten kan jo KUN finte til høyre og ender nå med å trekke inn i banen hvor har er så godt som udugelig. Ikke målfarlig i det hele tatt. Få han ut på motsatt kant slik at han kan utfordre og lege inn. Samme med Townsend. Er så lei de alt for forutsigbare fintene hans og suddforsøk fra 30 meter. Dembele og Stambouli bruker alt for langt tid med ball og ingen baler som blir slått i rom, som du sier Solaar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå