Gå til innhold

Tottenham Hotspur - Diskusjonstråd


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Livsviktig for United å være med i EL. Ikke fordi vinneren får CL, men fordi klubben er avhengig av å plukke opp coefficients for å bevare førsteseedingen i Europa. Tottenham hadde faktisk vært andreseedet i CL om de hadde greid fjerdeplassen nå til våren, takket være jevngode prestasjoner i EL (pluss det ene året med CL). Spurs ligger rett bak Dortmund og PSG, og faktisk foran Juventus og City på rankingen.

 

Med en dårlig seeding kan man fort ende opp i en ond sirkel der man aldri får noen coefficients siden man alltid blir slått ut tidlig av gode lag (noe City har fått erfare de siste to årene). Liverpool kan fort lide samme skjebne neste år siden de kommer til å være tredje- eller fjerdeseedet til gruppespillet. Det beste er å være med i EL så lenge som mulig helt til man greier topp 4, da er man bedre rustet når CL står for tur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Logisk sett høres det ut som du har rett. Men jeg vil ikke tenke på Utd som Spurs/Liverpool. Tankegangen må være å komme tilbake neste år og vinne ligaen. Og deretter ikke "bry oss" hvem vi møter videre i CL osv osv. Dette må være en "one-off season" og bare det.

 

Anyway, off topic i denne tråden I guess.

Lenke til kommentar

Den eneste gleden jeg kunne fått ut av denne sesongen nå er om Arsenal vinner 4-plasstrofeet og dere tar CL, men det vet vi jo ikke skjer :(

 

Kan vel håpe på at Everton tar 4. plassen. Bedre enn at United tar CL.

 

Er litt splittet på dette EL spørsmålet. Synes turneringen lider av litt lilleputt, spesielt nå når å vinne den skal gi CL-spill. Men argumentet for at spillerne blir slitne og at det går ut over resultater i ligaen, skjønner jeg ikke helt. Hva er forskjellen på å spille EL en torsdag og liga på søndag, fra å spille CL en onsdag og liga på lørdag.

Om laget og spillerne ikke klarer to kamper i uka, så har vi ingen ting i CL å gjøre heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig i at vi bør klare 2 kamper i uken, men som sector nevnte, ser jeg til Liverpool og tror vi ville hatt godt av en sesong uten den distraksjonen for å bygge opp laget. Det er dog vel så viktig at vi har på plass en manager som kan ta den jobben, og som får tillit fra toppen til å gjøre det.

 

Men det går så mye rykter om en råtten kultur innad i klubben for tiden, at jeg egentlig ikke har troen på at vi forbedrer oss med det første. Det blir en evig kamp om å kapre CL-kvalik der vi i de fleste tilfeller må prestere over vårt egentlige nivå for å få 4. plassen. På omtrent alle målestokker (lønn, net spend, inntekt etc etc)er vi på 6. plass i premier league, så at vi har forventninger fra Levy og Co. om CL, er egentlig litt søkt.

Lenke til kommentar

Det er ofte endel flere lag fra østeuropa, eller f.eks Tromsø, og det blir langt å reise. Uansett er det dugelig inntekter for klubben i EL også, selv om de er minimale i forhold til CL. Man faller fort enda mer fra om disse inntektene faller bort flere år på rad.

 

Det som i alle fall er helt sikkert, er at stemningen på an lørdagskamp i PL ofte er veldig mye bedre enn på en søndagskamp. Det kan også ha en god del å si for spillerne.

Lenke til kommentar

Starte å drømme litt om neste sesong jeg, når det er så lite igjen å glede seg over denne sesongen.

I forhold til stall kunne jeg ha tenkt meg noe i denne duren:

 

Lloris(Scuffet)
Walker(Naughton) Kaboul(Chiriches) Vertonghen(Schar) Rodriguez/Shaw(Fryers, Rose)
Sandro(Capoue)
Paulinho(Dembele) Eriksen(Holtby, Carroll)
Lamela(Townsend)---------------------Konoplyanka(Chadli, Sigurdsson)
Benteke(Soldado, Berahino)

Tror nok Adebayor forsvinner, da Tottenham må begynne å betale han full lønn fra sommeren av. Håper egentlig at Naughton blir byttet ut som reserve på HB også, men skjer vel ikke.

Ny VB er et must og både Gomes og Friedel forsvinner vel til sommeren. Simone Scuffet har stått utrolig i Udinese den siste tiden (spesielt med tanke på alderen) og holt de andre keeperene ute av målet.

På midten kommer Livemore, Holtby og Carroll tilbake fra lån og det vil ikke være plass til alle.

Lennon har jeg sett meg lei av og synes bare han blir dårligere for hver kamp som går.

Sigurdsson regnes faktisk som Home Grown, og noen må jo bli for å oppfylle disse kravene også.

Så da gjenstår det bare å få inn en erstatning for Ade på topp. Benteke kanskje?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting er laget og spillerlogistikken, men er mer spent på hvordan trenersituasjon og generell organisasjonsstruktur ser ut etter sommeren. Her er det flere scenarioer som jeg har noen tanker om, samtidig som jeg gjør meg opp noen tanker rundt spillertroppen.

 

1) Stillheten fra toppledelsen er nærmest påfallende. Total mangel på kommunikasjon til supportere og andre som bryr som klubben i kjølvannet av "AVB-gate" og i det hele tatt snakk om hvor klubben skal og hvordan er total mangelvare. Nå har Levy/Lewis(L&L) aldri vært kjent for å prate mer enn nødvendig, men det er viden kjent innenfor business at man tar seg tid til å informere og selge inn visjoner når man tar store beslutninger og/eller møter motgang.

 

Kan denne stillheten ha noe med et eventuelt salg å gjøre? At L&L nå har satt på bremsen, lent seg tilbake og venter på at noen andre skal ta over er hvertfall en tanke som har slått meg.

 

Uavhengig av den tanken går jeg videre til trenerspørsmålet, hvor jeg jeg ser for meg to vidt forskjellige scenarioer.

 

2) LVG. Mannen alle forventer sitter på trenerbenken til Spurs. Det vil bety at L&L kjører på videre med store ambisjoner, det vil bety at vi supportere fortsatt kan vente oss en slagkraftig stall og noen nye signeringer i samme gate som vi har fått inn de siste årene.

 

3) Sherwood får tilliten. Jeg vil anta at det betyr et skifte i profil, og at veien videre går inn i noe ukjent. Jeg har hvertfall ingen ide om hva Sherwood egentlig vil. Ut fra det han har sagt i intervjuer kan man anta at han vil inn med både sultne engelske spillere(samt satse på egne unge) og mer rutinerte spillere. Mitt tips er at det vil være 2-3 steg tilbake på kort sikt, men hvis han lykkes med å bringe opp en stamme med unge spillere med hjertet i Tottenham vil det være spennende på lang sikt. Hvis det skal skje, er det viktigste at denne planen selges inn hos supportere og at forventningene i omgivelsene senkes.

 

Jeg kan se gode intensjoner med Sherwood sine ideer og planer, men jeg har null tro på at han er rett mann, i hvertfall ikke som hovedtrener. Jeg håper LVG kommer inn, og jeg håper han har brukt tiden siden januar på å forberede seg, legge en plan og er 100 % klar den dagen han overtar etter VM. I såfall kan jeg tenke meg en stall som ser slik ut:

 

Keepere: Lloris(fortjener å stå bak et langt bedre lag) Inn: Reservekeeper/Lovende. Ut: Gomes, Friedel

 

HB: Walker og Naughton. Walker soleklart førstevalg. Vanskelig å hente inn en reserve, selv om Naugthon er svak. Lovende back på vei opp i Walker-Peters.

 

VB: Evig problem. Nytt førstevalg må inn. Rose/Fryers i bakhånd. Ut: Ekotto

 

Stopper: Førstepri for ny trener må være hodet til Vertonghen. I tillegg er Chiriches god. Kaboul er på utgående kontrakt, og jeg tror dessverre at kneet hans tilsier at han takker ja til en lukrativ avtale i Tyrkia. Dermed må det inn en ny stopper i kategorien "beist". Dawson skyves ned som 4. valg. Også en posisjon hvor det er flere lovende på vei opp - Veljkovic klar som 5.valg?

 

Sentralt på midten blir spørsmålet hvem som skal selges. I mitt hode har vi alt for mange like typer og noen må vekk. Sandro, Eriksen, Paulinho og Dembele blir forhåpentligvis værende. Carroll, Bentaleb og Holtby er tre spillere jeg også ønsker som en del av troppen, hvor kanskje en må lånes ut. Gylfi sin verdi som HG og fleksibel gjør at han blir sistemann.

 

Kanter/Offensive: Forhåpentligvis lever Lamela enda, og kan komme tilbake på Roma-nivå med riktig trener. Chadli, som Gylfi, er fleksibel, og har vært et magert lyspunkt den siste tiden og burde få en sesong til. Townsend har jeg aldri sett på som noe mer enn en god Championship-spiller, og hadde han ikke vært engelsk hadde han ikke spilt i PL, mens Lennon stadig leverer svakere forestillinger. Her må man inn med et klart førstevalg!

 

Spiss: Vanskelig å spå hvem som blir værende, men jeg vil anta at L&L gjerne vil selge unna Adebayor mens han enda er et snev av attraktiv. Forhåpentligvis vil en ny trener kunne gi nytt liv til Soldado, som aldri vil kunne blomstre på den måten vi spiller fotball for øyeblikket. En av de forsvinner uansett! Rodriguez, Benteke og Lukaku burde stå høyt på listen i sommer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...