Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tottenham Hotspur - Diskusjonstråd

InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den kampen jeg gruer meg mest til på denne siden av nyttår er bortekampen mot Stoke neste helg. De kan være et vanskelig lag å slå og har en spillestil vi alltid sliter mot, tror vi mister poeng der. Chelsea hjemme er jo også en utfordring men vi har jo hatt grepet på de de siste årene så den kampen ser jeg bare frem til. Ellers er det jo rimelig grei skuring frem til City-kampen og jeg ser ingen grunn til at vi ikke skal ligge helt der oppe når vi skriver februar. Etter det spiller vi kamper mot alle de andre i toppen. For første gangen i PL-historien har vi fått et gunstig kamp-oppsett og det er utrolig deilig at vi ser ut til å utnytte det til fulle. Helt glimrende rekke av resultater vi har hatt etter Manchester-kampene og det beste er at vi fortjener omtrent alle poengene også.

Siste 11 kamper - 31 av 33 mulige poeng!

101.png

Neste 11 kamper:

11.12.2011 15. runde Stoke - Tottenham TV 2 PL HD1

18.12.2011 16. runde Tottenham - Sunderland TV 2 PL HD2

22.12.2011 17. runde Tottenham - Chelsea TV 2 PL HD1

27.12.2011 18. runde Norwich - Tottenham TV 2 PL HD1

31.12.2011 19. runde Swansea - Tottenham

03.01.2012 20. runde Tottenham - West Bromwich TV 2 PL HD2

07.01.2012 (FA Cup) Tottenham - Cheltenham

11.01.2012 1. runde Tottenham - Everton

14.01.2012 21. runde Tottenham - Wolverhampton

22.01.2012 22. runde Man. City - Tottenham

31.01.2012 23. runde Tottenham - Wigan

Lenke til kommentar

Er utrolig spent på kampen mot Stoke på søndag, aner ikke hvorfor men jeg sitter med en følelse av at det kan bli en av de vanskeligste bortekampene i år. Håper bare vi kommer oss skadefrie igjennom den. Liker heller ikke at vi har skader på omtrent alle backupspillerne på midtbanen, vi blir fort utsatt nå dersom det skjer noe med en av Bale/Lennon/Parker/Modric.

Vi har en vanvittig god startellever for tiden men det hadde gjort meg tryggere hvis Huddlestone, Sandro, Kranjcar, Pienaar og delvis Dos Santos hadde vært friske før det tette skjemaet nå i desember.

I tillegg er vi veldig utsatt på midtstopperplass, ikke pga at vi mangler backup men pga at samtlige bortsett fra Kaboul sliter med skader hele tiden. Lurer på hvordan dette backup-laget hadde klart seg i PL:

Gomes

Corluka Dawson Kaboul Rose

Kranjcar Huddlestone Sandro Pienaar

Defoe Pavlyuchenko

Og da har vi fortsatt helt ok spillere som backup i alle ledd: Cudicini, Bassong, Livermore, Townsend, Dos Santos, Falqué. Det er nesten rart å tenke på at man overhodet ikke savner Arsenaldødarane Jenas og Bentley (og takk gud for det).

Og da sitter vi igjen med denne startelleveren som jeg mener er den beste pr dags dato:

Friedel

Walker King Gallas Ekotto

Lennon Parker Modric Bale

Van der Vaart

Adebayor

Den største svakheten her er helt klart stopperplassen, lurer på hvor gode vi hadde vært hvis vi noensinne kunne fått et stabilt par som de fleste andre topplagene har.

Er dere enige i at dette er vår sterkeste lagoppstilling? Muligens byttet Gallas med en av Kaboul/Dawson?

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

(sakset fra United-tråden)

Mitt tabelltips per nuh er 1. City, 2. Tottenham, 3. Manchester United, 4. Chelsea/Liverpool/Arsenal-fight.

Tottenham på andre? Med all respekt å melde for både deg og Spurs, PRÆHÆHÆHÆH!

Akkurat nå ville jeg nok heller satt penger på at Spurs tok andreplass enn at Utd vinner ligaen. Men ja, vi har jo ikke akkurat noe grunnlag for å påstå at vi skal være en reell ligautfordrer. Når det er sagt kan du ikke ta fra oss at vi har en veldig god tropp for tiden, for ikke å snakke om førsteelleveren som absolutt er god nok til å være med der oppe og kjempe.

Det jeg synes er vår største svakhet er at vi har for dårlig kvalitet på de som er backup til backup-spillerne våre. Der dere og Arsenal kan sette inn unge talenter som gjør det godt så viser det seg desverre at vårt akademi ikke er i nærheten ennå, de fleste av våre kids ser ut til å være hentet fra norsk andre divisjon de få gangene de får muligheten, med noen få unntak.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Er utrolig spent på kampen mot Stoke på søndag, aner ikke hvorfor men jeg sitter med en følelse av at det kan bli en av de vanskeligste bortekampene i år. Håper bare vi kommer oss skadefrie igjennom den. Liker heller ikke at vi har skader på omtrent alle backupspillerne på midtbanen, vi blir fort utsatt nå dersom det skjer noe med en av Bale/Lennon/Parker/Modric.

Vi har en vanvittig god startellever for tiden men det hadde gjort meg tryggere hvis Huddlestone, Sandro, Kranjcar, Pienaar og delvis Dos Santos hadde vært friske før det tette skjemaet nå i desember.

I tillegg er vi veldig utsatt på midtstopperplass, ikke pga at vi mangler backup men pga at samtlige bortsett fra Kaboul sliter med skader hele tiden. Lurer på hvordan dette backup-laget hadde klart seg i PL:

Gomes

Corluka Dawson Kaboul Rose

Kranjcar Huddlestone Sandro Pienaar

Defoe Pavlyuchenko

Og da har vi fortsatt helt ok spillere som backup i alle ledd: Cudicini, Bassong, Livermore, Townsend, Dos Santos, Falqué. Det er nesten rart å tenke på at man overhodet ikke savner Arsenaldødarane Jenas og Bentley (og takk gud for det).

Og da sitter vi igjen med denne startelleveren som jeg mener er den beste pr dags dato:

Friedel

Walker King Gallas Ekotto

Lennon Parker Modric Bale

Van der Vaart

Adebayor

Den største svakheten her er helt klart stopperplassen, lurer på hvor gode vi hadde vært hvis vi noensinne kunne fått et stabilt par som de fleste andre topplagene har.

Er dere enige i at dette er vår sterkeste lagoppstilling? Muligens byttet Gallas med en av Kaboul/Dawson?

Vil nok si at den startoppstillingen der er vår sterkeste og mest stabile etter hva vi har, med Defoe inn for Van der Vaart rundt60/70 minutter.

Ang. Stoke kampen så er jeg utrolig nervøs, og selv om det er langt frem i tid så er jeg også nervøs for Arsenal og Chelseas stigende formkurve, tror neste kamp mot Arsenal vil bli en neglebitende tøff kamp, men med det sagt så spilte vi heller ikke opp mot vårt beste mot Arsenal den første kampen, og har spilt mye bedre i flere kamper i ettertid.

Akkurat nå ville jeg nok heller satt penger på at Spurs tok andreplass enn at Utd vinner ligaen. Men ja, vi har jo ikke akkurat noe grunnlag for å påstå at vi skal være en reell ligautfordrer. Når det er sagt kan du ikke ta fra oss at vi har en veldig god tropp for tiden, for ikke å snakke om førsteelleveren som absolutt er god nok til å være med der oppe og kjempe.

Mtp Uniteds "prestasjoner" i det siste, så virker det jo mer og mer sannsynlig at vi kan klare å klamre oss til en andre plass (om vi fortsetter i dette sporet), men jeg ser oss fortsatt som et lag som kan klare tredje eller fjerde plass, som jo er en meget god prestasjon mtp hvilke lag vi deler ligaen med.

Lenke til kommentar

For all del, det gjør ejg og. Er det en ting man har lært seg som Spursfan gjennom 25 år så er det å ikke ha for høye forventninger. Men i år er jeg mye mer på offensiven enn tidligere fordi jeg for første gang mener at vi ikke bare har en bra 11'er men faktisk en jækla bra tropp.

Arsenal er jeg ikke urolig for, er mer nervøs foran Chelseakampen. Arsenal har i grunn bare en spiller som er skikkelig farlig og han igjen er avhengig av at resten av laget spiller godt mens Chelsea har flere som kan avgjøre en kamp på egen hånd. De ser også ut til å ha funnet formen i det siste så det kan bli en knakende kamp om to uker.

Lenke til kommentar

Arsenal er helt klart avhengige av Van Persie, og jeg kunne nok heller sagt at det er han og hans form som uroer meg, ikke laget, da de (som f.eks RBK for å ta et eksempel her hjemmefra) virker veldig avhengige av formen til èn enkelt spiller.

Spiller Arsenal bra spiller Van Persie bra, spiller Van Persie bra spiller "Arsenal" bra :p

Chelsea blir skumlere ja, men jeg tror fortsatt Arsenal kan bli en større nøtt i returkampen enn i den første kampen i år.

Og ja så klart, som Spurs fan i... ca 15 år, så har jeg blitt veldig forsiktig med forventningene mine, men som nevnt i et tidligere innlegg så ser det veldig bra ut så langt, og dette kan fort bli vårt beste år på veldig lenge og starten på noe stort.

Lenke til kommentar

Hva tror du om kampen på Søndag da? Jeg er litt urolig for at Walker kan komme til å tabbe seg ut mot Etherington men samtidig tenker jeg at det kan bli vår styrke siden han skal slå ham kraftig på farten. Men klarer vi holde på ballen slik vi bruker, og presse de bakover på banen så tror jeg alikevel at vi skal kunne håndtere de lange ballene deres.

Kunne du tenkt deg VdV eller Defoe fra start? Personlig holder jeg en knapp på VdV, tror han og Modric kan bli nøkkelen mot Stoke. La oss trille ball rundt de og frustrere de ihjel, tror ikke vi kan slå de på kontringer og fart, de kan umulig være så dumme at de går høyt ut mot oss. Og nå ryktes det jo at Bale er skadet også ...

Endret av Solaar
Lenke til kommentar
Hva tror du om kampen på Søndag da? Jeg er litt urolig for at Walker kan komme til å tabbe seg ut mot Etherington men samtidig tenker jeg at det kan bli vår styrke siden han skal slå ham kraftig på farten. Men klarer vi holde på ballen slik vi bruker, og presse de bakover på banen så tror jeg alikevel at vi skal kunne håndtere de lange ballene deres.

Det blir så enkelt som styrke mot fart, vi har ingen skikkelige "sterke" spillere fremover på banen og tror derfor at vi må belage oss på å bruke farta og kondisjonen til de "letteste" og de mest tekniske spillerne våre (Bale, Modric etc, hvis Bale er skadefri), og belage oss på et eller to sene mål når Stoke forsvarerne begynner å bli slitne av løpsdueller og kjappe pasninger.

Walker kan bidra til dette, men samtidig blir han (som du påpeker) vår akilleshæl siden han åpner for rom bakover for kjappe kontringer.

Kunne du tenkt deg VdV eller Defoe fra start? Personlig holder jeg en knapp på VdV, tror han og Modric kan bli nøkkelen mot Stoke. La oss trille ball rundt de og frustrere de ihjel, tror ikke vi kan slå de på kontringer og fart, de kan umulig være så dumme at de går høyt ut mot oss. Og nå ryktes det jo at Bale er skadet også ...

VdV og Adebayor fra start helt klart, da de passer bedre til å "frustrere" Stoke forsvaret, også Ade fordi han kan vinne en del hodedueller og vinne mange kroppsdueller (om det er noe som heter det), VdV vil frustrere på den andre måten, hvis han orker å løpe mye og hjelpe Ade med å skaffe rom da jeg, som deg, tror Stoke vil ligge dypt.

Overraskelsen er jo om de prøver å være offensive for å ta oss litt på senga.

Om Bale er skadet kommer vi til å savne han noe helt vanvittig på kanten, for selv om mange andre enn Spurs fans mener han er oppskrytt, så er han helt klart en vanvittig viktig del av laget som kan løpe like fort etter 80 minutter, som etter 15 minutter, en klar fordel mot et såpass "baktungt" lag som Stoke.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Ja vi tenker mye likt her, men det er jo ikke så mye å være uenig om slik laget spiller for tiden, det er bare å sette seg tilbake og nyte måten vi spiller på, og det med et lag bygd over tid med egne penger. Liker også hvordan det rassles med sablene i andre supporterleire og hvordan de er raskt ute med å påpeke at "Bale er oppskrytt azz" og "Parker er over the topp azz", for ikke å snakke om Adebayor som vi "betaler i hundretusenvis" for.

Spurs jobber seg sakte men sikkert oppover og selv om vi går på en smell mot Stoke så har vi fortsatt en kamp (eller to hjemmekamper) til gode på de andre lagene. Jeg tror vi er med i toppen frem til mars, så får vi se om dette laget er modent nok til å stå løpet ut. Dette tror jeg er avhengig av at vi får stabilitet på stopperplass. Hittil har vi klart oss greit siden vi er så dyktige til å holde på ballen og får lite press mot oss men når vi møter litt bedre motstand enn Arsenal og Liverpool så kan det fort bli tøft uten King og Gallas skadefrie og i form. Pr dags dato er de våre viktigste men samtidig mest usikre spillere.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Helt utrolig å tenke på men i morgen blir Harry den lengstsittende manageren for Spurs i PL-æran. Kampen i morgen er Harrys nr 120, Gerry Francis (grøss) fikk 119.

Her er hans statistikk som Spurs-manager:

HJEMME

59 kamper spilt, hvorav: 38 Seire, 15 Uavgjort og 6 Tap.

Målforskjell: 104 - 40

BORTE

60 kamper spilt, hvorav: 23 Seire, 14 Uavgjort og 23 Tap

Målforskjell 87- 93

TOTAL

Spilt 119: Seier 61 Uavgjort 29 Tap 29

Målforskjell 191 - 136

Seiersprosent: 51%

Poeng vunnet: 212

Poengsnitt pr. kamp: 1.78 (ca 68 pr. sesong)

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Parker er vel så langt unna over the top som det går ann. Han har aldri vært bedre, og det er veldig irriterende.

Jeg tror forøvrig at dere ender på topp 4 i år. Dessverre har dere gjort en veldig imponerende jobb de siste par årene. Men jeg synes det er merkelig at Redknapp kommer unna med prisene sine. Det at dere tjente krafitg på å bytte Palacios og Crouch mot Parker og Van Der Vaart sier sitt.

Lenke til kommentar

Ja, men jeg tror nok at for utenforstående er det lett å "skylde" den biten på Redknapp mens det i realiteten er Levy som står bak. Han er ekstremt dyktig på den biten og i tospann med Redknapp hadde ikke jeg ville sittet på andre siden av forhandlingsbordet. Dealene med Liverpool og Keane var jo genialt for oss, men det er flust av andre gode kjøp og salg i Levy-tiden. Hvis man ser på transfers siden ENIC (han og Joe Lewis, mer eller mindre) tok over så er det ikke mange bomkjøp, dvs har spillerne ikke slått til så har vi stort sett fått igjen pengene og mer enn ofte av en eller annen grunn klart å tjene penger på de. Det finnes noen unntak dog (penger tapt basert på kjøps og salgssum):

Darren Bent -£6,500,000

Alan Hutton -£5,000,000

Disse to spilte forsåvidt en del kamper, men for meg så tok de plassen på bekostning av spillere som var og er bedre enn de + at vi tapte penger på de.

Roman Pavlyuchenko £14,000,000

Sebastien Bassong £8,000,000

David Bentley - £15,000,000

.. er tre spillere vi betalte alt for mye for og som vi aldri i verden får igjen. Pavlyuchenko hadde riktignok nettopp hatt et knakendes godt europamesterskap bak seg, men 8. mill for en middels god midtstopper som aldri kom til å bli noe annet enn backup? Jaja, han kunne vært dårligere da. Bentley, tja hva skal man si? Han er ihvertfall ikke Gamsten.

I tillegg er det kjipt å ha tapt en anseelig mengde penger på spillere som Adel Taarabt og Kevin Boateng, men slik er det nå en gang med unge spillere fra utlandet.

Men så kan man tenke på at vi har handlet Lennon, Huddlestone, Carrick, Berbatov, Dawson, Davids, Bale, Modric, Walker, VdV, Sandro, Gallas, Kranjcar, Kanoute, Parker og Friedel til en gjennomsnittspris på ca £500 k. DET er god business det!

Lenke til kommentar

Det er iallefall utrolig godt som Tottenham supporter å se at klubben tenker langsiktig, og faktisk står litt på krava når det kommer til overgangssummer, i stedet for å bare øse ut penger på spillere "alle" vil ha..

Parker er vel så langt unna over the top som det går ann. Han har aldri vært bedre

Helt enig, midtbane-general av de sjeldne!

Liker også hvordan det rassles med sablene i andre supporterleire og hvordan de er raskt ute med å påpeke at "Bale er oppskrytt azz" og "Parker er over the topp azz", for ikke å snakke om Adebayor som vi "betaler i hundretusenvis" for.

Ja det er mange som er kjapt ute med å "fordømme" spillerne våre så snart de ikke spiller en topp kamp, heldigvis er det ikke ofte de er på bærtur.

Hittil har vi klart oss greit siden vi er så dyktige til å holde på ballen og får lite press mot oss men når vi møter litt bedre motstand enn Arsenal og Liverpool så kan det fort bli tøft uten King og Gallas skadefrie og i form. Pr dags dato er de våre viktigste men samtidig mest usikre spillere.

Jepp, skulle gjerne likt å få inn et par gode midtstoppere som holder det høye nivået, og selv om dette faktisk kan oppfattes som å banne i kirka, så hadde jeg ikke hatt noe i mot å ha en yngre versjon av Brede Hangeland som midtstopper f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...