Gå til innhold

Tottenham Hotspur - Diskusjonstråd


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting jeg har bitt meg merke i etter at Sherwood tok over, men har innsett at vi har vært sånn en god stund før det også:

 

Så fort vi er ovenpå, virker det som vi er fornøyde med det. Plutselig går ballen kun sidelengs og bakover, og vi inviterer det andre laget inn i kampen igjen. Et Cardiff-lag som var totalt slagne, så ut som de kunne ta med seg 1 poeng deler av andreomgangen, rett og slett fordi vi skrur av. Det samme skjedde mot Dnipro etter 3 - 1, og har skjedd mange ganger før.

 

Det er nesten skam å si det, men jeg synes vi burde lære av Liverpool. Det er bare trist å forsvare en ettmålsledelse.

Lenke til kommentar

En ting jeg har bitt meg merke i etter at Sherwood tok over, men har innsett at vi har vært sånn en god stund før det også:

 

Så fort vi er ovenpå, virker det som vi er fornøyde med det. Plutselig går ballen kun sidelengs og bakover, og vi inviterer det andre laget inn i kampen igjen. Et Cardiff-lag som var totalt slagne, så ut som de kunne ta med seg 1 poeng deler av andreomgangen, rett og slett fordi vi skrur av. Det samme skjedde mot Dnipro etter 3 - 1, og har skjedd mange ganger før.

 

Det er nesten skam å si det, men jeg synes vi burde lære av Liverpool. Det er bare trist å forsvare en ettmålsledelse.

Det morsomme er at dette var et av de største poengene som ble brukt mot AVB sin "kjedelige" spillestil.

Kampen i går var nærmest en blåkopi, foruten bruken av 2 spisser, av en kamp med AVB på en "mindre god dag".

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg må si meg helt enig med dere. Tottenham har de siste årene blitt veldig trege fremover (minus Bale-løpene da). Synes spesielt siden Modric dro, at det går alt for mye på tvers og laget får alt for liten kraft fremover. Dette er i seg selv ikke nødvendig vis så farlig, om man tenker på hvordan Barcelona spiller. Men Tottenham er i motsetning veldig lite truende på å trenge gjennom et etablert forsvar. (Noe Modric var fantastisk til, med utrolige pasninger både her og der.)

 

Hovedproblemet til Tottenham pr. dags dato, er som jeg ser det, mye av det N. A. Eggen snakker om i sin Godfot-teori. Rosenborg var aldri i nærheten av de store europeiske lagene med sine tekniske fotballferdigheter, når de herjet som verst i Europa. Men laget var så gjennomtrent, utholdende, bevegelsevillig og samspilt at de f.eks. slo Milan på San Siro. For ikke å nevne Dortmund–kampen, hvor kanskje tidenes RBK mannskap, lekte med de tyske serielederne og vant 0-3.

http://www.youtube.com/watch?v=aDX2LxNWIQM&feature=PlayList&p=21DCC88B4EE46E32&playnext=1&playnext_from=PL&index=81

 

Det vi kan se Rosenborg gjøre, Barcelona, Man City eller Liverpool i dag, er bevegelse, bevegelse og bevegelse. Spillerne har en innsats man sjelden ser i Tottenham i år. Passningsalternativene er mange, fordi ingen står i ro. Og Sjanser kommer etter sjanser, fordi spillerne prøver og prøver.

 

Jeg skulle likt å se litt større treningsmengde/fokus på fart og utholdenhet, samt en større innsats på gressmatta under kamp. Spillere som skaper rom og alternativ for den med ballen. Et liljehvitt lag som springer litt oftere og litt lenger enn motstanderen og vinner kamper med like mange mål som de andre store klubbene i ligaen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Brendan Rodgers lærte nok litt forrige sesong da Liverpool spilte altfor mye sideveis/bakover og lot motstanderne komme inn i kampen pga at det ble aldri noe press fremover. Utover denne sesongen så spiller Liverpool mye fortere fremover og vi er jo så heldige at vi har kjappe spillere fremmi der for en gangs skyld. Og det er koselig å se Liverpool spille nå om dagen! Egentlig ville jeg ventet at Tottenham skulle spille litt mer sånn fordi jeg trodde at spillerkjøpene tilsa at det skulle spilles fort fram der i gården også.

Lenke til kommentar

Helt enig El mindo, vil bare legge til at eneste tiden vi ikke var slik (med Modric) var ene og alene pga ham, det hadde ikke med skifte av spillestil å gjøre. Vi har vært slik siden slutten av 80-tallet. Heldigvis har vi hatt mange gode spillere som har dekket over problemene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...