Gå til innhold

Tottenham Hotspur - Diskusjonstråd


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Tror du maler fanden på veggen her nå, det er ikke så stor krise, vi har fortsatt en veldig god stall. Men ja det er en utfordring nå å skifte om på hele coaching-teamet igjen.

 

Det som bekymrer meg mest er at vi aldri klarer å holde på våre beste spillere og mye av det har nok med mangel på kontinuitet på trenersiden å gjøre.

 

Jeg har fortsatt klokketro på Levy, synes han er en meget god eier som gjør stort sett alt riktig, det eneste han mangler er å treffe rett på valg av manager. Han må finne en som er relativt ung og ønsker å bygge opp en klubb over tid, en med erfaring fra det engelske ligasystemet eller en liga med fotball som ligner.

 

Personlig ble jeg skuffet over at vi ikke tok sjansen på Martinez eller Rodgers da AVB ble ansatt men begge de togene er gått nå.

 

Jeg er en av de som er overbevist om at Solskjær kan være den rette mannen, men som Molde-fan ønsker jeg at han blir her i fylket så lenge som mulig og jeg tror han har godt av enda mer erfaring fra Europa før han tar steget videre. Samtidig er han en mann som har vist over tid at han vokser med utfordringene og at han jobber hardere jo vanskeligere ting blir. Det mest negative med ham er at alle vet at han går til Utd hvis han blir en suksess og det er årsak nr to til at jeg ikke vil se ham i Spurs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foruten at jeg kan tenke meg Dembele fra start i stedet for Holtby (Holtby tror jeg enn så lenge er bedre når han kommer inn fra benke).

 

Ser det blir lite kreative fibre sentralt av det, men virker jo som de vil at det skal skapes fra kantene, så da.

Spent på hvor Eriksen, Lamela og Holtby foretrekkes i en 4-4-2.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Håper ikke vi spiller 4-4-2. Tror vi kommer til å bli overkjørt av Saints da. Vil tape midtbanen.

 

Borteformen og taktikken er jo det som har fungert bra denne sesongen. Satser på at Sherwood ser dette, og legger opp til en 4-5-1 med Dembele og Capoue som DM og Lamela, Eriksen og Lennon forover. Soldado på topp, eventuelt byttes med Adebade etter 60min.

Lenke til kommentar

Håper ikke vi spiller 4-4-2. Tror vi kommer til å bli overkjørt av Saints da. Vil tape midtbanen.

 

Borteformen og taktikken er jo det som har fungert bra denne sesongen. Satser på at Sherwood ser dette, og legger opp til en 4-5-1 med Dembele og Capoue som DM og Lamela, Eriksen og Lennon forover. Soldado på topp, eventuelt byttes med Adebade etter 60min.

Vil heller ikke spille 4-4-2, men jeg tar utgangspunkt i at det var det vi så på WHL mot West-Ham, forhåpentligvis (ihvertfall siden vi tapte), ser Sherwood at vi har bedre forutsetninger per dags dato for en 4-5-1 med tanke på spiller-materialet (de mest kreative fibrene vi har i laget passer best i en 4-5-1, eller 4-3-1-2).

 

Tviholder vi på 4-4-2 ser ihvertfall ikke jeg hvordan vi skal få plass til både Holtby, Eriksen og £30m Lamela på laget, da ingen av disse har farten eller fysikken til å fungere på kant i en ren/erketypisk britisk 4-4-2 slik vi ønsker å fremstå.

 

 

Borteformen og taktikken er jo det som har fungert bra denne sesongen. Satser på at Sherwood ser dette, og legger opp til en 4-5-1 med Dembele og Capoue som DM og Lamela, Eriksen og Lennon forover. Soldado på topp, eventuelt byttes med Adebade etter 60min.

 

Støtter denne.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Jeg synes det er så sykt å se disse foreslåtte lagoppstillingene folk legger ut. Dere har kjempelyst til å starte Adebayoor, Soldado sammen med Lennon og Lamela? Der har vi en god kvartett av folk som ikke har utrettet en dritt hele sesongen. At Lennon ikke er sendt på lån eller noe sånn har jeg ingen forståelse for - ja, han jobber defansivt og han kan finte ut en bekk, det hjelper ikke når han etterpå mister ballen over dødlinja HVER gang.

 

Bekkrekka sier seg selv, så jeg ville starta:

Sandro Capoue

Sigurdson Dembele Chadli

Ade/Defo/Soldado

 

Spiss har virkelig ikke noe å si, alle tre kan avslutte (ish). Man kan godt bytte ut en av Chadli/Siggy med Eriksen/Holtby, det funker fint. Problemet er at Sigurdson er, muligens med unntak av Dembele, den eneste i laget som klarer å putte ballen i nettet. Det har ikke noe å si at Lamela kostet 30 mill. Man spiller sitt beste lag, ikke det som kostet mest. Han kan ikke språket og han har ikke spilt bra bortsett fra få minutter mot Sheriff og den typen lag

Lenke til kommentar

Jeg synes det er så sykt å se disse foreslåtte lagoppstillingene folk legger ut. Dere har kjempelyst til å starte Adebayoor, Soldado sammen med Lennon og Lamela? Der har vi en god kvartett av folk som ikke har utrettet en dritt hele sesongen. At Lennon ikke er sendt på lån eller noe sånn har jeg ingen forståelse for - ja, han jobber defansivt og han kan finte ut en bekk, det hjelper ikke når han etterpå mister ballen over dødlinja HVER gang.

 

Bekkrekka sier seg selv, så jeg ville starta:

Sandro Capoue

Sigurdson Dembele Chadli

Ade/Defo/Soldado

 

Spiss har virkelig ikke noe å si, alle tre kan avslutte (ish). Man kan godt bytte ut en av Chadli/Siggy med Eriksen/Holtby, det funker fint. Problemet er at Sigurdson er, muligens med unntak av Dembele, den eneste i laget som klarer å putte ballen i nettet. Det har ikke noe å si at Lamela kostet 30 mill. Man spiller sitt beste lag, ikke det som kostet mest. Han kan ikke språket og han har ikke spilt bra bortsett fra få minutter mot Sheriff og den typen lag

Kjempelyst og kjempelyst, problemet er bare at Adebayor er den eneste targetspissen vi har i stallen per dags dato som takler PL-nivået.

Skulle gjerne heller sett Kane utpå løkka da jeg mener Adebayor gjerne kan pakke snippesken og dra om han ikke endrer innstilling, men Kane er desverre ikke god nok per dags dato.

Skal da Sherwood føye seg etter Levy (som etter ryktene ville AVB skulle bruke Adebayor) og supporterne som skriker etter 4-4-2, er Adebayor sammen med Defoe eller Soldado eneste alternativ i min bok, da det blir for lite muskler å spille opp mot med Defoe og Soldado på banen samtidig.

 

Lennon er så langt i sesongen en "god Townsend", og når supporterne vil vi skal spille kjappere og mer flytende er det ganske logisk å sette en av våre få kjappe kantspillere på banen (hverken Sigurdsson eller Chadli er særlig kjappe).

Lennon er også så og si den eneste som skjærer inn i boksen og slår pasninger ut i boksen igjen, var vel han som var arkitekten for sjansen vi fikk etter typ et minutt som Defoe ("mega-avslutteren) presterte å sette utenfor.

Jeg er enig i at bunn-nivået til Lennon er lavt, men jeg mener vi ikke har bedre alternativ på høyrekanten akkurat nå om vi skal satse på kontringer og "The Tottenham Way" som jo er så viktig for mange av de som ville ha vekk AVB.

 

Chadli og Sigurdsson på hver sin kant blir kanskje en større fysisk tilstedeværelse, og de er mer effektive foran mål, men det blir ikke kontringsfotball langs kantene eller vanvittige rykk med disse to på kantene, Chadli er vel den flinkere av de til å utfordre og er for meg et bedre alternativ på venstrekanten enn Townsend.

 

Lamela viser etter min mening fremgang for hver gang han er på banen, mot Fulham hadde han en meget god periode før han dabbet av igjen mot slutten, problemet hans er dog at han har såpass stort press på seg så hver gang han får ballen så virker det som om han føler at han må gjøre noe spektakulært.

 

Jeg kan være enig i Chadli og Sigurdsson i kamper hvor vi stanger mot etablert forsvar, men da kunne man like gjerne beholdt AVB på trener-benken da det jo beviser at det ikke er filosofien VÅR det er noe galt med, snarere det at motstanderen legger seg vanvittig dypt hver gang de møter oss, fordi det funker.

Vanskelig å spille kjapp attraktiv fotball mot lag som parkerer spillerbussen foran målet sitt, som igjen fører til at vi blir desperate og fyrer av langskudd.

 

 

Spørsmålene vi må stille oss til syvende og sist er:

 

Hvordan ønsker vi å fremstå fra start?

Hvem er de 11 beste spillerne til denne spille-planen?

Hvordan løser vi utfordringene vi møter med etablert forsvar?

 

Håper vi får avklart hoved-trener spørsmålet så snart som mulig, slik at man kan begynne et langsiktig (jaggu..) arbeid så fort som mulig.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

snip

At Lennon er en bedre Townsend vil jeg si er en drøy overdrivelse. Jeg vil heller si Townsend er en Lennon som kan avslutte eventuelt en Bale som kan drible. Altså han er ikke bedre enn Bale, men han har absolutt potensiale til å bli det. Han var over flere kamper den beste spilleren på banen, men falt plutselig ut av favør hos fansen etter et par mindre imponerende opptredener. Han er ung, han er lovende, han er engelsk, han spiller bedre enn lamela - la han spille. Grunnen til at jeg ikke satte han opp er at han er skadet.

 

Verken Siggy eller Chadli er raske på samme måte som Lennon eller Townsend, men de gjør i min mening opp for det med å være smartere. Jeg synes også det var et godt samarbeid mellom Sigurdson, Eriksen og Soldado i de kampene man fikk testet det. Vil bare påpeke at Sigurdson har 3 mål fra åpent spill i PL i motsetning til Soldado sitt ene. Dette på rundt halvparten av spilletiden. Som en ving. Jeg vet han ikke er Messi men han kan score mål, og han gjør det langt mer jevnlig enn resten av gjengen på tross av at han ikke er svært rask eller overteknisk. La han spille.

 

edit: Men klart jeg skulle gjerne hatt AVB der i et par sesonger til uansett. Ikke at man har spilt så fantastisk bra fotball eller at det var tegn til bedring, mer at jeg har tro på han.

Endret av Gebby
Lenke til kommentar

Dette sies å være quote av Sherwood.. Har mine tvil dog til at han går ut å sier noe sånt:

 

“Long-term it’s no.1 or nothing,” Going back to being an assistant is not for me. “But it’s the chairman’s decision. If it

were down to me I am getting a 10-year contract now!”

Kilden er Skysports, rekker ikke å lenke slik ståa er nå, men satt sammen med resten han sier er det ikke sååå vanvittig sært at det gjør noe.

 

 

 

Edit:

 

Hadde visst bedre tid enn jeg trodde :p

 

 

 

And the former England midfielder, who played for Tottenham between 1999 and 2003, believes he has the qualities to take on the role on a permanent basis.

"If it was down to me I'd be getting a ten-year contract now, but football doesn't work like that," said Sherwood.

 

"I know all about the football club, I played here, it's my club. I know what the supporters want and I know what they demand, but it's not my decision to make the appointments and we need to respect the men who make those appointments.

"We have to speak long-term with the chairman, it's his decision."

"I'm going to be taking the game Sunday but the games come thick and fast don't they, so I don't know when we're going to fit it in."

Endret av Snurreleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At Lennon er en bedre Townsend vil jeg si er en drøy overdrivelse. Jeg vil heller si Townsend er en Lennon som kan avslutte eventuelt en Bale som kan drible. Altså han er ikke bedre enn Bale, men han har absolutt potensiale til å bli det. Han var over flere kamper den beste spilleren på banen, men falt plutselig ut av favør hos fansen etter et par mindre imponerende opptredener. Han er ung, han er lovende, han er engelsk, han spiller bedre enn lamela - la han spille. Grunnen til at jeg ikke satte han opp er at han er skadet.

 

Verken Siggy eller Chadli er raske på samme måte som Lennon eller Townsend, men de gjør i min mening opp for det med å være smartere. Jeg synes også det var et godt samarbeid mellom Sigurdson, Eriksen og Soldado i de kampene man fikk testet det. Vil bare påpeke at Sigurdson har 3 mål fra åpent spill i PL i motsetning til Soldado sitt ene. Dette på rundt halvparten av spilletiden. Som en ving. Jeg vet han ikke er Messi men han kan score mål, og han gjør det langt mer jevnlig enn resten av gjengen på tross av at han ikke er svært rask eller overteknisk. La han spille.

 

edit: Men klart jeg skulle gjerne hatt AVB der i et par sesonger til uansett. Ikke at man har spilt så fantastisk bra fotball eller at det var tegn til bedring, mer at jeg har tro på han.

 

Drøy overdrivelse på lik måte som at Townsend er en god avslutter?

Tallene er klare når det kommer til Townsend sine avslutningsegenskaper, og for meg så har han så langt vært en "One-Trick-Pony", og det er å kunne løpe fort og skyte.

Lennon er også i stor grad en "One-Trick-Pony", men han bidrar i større grad med pasninger og defensivt noe som jo bidrar til å øke helhetsinntrykket.

Townsend kan gjerne spille på venstrekanten for min del, da det "tvinger" han til flere innleggs-situasjoner enn avslutninger.

Townsend er som du sier ung, men jeg ser i øyeblikket Lennon som et bedre alternativ enn Townsend om jeg må velge mellom de to, men Townsend har helt klart potensialet til å bli bedre enn Lennon.

 

At du sammenligner han med Lamela blir etter mine øyne feil av flere grunner.

Først og fremst er de ikke like i spillertypen, og Lamela har ikke spilt mange nok kamper til at jeg mener det er rettferdig å sammenligne han med en som har fått vise seg frem i mye større grad.

Townsend er en "klassisk" ving-spiller, mens Lamela er en mer moderne kreativ kant-spiller som også bekler rollen bak spissen i en 4-5-1, derfor har Lamela mer å gå på, samt at han derfor er mer uforutsigbar enn Townsend.

Lamela har også bidratt med relativt mye tatt i betraktning den korte spilletiden han har fått for oss, står jo bl.a. med målgivende etter kampen mot Cardiff, som da direkte sikret oss 3 poeng.

 

Jeg mener også at man bør ta i betraktning at Sigurdsson varierer i stor grad med tanke på form, på lik måte som Paulinho og Townsend, men det er klart at han skal spille når han er i form.

Han har dog etter min mening en dalende formkurve, og da bør Chadli få sjansen i og med at han og Sigurdsson konkurrerer som samme kant-plass i en 4-5-1.

Jeg er dog enig i at samarbeidet Sigurdsson, Eriksen og Soldado funket bra, men Paulinho og Soldado hadde også god link i flere kamper, men desverre er det igjen variasjoner i spilleform og motstander som spiller inn her.

Sigurdsson har dog en fordel over Chadli, og det er den du nevner i form av flere skårede mål.

 

 

Jeg er av de som mener sparkingen av AVB var meget forhastet (nå er det rykter som sier at AVB i stor grad sa opp grunnet diverse grunner, men uansett), fordi jeg mener han ikke kan noe for at lag legger seg dypt mot oss som jo da gjør det tilnærmet umulig å spille "attraktiv fotball".

Hadde han lagt seg dypt og ventet på kontringer mot "dårligere lag" hadde han blitt stemplet som feig og fått ropt slagordene "To dare is to do" etter seg.

Vi så mange av de samme tendensene mot West Ham, som vi gjorde under AVB, en god periode etterfulgt av at motstanderen får etablert seg i forsvar, og da begynner vi å trille ball fra side til side uten at det skapes bevegelser foran ballfører.

 

Vi er også vanvittig ineffektive foran mål, som jo er uhyre viktig å unngå på dette nivået, West Ham vant rett og slett fordi de var mer effektive og holdt seg til planen.

Hadde vi skåret i løpet av de første 15 minuttene ville kampbildet vært helt annerledes, og da tror jeg vi ville ha vunnet.

 

Dawson er forøvrig siste spiller som er ute og uttaler seg om AVB, og han mener spillerne må ta mye av ansvaret for resultatene under AVB, noe jeg er helt enig i.

 

Lenke til kommentar

Nå sammenlignet jeg aldri noen av dem med Lamela. Faktisk ble ikke Lamela nevnt :p Bortsett fra i den forrige posten hvor jeg skrev at han ikke kan språket og at han har spilt dårlig - dette står jeg fortsatt for.

 

Jeg er forsåvidt enig i at han er en helt annen spiller enn Townsend, og han kan helt sikkert bli veldig veldig god. Det er perfekt for han å spille i Europa Ligaen og evt cup, men det blir for dumt å skulle ha han med i førsteeleveren fordi han hadde en assist mot FC Sheriff (ikke eksisterende eksempel). Jeg husker ikke spesifikt den assisten mot Cardiff, men det er jo fint at han hadde det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...