Gå til innhold

Tottenham Hotspur - Diskusjonstråd


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Ambivalent i forhold til det som skjer nå, poengmessig er vi med men vi har aldri tatt neste skritt under AVB og det vi har vært vitne til denne sesongen kan ingen Spursfan være fornøyd med. En ting er at mange nye spillere trenger tid men ingen av de har foreløpig vist tegn til utvikling under AVB.

 

For meg er Spurs først og fremst underholdning og det har klubben ikke levert under AVBs ledelse, det var det enkeltspillere som sto for.

 

Jeg liker at Levy er føre var og tror at denne gangen var det riktig, så lenge man har erstatteren klar. Og nei da tenker jeg ikke på Gooner-Sherwood *pføy*.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror rett og slett AVB er så arrogant at han ikke klarer å se svakhetene i hans egne planer, og sliter med å skjønne at taktikk og formasjon må tilpasses spillerne han har til rådighet på ethvert tidspunkt.

 

Han virker også å være usedvanlig dårlig på å holde kontroll over spillegruppen, da spesielt enkeltspillere, og bruker barnehagementalitet ved å fryse ut de han ikke liker. (Ade og BAE f.eks)

 

Det er også flere som nevner Lamela som et godt eksempel på hvordan AVB tenker. Siden AVB ikke fikk Willian, har han unlatt å bruke Lamela mye, og de gangene han har blitt brukt har det ofte ute av posisjon.

 

Å spille med en skyhøy forsvarslinje når Dawson er vår eneste friske midtstopper, er helt horribel taktikk. Å spille med så høy forsvarslinje mot et Liverpool og et City som begge har sin styre i gjennombruddspasninger er like idiotisk. Ingen plan B.

 

Fotballen vi har spilt de siste 18 måneden har vært så dørgende kjedelig at jeg til tider har vurdert å drite i å se kampene. Har heller ikke blitt nevneverdig brydd de gangene det ikke har passet, slik at jeg må klare meg med liveoppdatering på Fotmob.

 

AVB har gjort omtrent samtlige av de feilene han gjorde i Chelsea om igjen i Spurs. Han lærer ikke, han er arrogant og en ren teoretiker som ikke får ting til å stemme i den virkelige verden.

 

Jeg likte AVB veldig godt fra starten og jeg hadde troen. Jeg burde visst bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror rett og slett AVB er så arrogant at han ikke klarer å se svakhetene i hans egne planer, og sliter med å skjønne at taktikk og formasjon må tilpasses spillerne han har til rådighet på ethvert tidspunkt.

 

Han virker også å være usedvanlig dårlig på å holde kontroll over spillegruppen, da spesielt enkeltspillere, og bruker barnehagementalitet ved å fryse ut de han ikke liker. (Ade og BAE f.eks)

 

Det er også flere som nevner Lamela som et godt eksempel på hvordan AVB tenker. Siden AVB ikke fikk Willian, har han unlatt å bruke Lamela mye, og de gangene han har blitt brukt har det ofte ute av posisjon.

 

Å spille med en skyhøy forsvarslinje når Dawson er vår eneste friske midtstopper, er helt horribel taktikk. Å spille med så høy forsvarslinje mot et Liverpool og et City som begge har sin styre i gjennombruddspasninger er like idiotisk. Ingen plan B.

 

Fotballen vi har spilt de siste 18 måneden har vært så dørgende kjedelig at jeg til tider har vurdert å drite i å se kampene. Har heller ikke blitt nevneverdig brydd de gangene det ikke har passet, slik at jeg må klare meg med liveoppdatering på Fotmob.

 

AVB har gjort omtrent samtlige av de feilene han gjorde i Chelsea om igjen i Spurs. Han lærer ikke, han er arrogant og en ren teoretiker som ikke får ting til å stemme i den virkelige verden.

 

Jeg likte AVB veldig godt fra starten og jeg hadde troen. Jeg burde visst bedre.

Kjenner meg veldig igjen i alt som skrives her i fra når han var i Chelsea. Bytt ut Ade og BAE med alex og Anelka så er det helt likt. Han er uten tvil veldig dyktig i mye, men det kan virke som at noe mangler.
Lenke til kommentar

Jeg er også enig i det men vil ikke trekke det så langt som å kalle det arrogant, vil heller skrive det på kontoen for uerfarenhet. Det med man-management eller som vi på godt norsk kaller "lederegenskaper" er ofte noe som utvikler seg over tid og da gjerne kombinert med gode resultater i ryggsekken. Det samme gjelder nok evnen til å være mer kreativ innenfor de rammene man har satt for de taktiske disposisjonene.

 

Jeg tror AVB kommer til å lykkes veldig godt i fremtiden hvis han får mulighet å være lenge i en klubb, og som andre allerede har nevnt, da gjerne i en liga eller et lag som er bedre egnet for hans berømte høye forsvarslinje.

 

Der synes jeg f.eks Ole Gunnar er veldig mye flinkere til å få laget sitt til å variere høyden på presset og på den måten bli mer uforutsigbare og vanskeligere å bryte ned.

 

Hadde vært veldig spennende med Solskjær i klubben men jeg er negativ til det av to årsaker:

1. Det vil ødelegge Molde

2. Hvis han lykkes er det bare et spørsmål om tid før han går til Utd, og DET takler jeg IKKE (igjen)!

Lenke til kommentar

Altså, jeg er ikke imot sparkingen av AVB i seg selv, det var tydelig at ting ikke fungerte som det skulle både på og utenfor banen. MEN, har man ikke en erstatter på plass som kan komme med et nytt coaching-team asap er det fullstendig krise. Jeg nekter å tro at Levy har driti på draget, han har alltid hatt en plan for å ta klubben videre. Dette er hans største utfordring som leder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet til Levy er at han etter et drøyt tiår i sjefsstolen, fortsatt ikke vet hvem at sine rådgivere som gir riktige råd, og fortsatt virker totalt rådløs når det kommer til fotball og å la manageren styre fotballsiden av klubben.

 

Personlige feider og barnehagekrangler har en tendens til å ende med sparking av managere, mens giftige tunger fra innsiden av klubbstrukturen kun jobber for sin egen agenda. Det er snart ingen igjen i klubben (trenere, administrasjon) som vil klubbens beste, de tenker kun på seg selv.

 

Jeg har på følelsen at Tim Sherwood er arkitekten bak hele sparkingen av AVB. Han er Levys lille gullgutt, og sier alltid det Levy vil høre.

 

Jeg håper bare at Levy klarer å se hvor naivt og totalt uten backupplan TS satte opp laget i går. Han gjør akkurat som 100% av de som har vært anti-AVB hele tiden har sagt vi bør gjøre. Det største problemet er at det er en plan som garantert vil feile når man setter Chiriches og Capoue til å forsvare på 16m streken. Disse to er raske spillere som faktisk takler den høye linjen til AVB, mens de reagerer for tregt til å sitte rett foran mål.

 

Senere går TS over til 4-5-1 med Defoe alene på topp. Det har jo alltid vært en suksess tidligere! I tillegg setter han inn en Fryers på venstreback som blir totalt overkjørt av spammers.

 

I det vi gikk over til 4-5-1 visste jeg at spammers kom til å kjøre motorveien med lange pasninger, en liten flikk og smelle den inn bak Lloris. Det var uungåelig.

 

Jeg har ingen tro på ENIC og Levy lenger. Klubben trenger ny eier, ny administrasjon, ny manager og ny trenergruppe.

 

Back to the late 90s.

Lenke til kommentar

Jo det er mye synsing. Det er ikke påstander, det er en salig blanding av følelser, meninger og rykter fra innsiden av klubben.

 

Det som er helt klart er at det er en pro-AVB side og en anti-AVB side i klubben, og de slenger mye dritt om hverandre og lekker ut litt her og der.

 

Uansett er jeg lei av at Levy, Lewis og ENIC ikke har tålmodighet til å la en trener få bygge opp et lag. Vi er Chelsea uten en rik russer som kjøper verdens beste spillere.

 

Og ja, jeg har mistet alt håp. Føler klubben er satt minst 7-8 år tilbake de siste månedene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...