Gå til innhold

Tottenham Hotspur - Diskusjonstråd


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså, hatet mellom spursfans/gooners i Nord-london er en naturlig konsekvens av "kampen om byen". Her er vi i større grad opplært til å hate, fordi det "bare er sånn". Jeg føler det bare ikke, kanskje mest av alt fordi jeg aldri har sett på spurs som en trussel. For min del "hater" jeg United og unitedfans mye mer. Hvorfor er det det dummeste du har hørt?

Lenke til kommentar

Altså, hatet mellom spursfans/gooners i Nord-london er en naturlig konsekvens av "kampen om byen". Her er vi i større grad opplært til å hate, fordi det "bare er sånn". Jeg føler det bare ikke, kanskje mest av alt fordi jeg aldri har sett på spurs som en trussel. For min del "hater" jeg United og unitedfans mye mer. Hvorfor er det det dummeste du har hørt?

 

Eventuelt fordi Arsenal flyttet fra Sør-London inn på Tottenhams terriotorium...

 

Woolwich Wanderers.

 

@Big Tone: Bitter much?

 

EDIT: Orddelingsbonanza

Endret av Igniztion
Lenke til kommentar

Altså, hatet mellom spursfans/gooners i Nord-london er en naturlig konsekvens av "kampen om byen". Her er vi i større grad opplært til å hate, fordi det "bare er sånn". Jeg føler det bare ikke, kanskje mest av alt fordi jeg aldri har sett på spurs som en trussel. For min del "hater" jeg United og unitedfans mye mer. Hvorfor er det det dummeste du har hørt?

 

Eventuelt fordi Arsenal flyttet fra sør london inn på Tottenham terriotorium...

 

Woolwich Wanderers.

 

@Big Tone: Bitter much?

Hehehehe, du mener Tottenham, klubben som offisielt sett ikke lå i London før 1965 kanskje? ;)

 

Nope, men det er som vanlig Spudsa :) En av de største kveldene i deres historie, og alt dere kan synge om er Arsenal :)

Lenke til kommentar

Fordi de argumentene du kommer med kan tolkes sånn.

 

Javel, du latterliggjør uten å faktisk komme med motargumenter.

 

Kan du komme med ETT argument for hvorfor jeg skal mislike spurs mer enn andre lag?

 

Vel. For det første så har jeg vel ikke latterliggjort deg i dette tilfellet?

 

Men

 

Du sier at det er kunstig med naborivalisering i Norge. Regner med at det er et geografisk argument. Jeg synbes det er ulogisk siden da må jo ditt forhold til Arsenal også være like kunstig.

 

Grunnen til at du skal ha et anstrengt forhold til Spurs er det samme som Liverpool og Everton. Som Manchester United og Manchester City osv osv. Best i byen. Best i området.

Lenke til kommentar

Å si at argumentene mine kan tolkes som noe av det dummeste en har hørt er å latterligjøre. Men nok om denne lavmålsretorikken.

 

Du forteller meg fortsatt ikke hvorfor jeg skal ha et anstrengt forhold til spurs. Du sier bare at det er det samme som Pool/Everton etc. "Best i byen" er jo en geografisk årsak, som merkes best på lokalt basis, mellom innbyggerne. Men at vi verden rundt skal adoptere det, blir litt vel "wannabe" spør du meg. Jeg hater de jeg vil hate, ikke fordi det er "meningen at det skal være sånn". Jeg hater lagene som er store trusler mot mitt eget lag, lag med supportere jeg oppfatter som idioter, lag jeg synes spiller stygg fotball etc. Spurs oppfyller ingen av disse kriteriene for meg. Kjærlighet til et lag er ofte, men trenger ikke å være geografisk betinget. For min del ble jeg arsenalsupporter på grunn av faren min. Det er altså ingen selvmotsigelse i argumentasjonen min. Om min verste fiende skulle vise seg å være tottenhamfan, kan det hende det hadde trigga et ørlite hat hos meg, men inntil det skjer gidder jeg ikke å gå rundt å late som.

Endret av Urmaker
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Altså, hatet mellom spursfans/gooners i Nord-london er en naturlig konsekvens av "kampen om byen". Her er vi i større grad opplært til å hate, fordi det "bare er sånn". Jeg føler det bare ikke, kanskje mest av alt fordi jeg aldri har sett på spurs som en trussel. For min del "hater" jeg United og unitedfans mye mer. Hvorfor er det det dummeste du har hørt?

 

Helt enig, jeg er fra Norge, holder med Spurs, men gidder ikke ta meg bryet med å hate Arsenal, jeg har ingenting med London å gjøre direkte uansett. Uansett har ikke hat noe å gjøre i fotball... bare litt ekstra tenningsnivå på enkelte kamper.

Endret av EdcoHM
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hehe, vittig. Har tatt en god pause fra PL-sirkuset i sommer og bare slappet av med norsk fotball. Men jeg gjorde et lite unntak en dag da jeg satt og såg på U17-VM og kampen mellom Brasil og Elfenbenskysten. Idag oppdager jeg at mitt kjære Tottenham har kjøpt Souleymane Coulibaly som nettopp i den kampen storspilte og scoret hattrick. 16 år gammel bare, spennende men det forundrer meg ikke om vi klarer å la han forsvinne i reservene. Blir uansett spennende å følge!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...