Gå til innhold

Tottenham Hotspur - Diskusjonstråd


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forventet ikke topp-4 foran denne sesongen, alt for store utskiftninger i laget. Det AVB fikk til ifjor etter å ha mistet hele stammen i laget var egentlig utrolig og selvfølgelig godt hjulpet av en Bale i storform. I år har han et helt nytt lag.

 

Det jeg derimot forventer er å begynne å se konturene av et angrepsspill, skjer ikke det så tror jeg hans dager er talte. Dessverre, vil jo så fjerne at han skal lykkes!

Lenke til kommentar

Mye syting og klaging på AVB for tiden, syns vi skal la han få tid til å bygge laget på sin måte. Han var ettertraktet av flere storklubber som kunne tilbudt mye mer lukrative lønnsordninger og Champions League, men han valgte å bli hos oss for å bygge videre på det påbegynte arbeidet. Gi han og det nye laget tid og det kommer til å lukte svidd!

 

Mourinho: 'It's better to lose one game 6-0 than lose six games 1-0. Spurs can still be title contenders.'

Lenke til kommentar

Jeg forventet ikke topp-4 foran denne sesongen, alt for store utskiftninger i laget. Det AVB fikk til ifjor etter å ha mistet hele stammen i laget var egentlig utrolig og selvfølgelig godt hjulpet av en Bale i storform. I år har han et helt nytt lag.

 

Det jeg derimot forventer er å begynne å se konturene av et angrepsspill, skjer ikke det så tror jeg hans dager er talte. Dessverre, vil jo så fjerne at han skal lykkes!

Ang. Forventningene gjelder det uttalelser fra spillerne og Boas selv, men er helt enig at man må ta tiden til hjelp her.

Er tross alt mye ungt vi har handlet inn.

 

Håper dog AVB får et par ekstra sesonger selv om vi skulle "bomme" i år også.

Ung trener, ungt lag men høye ambisjoner!

 

Mange rekorder de siste årene ja, men lurer fælt på hvor problememe ligger.

Soldado får ihvertfall ikke nok å jobbe med..

Lenke til kommentar

Jeg mener problemet ligger i midtbanesammensetningen sentralt i banen. Det er et sammensatt problem skapt av for mange like spillertyper sentralt, for mange nye spillere og AVB som ennå ikke har funnet balansen mellom å sende nok folk i angrep samtidig som man opprettholder defensiv trygghet. I tillegg har man spillere som da ikke helt tør å slippe seg løs (Paulinho, Dembele, Eriksen og Holtby) og ta riktige og/eller smarte løp fremover. Disse fire er nøkkelen til om alt løsner eller går i stå. Jeg tror at en sentral midt med en av Sandro og Capoue sammen med Paulinho og Eriksen er den beste løsningen. De andre to blir backup foreløpig.

 

Det er en usikkerhet i laget og mangel på samspill offensivt, vi ser gang på gang hvordan angrep og kontringer raskt stoppes pga at man mangler pasningsalternativer fremover på banen og det igjen fører til at de tre på topp må komme tilbake og hente ballen hele tiden. Vips har man en evig rundgang av sidepasninger midt på banen og i helt ufarlig posisjon foran motstanderens nå etablerte forsvarsmur. Som regel ebber det ut i et langskudd (som i og for seg kan være forløsende, men da må de treffe mål, Townsend)

 

Heldigvis er dette noe som vil komme med tid når spillerne blir bedre kjent med hverandre og med AVB sin filosofi. Utfordringen i mellomtiden er å holde moralen oppe og ikke gå på for mange stygge tap som går utover selvtilliten slik at spillerne mister troa. Sånn sett er vi inne i en litt kritisk fase nå og det er viktigere enn noen gang at laget opplever støtte fra fansen. Jeg frykter Spursfansens beryktede "fickleness" der vi er nå, AVB lever farlig, det skal ikke mange fler tap til før flertallet roper på hans hode. Ikke gjør det ting bedre at tidligere publikumsfavoritter lager trøbbel i kulissene.

 

Dette har vi sett før, både i vår egen og andre klubber. Til syvende og sist handler det jo bare hvor lenge man har tro på at AVB er den som til slutt skal lykkes hos oss. Til hans fordel taler at vi er ekstremt gode på ballgjenvinning og stort sett virker defensivt godt organisert. Man kommer lenger opp på tabellen av å unngå å tape enn å av og til vinne med store siffer. For meg er det ingen krisekamper ennå, vi har hatt en del arbeidsuhell men AVB har allikevel stått på sitt og kjører den samme stilen. Det står det respekt av.

Endret av Solaar
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...