Gå til innhold

Tottenham Hotspur - Diskusjonstråd


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For dere som ikke er med på Tottenhams Venner sin gruppe på facebook, så skrev

Kent King Johansen dette om vår kjære King, på den store dagen:

 

For litt under 34 år siden skjedde det noe stort. Ingen viste hva som skulle komme, men det skulle få enorm betydning for Englands mest sjarmerende storklubb. Tiden gikk og 12. oktober 1980 kom resultatet av det som hadde skjedd 9 mnd tidligere. Ledley King ble født. Jeg ble først kjent med King som en irriterende midtbanespiller. Jeg hadde mye mer sansen for Steven Carr og Steffen Iversen. For ikke å snakke om Sol Campbell. Hvem brydde seg om et nytt middelmådig midtbanetalent? Hva viste jeg om fremtiden og hvilke følelser jeg skulle utvikle?

 

Carr hadde jo 2-3 bare kanonsesonger, Iversen ble solgt og Campbell snakker jeg ikke om. Da sistnevnte dro ble vi kjent med Dean Richards, en gentleman av en spiller. Han hadde mange pussige partnere i midtforsvaret. Doherty, Gardner og til og med Thelwell. Jeg husker vi hentet Naybet til klubben. Han debuterte i ligaåpningen bare timer etter han signerte. Naybet skulle bli viktig for hva som da etterhvert sto frem i klubben: Legenden Ledley King.

Jo visst var King en ok midtbanespiller, men det var i bakre rekker vi fikk bli kjent med "fenomenet" King. I tospann med Naybet utviklet King seg til og bli, i mine øyne, verdens beste midtstopper. Alt hva King var av kaliber kan oppsummeres i da han løp opp en av verdens da raskeste vinger, Robben, og forhindret et ellers tilsynelatende mål. Jeg tror med det forspranget Robben hadde i distanse, hadde ingen andre stoppere orket å prøve engang.

 

Ledley King er ikke bare en spiller. Ledley King er ikke bare en legende. For meg er tottenham Ledley King. Ingen er større enn klubben, men skulle jeg ha gjort et unntak, ville han vært unntaket.

Tårer trillet da King spilte VM 2010. Tårer trillet da han fikk spille CL for Tottenham. Tårene rant da nyheten kom om at han måtte legge opp, kun 31 år gammel. Tottenham har hatt mange store spillere, vi har mange store spillere og nye vil komme, men ingen vil for meg bli større enn Ledley King.

 

Dagen skal komme hvor jeg møter deg. På omvisning på WHL, etter en kamp eller kanskje som med Ginola, så møtes vi på Harrods? Ikke vet jeg, men når dagen kommer vil tårene renne.

Gratulere med 33-årsdagen Ledley King!

 

"Oh Ledley Ledley, he's only got one knee - he's better then John Terry, oh Ledley Ledley!"

 

 

 

Og for de som tåler en liten Walking Dead spoiler.

 

9654.jpg

Endret av el mindo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...