Gå til innhold

Tottenham Hotspur - Diskusjonstråd


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Poenget er at Bale bare blir en brikke i hele det her, som blir sendt til Spania og tror han skal bli Real Madrid spiller, så får han beskjed om å komme seg hjem igjen på trening, enda han vet at forhandlingene fortsatt kommer til å skje.

 

Jeg mener ikke å starte noe sympati-klubb for Bale, jeg bare sier at jeg forstår godt at han ikke gidder å dra på trening. Jeg ser ikke vitsen i å be han om å komme på trening, når de vet han skal selges.

 

Om Levy nå faktisk mener at det ikke blir noe salg, så er såklart saken en helt annen. Da forstår jeg at han såklart må stille på trening.

 

Igjen, hva Bale ser på som "nødvendig" eller ikke er fullstendig irrelevant.

Han tjener tusenvis av kroner i uka for å spille fotball, med mindre han da har blitt syk grunnet presset, blitt mentalt ustabil eller andre fysiske/mentale tilstander som gjør at han ikke kan spille fotball, så har han å møte opp til trening.

 

Han kan alltids snakke med AVB og si fra om at han ikke kommer fordi han er opptatt med å telle penger og dagdrømme om Ronaldo.

 

Se på denne perioden som "oppsigelses-perioden" til Bale, under denne perioden må han fortsatt rapportere til klubben, nettopp fordi at ingenting er 110% avklart.

Lenke til kommentar

Igjen, hva Bale ser på som "nødvendig" eller ikke er fullstendig irrelevant.

Han tjener tusenvis av kroner i uka for å spille fotball, med mindre han da har blitt syk grunnet presset, blitt mentalt ustabil eller andre fysiske/mentale tilstander som gjør at han ikke kan spille fotball, så har han å møte opp til trening.

 

Han kan alltids snakke med AVB og si fra om at han ikke kommer fordi han er opptatt med å telle penger og dagdrømme om Ronaldo.

 

Se på denne perioden som "oppsigelses-perioden" til Bale, under denne perioden må han fortsatt rapportere til klubben, nettopp fordi at ingenting er 110% avklart.

Jeg er fullstendig klar over at han er pliktet til å møte opp på trening, det er ikke det jeg diskuterer.

Jeg bare forstår ikke hvorfor det er så skandaløst at han ikke møter opp, når det er garantert at han snart spiller for en annen klubb.

 

De som er sure for at han ikke møter på trening nå, er bare bittre Spurs supportere. Enkelt og greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er "skandaløst" nettopp grunnet det jeg skriver, enkelt og greit.

Å overreagere er en ting (Bale har aldri gjort en dritt for oss, Bale er en drittsekk, drit og dra Bale etc), men det er helt på sin plass å kunne si at man er meget skuffet og at Bale har opptrådt respektløst ved å ikke møte opp på trening.

Å si at alle som synes det er bitre Spurs-supportere, blir like trangsynt som å si at "Alle de som ikke synes det er overlykkelige naive RM-supportere".

 

Når det er garantert at han snart spiller for en annen klubb.


Problemet ligger i at det ikke ER garantert, ingen kontrakter er underskrevet, han har ikke blitt annonsert, osv osv.
Frem til da er han Spurs-spiller, og så fremt han er frisk SKAL han møte på trening, alt annet er respektløst ovenfor arbeidsgiveren.


Edit:
Og ikke minst respektløst ovenfor lagkameratene.

Endret av Captain Butthurt
Lenke til kommentar

Til opplysning er jeg ikke sur, ei heller bitter. Jeg er klar over at spillere bytter klubber. Jeg synes bare de kan gjøre det på en litt mer profesjonell måte.

 

Bale har jo egentlig, i forhold til de andre store spillerne til Spurs de siste årene, gjort dette på en fair måte så langt. Møtt på trening, smilt til kamera og generelt sagt meget lite i media i det hele tatt. Hvorfor stoppe med det nå?

Lenke til kommentar

Akkurat det jeg mener også, han har jo vært forbilledlig sett med Spurs-øyne, for så å bare nekte å møte opp.
Vitner om at han begynner å bli utålmodig, men å være utålmodig gir som sagt ingen rett til å nekte å møte opp på arbeid.

Edit:

En annen ting som er verdt å merke seg er at Bale ikke har vært og sett på Spurs spille kamper en gang, selv "mega-skurken" Suarez har møtt opp og sett Liverpool.

Endret av Captain Butthurt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å si at alle som synes det er bitre Spurs-supportere, blir like trangsynt som å si at "Alle de som ikke synes det er overlykkelige naive RM-supportere".

Jeg er ingen overlykkelig RM supporter i dette tilfelle. Jeg syntes vi sløser bort latterlig mye penger, om det stemmer at han blir dyrere enn Ronaldo. Personlig håpet jeg vi heller skulle kjøpe en spiss. Men nok om det.

 

For meg er det bare merkelig at dere faktisk mener det er respektløst av han å ikke stille på trening. AVB sa selv idag er forhandlingene snart er ferdig, og alle vet at han snart er RM spiller, selvom ikke kontrakten er signert. Spør du meg, er det nesten mere respektløst å be han komme på trening med Spurs, når han egentlig skulle vært vist frem i Madrid allerede, men blei sendt hjem igjen for å vente litt på at en krangel skal bli ferdig. Men det er min mening :)

 

 

Bale har jo egentlig, i forhold til de andre store spillerne til Spurs de siste årene, gjort dette på en fair måte så langt. Møtt på trening, smilt til kamera og generelt sagt meget lite i media i det hele tatt. Hvorfor stoppe med det nå?

Som jeg nevner, er det nok fordi han ble kastet noen skritt tilbake fordi Levy skal bevise ett poeng ovenfor RM. Jeg forstår som sagt at Levy gjør det, fordi det er ikke så mange andre måter han kan vise sin misnøye på, men såklart er det veldig surt for Bale å bli kastet frem og tilbake slik, når han har fått beskjed om at han kan dra til Spania og starte sitt nye liv.

 

 

En annen ting som er verdt å merke seg er at Bale ikke har vært og sett på Spurs spille kamper en gang, selv "mega-skurken" Suarez har møtt opp og sett Liverpool.

Vel, nå er ikke Suarez i nærheten av en overgang heller da.

Endret av Sending!
Lenke til kommentar
Jeg er ingen overlykkelig RM supporter i dette tilfelle. Jeg syntes vi sløser bort latterlig mye penger, om det stemmer at han blir dyrere enn Ronaldo. Personlig håpet jeg vi heller skulle kjøpe en spiss. Men nok om det.

 

Satt på spissen fra min side fordi du skrev at alle som mente at Bale har opptrådt "skandaløst" er bitre Spurs-supportre.

Ser du hvor lite konstruktivt det er å kaste "merkelapper" på folk/grupper?

 

 

For meg er det bare merkelig at dere faktisk mener det er respektløst av han å ikke stille på trening. AVB sa selv idag er forhandlingene snart er ferdig, og alle vet at han snart er RM spiller, selvom ikke kontrakten er signert. Spør du meg, er det nesten mere respektløst å be han komme på trening med Spurs, når han egentlig skulle vært vist frem i Madrid allerede, men blei sendt hjem igjen for å vente litt på at en krangel skal bli ferdig. Men det er min mening

 

Jeg føler jeg gjentar meg selv her, men jeg skal skrive for siste gang hvorfor det er respektløst å ikke stille på trening:

Bale er Spurs-spiller per dags dato.

Spurs-spillerne hadde trening i dag og i går.

Bale møtte ikke opp og sa heller ikke fra om at han ikke kom til å møte opp.

Bale hever lønn fra Spurs.

 

Så lenge Bale hever lønn fra Spurs, flere millioner pund i året, så har han å møte på trening (du sa selv at han har plikt til å møte opp), å ikke holde sin side av en skriftlig avtale (les, kontrakt) er å vise mangel på respekt ovenfor motparten som i dette tilfellet betaler deg for tjenesten.

 

AVB har sagt at forhandlingene er i sluttfasen, han har ikke uttalt at Bale ER eller GARANTERT blir en Real-Madrid spiller, før det er tilfelle er Bale pliktig å danse etter arbeidsgiveren sin pipe så lenge arbeidsgiver ikke stiller klart urimelige krav eller misligholder en skriftlig kontrakt, å kreve at en spiller kommer tilbake fra en antatt avduking av spilleren er ikke respektløst, selv Levy kunne ikke forutse at Chelsea ville snappe opp Willian, og dermed måtte vente med å annonsere salget av Bale slik at klubber vi er i forhandlinger med ikke kan kreve blodpris for en spiller.

 

Det er merkelig at du fokuserer på at Bale før få litt medfølelse i og med at ting ikke har gått som han hadde forventet, men er det vitterlig kun Tottenham sin feil?

Har ikke klubben din opptrådt ganske så respektløst ved tidligere anledninger ovenfor Spurs ved å forsøke å påvirke Bale uten å ha fått tillatelse av klubben, et klart regel-brudd på UEFA-reglementet?

 

"Han skulle vært vist frem i Madrid allerede", det er spekulasjoner, og det kan være like mye Real og agentene sin feil som Spurs at det ikke har gått som det "skulle".

Derfor er det urimelig av Bale å tro at han kan gjøre som vil vil (unnlate å møte opp på trening) bare fordi han er "skuffet".

 

 

når han har fått beskjed om at han kan dra til Spania og starte sitt nye liv.

 

For det første er dette kun spekulasjoner, og igjen, ingenting er sikkert i en overgang før kontraktene er signert, Bale burde som alle andre profesjonelle fotball-spillere vite dette.

Å bli skuffet fordi Levy og co tilsynelatende trodde at det skulle gå i orden, er forståelig, men igjen, det gir Bale ingen som helst rett til å skulke jobben, og derfor er det respektløst.

 

Hva skjer hvis Levy bestemmer seg for at nok er nok og skrinlegger hele avtalen?

Skal Bale da ha full forståelse for at han ville latt være å møte opp på jobb?

 

Personlig synes jeg at det nesten er poengløst med kontrakter innen profesjonell-fotball, ihvertfall de over 2-3 år, når spilleren får sympati for å bryte den uansett..

 

 

 

Vel, nå er ikke Suarez i nærheten av en overgang heller da.

 

Per dags dato nei, men han var da vitterlig midt i en feide mellom Liverpool og Arsenal grunnet klausulen i kontrakten hans.

 

 

Endret av Captain Butthurt
Lenke til kommentar

Syntes AVB gjorde en god figur der...

 

Men men, Bale er tapt, Spurs får hinsides mye penger for han. Eneste som gir en litt sur smak i munnen er to ting for min del. RM selger Bale-drakter på forhånd og Bale skulker trening. Minner meg om Modric, de annonserte vel han på nettsiden sin ved en "feil" en stund før overgangen gikk i boks? Greit at RM er en svær klubb, men virker som litt skittent spill..

 

Tror uansett vi ender opp styrket med alle de nye som er kommet/kommer inn.

Endret av Posemedchips
Lenke til kommentar

Han mener Hodgson i fjor tok ut en del engelske Spurs-spillere etter de hadde hatt forholdsvis korte perioder med spill for Tottenham, uten at de på noen måte var faste i laget. Og resultatet var jo at de ikke klarte å spille seg til fast plass i Tottenham og derfor og ble droppet på landslaget, naturlig nok.

 

AVB sa han helst ville hatt en telefon fra Hodgson for å diskutere saken før Townsend (og de andre) ble kalt opp. Han hadde visst sagt det til Hodgson, men Hodgson mente at om han gjorde det med AVB måtte han ta den telefonen til alle managerne og det gadd han visst ikke.

 

I bunn og grunn er det en kritikk av måten å lede landslaget på. Hodgson liker jo tydeligvis å ta med spillere som har spilt noen kamper for en klubb, for å teste dem på landslaget og introdusere dem i spillergruppa der. Jeg går ut i fra at AVB sin måte å kjøre landslag på hadde vært å satse på en gruppe etablerte spillere som han visste fikk fast spilletid uten å ta med "rising players" fordi de har spilt 2-3 kamper på rad.

 

Jeg leser og inn i dette at Townsend neppe blir å spille fast i årets sesong, med mindre han virkelig slår på storformen fremover i de kampene han nødvendigvis får grunnet Bale sin transfer og Lennon sin skade samt nye signeringer som kanskje trenger tid på å komme inn i laget. Og dette er sikkert noe AVB hadde fortalt Hodgson om han hadde ringt. Altså at Townsend er en squad player, og at det kanskje setter griller i hodet på spilleren at han plutselig er i landslagsdiskusjonen.

 

Jeg kan jo selvsagt og se fordelene med Hodgson sin måte å gjøre det på. Han vil vel gjerne se spilleren, som tidligere nevnt introdusere han i spillergruppen på landslaget og prøve han på trening. Det blir vel en interessekonflikt som vanskelig kan sees på objektivt av noen av sidene her. Men det er jo selvsagt fullt mulig for et landslag å ha en kontinuitet i spillergruppen og samtidig ha et par plasser åpne for nye spillere til hver samling. Så sånn sett kan man vel ikke laste Hodgson med mindre han til en hver tid tar ut hvem det nå er som har fått mest omtale i media den siste uka.

Lenke til kommentar

Dilemma det der..

"Jeg er god nok for landslaget men ikke for Spurs?", ser den smelle fra Townsend hvis ikke AVB gir han spilletid :p

Men ser AVB sin side også, skal Townsend få spille seg til en fast plass på laget må han bevise over lengre tid, nå har jo Hodgson (som nevnt) tatt valget på hans vegne uten å ha pratet med han om det først.

Skjønner begge sider her.

Lenke til kommentar
Så lenge Bale hever lønn fra Spurs, flere millioner pund i året, så har han å møte på trening (du sa selv at han har plikt til å møte opp), å ikke holde sin side av en skriftlig avtale (les, kontrakt) er å vise mangel på respekt ovenfor motparten som i dette tilfellet betaler deg for tjenesten.

Meget trangsynt å se det slik. Jada, han er Spurs-spiller fortsatt, men jeg regner med at du også er klar over at treninger er der man møtes for å trene til kamper osv. Bale kommer aldri til å spille en kamp for Spurs igjen, det vet han godt, og det vet alle som driver på med forhandlingene der.

 

 

AVB har sagt at forhandlingene er i sluttfasen, han har ikke uttalt at Bale ER eller GARANTERT blir en Real-Madrid spiller

Han sa idag at han ikke var sikker på når forhandlingene gikk i boks. Det kunne drøye helt til siste dagen i transfer vinduet, eller det kunne skje hvert øyeblikk. Det var ikke noe usikkerhet om han kom til å bli solgt, bare når det kom til å skje.

 

 

Det er merkelig at du fokuserer på at Bale før få litt medfølelse i og med at ting ikke har gått som han hadde forventet, men er det vitterlig kun Tottenham sin feil?

Jeg fokuserer ikke på at han skal få medfølelse, jeg bare skjønner ikke hvorfor dere er så utrolig skuffet over akkurat dette at han ikke møtte opp på trening, med tanke på alt som skjer i disse dager. Sier heller ikke at det bare er Tottenham sin feil. I bunn og grunn er det vel egentlig Real Madrid sin feil, som klarer å legge ut Bale drakter for salg, før han har signert.

 

 

Har ikke klubben din opptrådt ganske så respektløst ved tidligere anledninger ovenfor Spurs ved å forsøke å påvirke Bale uten å ha fått tillatelse av klubben, et klart regel-brudd på UEFA-reglementet?

Jo, det stemmer.

 

 

Syntes AVB tok det på riktig måte, når han fikk spørsmålet om han var skuffet over at Bale ikke kom på trening. Han gikk ikke i "OMG WTF-modus" slik som dere supportere, selvom han ikke sa at det var helt greit.

Lenke til kommentar

Kan ikke italiensk, men skal stå på Roma sine sider at Lamela går til Spurs...

 

Edit:

 

Roma announce they have signed a contract with Tottenham for the outright sale of the playing rights of Erik Lamela, in exchange for 30m euros.
The agreement also includes the obligation to pay 5m euros in bonuses related to the achievements of the player and the English club.

Endret av Posemedchips
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå gjør AVB et poeng av å si "if the deal goes through" (fritt sitert) hver eneste gang. Han sa aldri at den faktisk kom til å skje, selv om alle vet at det gjør den.

 

Men jeg skjønner ikke hva poenget er med å krangle på dette. Han er spurs spiller, aka han skal møte opp til trening. Det er faktisk ikke så veldig komplisert. Prøv å dra "men jeg skal bytte jobb om et par dager" som en unnskyldning for å skulke jobb og du blir antakeligvis trukket i lønn du også.

Endret av Gebby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...