Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tottenham Hotspur - Diskusjonstråd

InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kampen ble spilt i Hong Kong. Ble vist på TV2 Premier League / Sumo.

Kampstart utsatt 30 min. på grunn av regn. Omgangene kortet inn til 40 minutter og matta var av håpløs befatning.

Men Suprs hadde ingen god kamp.

Kampen ligger i sin helhet på TV2 Sumo, om du logger deg inn i Live-senteret!

Lenke til kommentar

Som Sunderland-supporter er jeg strålende fornøyd med seieren idag. Synes derimot det blir feil av AVB å si at grunnen til tapet var en latterlig dårlig gressmatte... newsflash! Det var like dårlig underlag for Sunderland! Tipper at hvis det hadde stått 3-1 til Spurs så hadde han ikke nevnt noenting om gressmatten.

Lenke til kommentar

Sunderland er et rompelag fra Nord-England som spiller drittfotball og profiterer derfor selvsagt på dårlig underlag når de spiller mot de fintspillende Messi-kopiene i Spurs. (Jeg så ikke kampen, men den midtbanen Tottenham stilte med er ikke den som kommer til å bli brukt i serieåpingen :p).

Lenke til kommentar

"Rompefotball" spilte vi hele forrige sesong. Du så tydligvis ikke kampen nei, for det var nemlig klasseforskjell mellom lagene. I dag så var Spurs "rompelaget". Vi har trent mye og hardt så langt i årets pre-season, og hvis du ikke har fått det med deg(noe jeg vet du ikke har), så har PDC innført en mentalitet som går utpå å holde ballen i laget og skape sjanser via godt pasningsspill fremfor lange og høye baller. På hvilken måte er det "drittfotball"?

• Liker 1
Lenke til kommentar

"Rompefotball" spilte vi hele forrige sesong. Du så tydligvis ikke kampen nei, for det var nemlig klasseforskjell mellom lagene. I dag så var Spurs "rompelaget". Vi har trent mye og hardt så langt i årets pre-season, og hvis du ikke har fått det med deg(noe jeg vet du ikke har), så har PDC innført en mentalitet som går utpå å holde ballen i laget og skape sjanser via godt pasningsspill fremfor lange og høye baller. På hvilken måte er det "drittfotball"?

Treningskamp, treningskamp, treningskamp.

Lenke til kommentar

Treningskamp ja. Og opptil 8 av potensiell førsteellever spilte ikke fra start. Men uansett, det var en typisk Spurs treningskamp der Adebayor og Sigurdsson var de som imponerte mest, mens Rose viste tydelig at han ikke er venstreback og Huddlestone atter igjen viser at hodet ikke er på hele tiden.

Lenke til kommentar

Treningskamp ja. Og opptil 8 av potensiell førsteellever spilte ikke fra start. Men uansett, det var en typisk Spurs treningskamp der Adebayor og Sigurdsson var de som imponerte mest, mens Rose viste tydelig at han ikke er venstreback og Huddlestone atter igjen viser at hodet ikke er på hele tiden.

Adebayor imponerte mest? Så du kampen? Mannen galopperer som en hest og har ballkontroll som et esel. Til å være Premier Leagues største spisser, søker han aldri boksen. Han trekker ut på kant mot hjørneflagget, eller så kommer han ned å møter midtbanen for å hente ballen. Dette til tross for at Dempsey ligger i en 10'er rolle bak han. Han trekker altså med seg forsvarere ut til siden og fyller bakrommet som Lennon skal løpe i (Lennons store styrke), eller så trekker han ned i banen og prøver å hente ballen der. Noe han sjelden (iallfall i går) ikke klarer pga. dårlig mottak eller elendige dribleferdigheter. Skulle likt å se at en spiss på 1.90 hadde stått på fem-meteren når Lennon rundet på kant og la inn, men den gang ei. For mannen som ikke er der heter Adebayor.

At du i tillegg lirer av deg at "Rose viste tydelig at han ikke er venstreback", blir bare for dumt. Med 15 cm vann på banen, nye lagkamerater og spillestil, er det kanskje ikke like enkelt å vinne gamle Tottenham-hjerter. Men vi kan vel spørre Sunderland-supporterne hva de synes om han, etter låneoppholdet. Jeg sier ikke han er verdens beste, men det er sannelig på tide at BAE får seg litt reell konkurranse på backen.

Nei, det var ingen god kamp fra Tottenham sin side. Forholdene var håpløse men det er likt for begge lag. Det er pre-season og halve første 11'eren manglet. Men dette er ikke en tid for å komme med unnskyldninger. Her bør det terpes, strammes inn og erstattes. Laget SKRIKER etter en klasse spiss. Midten får vi ordning på når alle gutta er tilbake. Walker får kanskje litt mer konkurranse på høyre av Naughton, nå når Rose er tilbake og kan gi BAE utfordring på venstre. Men om alle holder sist sesongs nivå, så ønsker jeg meg fortsatt en ny back.

Vertonghen ut på båre var et skummelt syn. Daws, Caulker og Kaboul er en tynn stopper trio og skaden på Super Jan blir avgjørende for om vi trenger en back up i den rollen også.

Lenke til kommentar

Ok, jeg burde vel kanskje spesifisert ang. Adebade. Han imponerte i forhold til hva han har vist tidligere, spesielt med tanke på arbeidsinnsats. At han ikke er på plass i boksen og heller jobber nedover i banen er vel et problem han alltid har hatt. Uansett passer han ikke til rollen han har i laget. Med de forholdene som var, burde han absolutt oppholdt seg i boksen store deler av tiden og ventet på innlegg fra kant.

Jeg mener bestemt, og har ment det lenge, at Rose hadde gjort det bedre på midtbanen. Han sliter veldig med plassering defensivt, og blir ofte tatt på senga ute av posisjon. Ikke så ulikt BAE egentlig, men Rose er sikrere fremover. Hva Sunderland supporterne mener er jeg ikke så veldig opptatt av. Jeg ser bare at han gjør de samme feil nå som han har gjort tidligere, og da spesielt posisjonering defensivt. Kanskje spillestilen til Sunderland passet ham bedre i en defensiv rolle?

Jeg pleier ikke legge så alt for mye i disse treningskampene i pre-season. Det eneste viktige med slike kamper er at spillerne kommer i form og er klar til sesongstart, samt at man må unngå skader.

Angående Verthongen, så har den belgiske landslagslegen uttalt at han sannsynligvis er klar til sesongstart, men går glipp av resten av pre-season. Blir nok noen kamper ut i sesongen før vi ser ham fra start i så fall. Han kjenner vel Verthongen, uten at jeg vet hvordan han kan si noe om skaden allerede.

Lenke til kommentar

Treningskamp, treningskamp, treningskamp.

Bryr meg fint lite om det var en treningskamp. Å komme tilbake fra å ligge under 1-0 mot Spurs og vinne 1-3 ser jeg på som en god prestasjon uansett hvilken type kamp det er, spesielt med tanke på underlaget.

Vi hadde nok flere førstelagsspillere ja, men den var på ingen måte den optimale førsteelleveren. Vi manglet blant annet vår beste spiss, Fletcher, bruker en høyrekant på sentral midt og to midtbanespillere på backene. I tillegg brukte vi Wes Brown, som har vært skadet i over et helt år, selv om det ikke så ut som om det var noe problem for han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...