Gå til innhold

Tottenham Hotspur - Diskusjonstråd


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir forøvrig ganske interessant å se om det blir en nedtur på laget etter dette eller om Tottenham fortsetter storformen.

Dette er nok nøkkelen ja. Et tap før eller senere var nok å forvente, da er det nesten like greit at det skjer pga personlige feil, slikt skjer. Vi spilte ikke grisedårlig idag og det er foreløpig ingenting som uroer meg ved lagspillet.

 

Nå er det bare å bite tenna sammen og "bounce back" som de sier på balløya.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne kampen bekreftet to ting for meg:

 

- Lennon er utrolig viktig med sitt defensive spill på høyrekanten.

- Lloris er ikke umennesklig. :)

 

Om man ser bort fra de første 20 minuttene der Liverpool fikk styre tempoet, gjorde vi en meget bra kamp.

 

Jeg tror dessverre en slik feil fra Walker kan få selvtilliten hans til å ta en tur i kjelleren. Det virker som han endelig hadde begynt å få den opp igjen etter endel slike feil i starten av sesongen, men nå tror jeg kan kan reservere seg igjen og muligens kan trenge en pause.

 

Jermain Defoe er totalt ubrukelig i PL. Vi spilte praktisk sett med 10 mann hele kampen, og når han i tillegg lobber ballen inn i eget felt blir det eneste han gjør i kampen å skaffe 'pool en straffe. Ja, han hadde en god kamp mot et Inter som gav ham enorme rom å løpe i. I PL får man ikke slike rom og han blir helt anonym.

Lenke til kommentar

Defo (som han kalles på Max) har alltid vært beskyldt for å være en one-trick pony, og han har ikke gjort noe for å motbevise det i PL de siste årene. Spurs er godt balansert nå, men de trenger en solid spiss. Med f.eks. Suarez, ville Spurs plutselig kjempet om ligatittel fremfor 3.-plassen. Nå er nok Suarez relativt uaktuell, men spursfansen får håpe på Damiao til sommeren (2013)...

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke ha Suarez i nærheten av Spurs, uansett om han er blant verdens beste spisser. Ufyselig spiller.

 

Damiao-sagaen tror jeg er slutt. Delt eierskap gjør overgangen utrolig komplisert og unødvendig dyr.

 

Enn så lenge må vi nok prøve å skaffe spisser med utviklingspotensiale, som ikke allerede har befestet posisjon som ettertraktede, da vi ikke har midler til å bruke £25-30m pluss £100k+ i lønninger på en enkelt spiller.

Lenke til kommentar

Jeg kjente jeg ble frustrert til å begynne med i går da Lloris kom ut mot Downing, men hadde ikke bommet på ballen hadde det jo vært en fantastisk inngripen, slik han har reddet oss ved Sweeper-egenskapene sine tidligere.

 

Begynner man å sette gangene han lykkes opp mot de få gangene han mislykkes, så er det ingen tvil om at han har reddet skinnet vårt mye oftere enn å ødelegge.

 

Dessuten trenger AVV sin spillefilosofi en sweeper, iallefall etter min mening.

 

Walker trenger muligens en pause nå ja, men med det sagt så var han så og si den eneste grunnen til at Coutinho ble såpass anonym denne kampen, hadde full kontroll ved unntak av en gang, og da ble det desverre mål.

 

Synes vi har spilt med 10 mann lenge nå, gi meg heller en Dempsey på topp enn Adebayor som daffer rundt og en anonym Defoe, spiss-problemet vårt begynner å plage meg skikkelig.

Når lag som Chelsea begynner å klage på spissene sine, så kan vi gjerne bytte situasjon, de får i hvertfall tilbake Lukaku ved sesongslutt, og har en Ba som kan være fantastisk til tider.

 

Lennon ja, jeg står på det jeg har sagt lenge på Tottenhams Venner forumet, vi hadde hatt bedre nytte av Townsend på benken enn på lån i øyeblikket, selv om han nok ikke ville fått like mye kamperfaring, men da kunne vi i hvertfall satt inn en ren ving for Lennon når han er sliten eller ute av form.

 

Med mindre AVB hadde en større plan ved å sette Dembele på høyre-kanten enn det jeg har oppfattet, så mistet vi fart og bredde, da Dembele må inn i midten og jobbe da den defensive innsatsen til Bale virker å være helt borte.

 

Men ja, vi hadde kontroll på Anfield mot et Liverpool i form, nøytraliserte truslene deres da vi ikke assisterte de, så kampen slik sett var meget bra, hadde aldri forventet å dominere på midten med Livermore og Parker, dog med det sagt så skremte Livermore meg noe vanvittig til tider, og hadde et par merkelige valg med ball.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke ha Suarez i nærheten av Spurs, uansett om han er blant verdens beste spisser. Ufyselig spiller.

 

Damiao-sagaen tror jeg er slutt. Delt eierskap gjør overgangen utrolig komplisert og unødvendig dyr.

 

Enn så lenge må vi nok prøve å skaffe spisser med utviklingspotensiale, som ikke allerede har befestet posisjon som ettertraktede, da vi ikke har midler til å bruke £25-30m pluss £100k+ i lønninger på en enkelt spiller.

 

Enig der, trenger ikke en spiller som er der det oppstår bråk hele tiden, gi meg heller Benteke eller en ung stor spiss.

Lukaku hadde jo vært perfekt, men er helt utenkelig å hente da han er dyr, Chelski-spiller og har en torn i siden til AVB.

 

Hadde vi klart å gjøre en type overgang som Michu hadde det vært perfekt, et ungt uskrevet blad (relativt sett) som tar nivået tvert og bøtter inn mål.

Vet han er midtbane-spiller, men han funker helt klart som spiss.

 

Nesten så man skulle beholdt Paven slik ståa er nå.

Lenke til kommentar

Lucas var deres beste pasningsspiller på midten, hver forbaskede gang han var borti ballen kom den til en Spurs-spiller. Og Glen Johnson hadde en litt ofline dag som han har noen ganger defensivt og da blir det rom bak han. Man må bare takke Kyle Walker for den ville tilbakepasningen, en akn nesten ikke skyld på Lloris for den. Litt deilig var det dog at Downing putta gjennom føttene til Verthongen! Som jeg forøvrig får mer og mer sansen for.

Lenke til kommentar

...

 

Synes vi har spilt med 10 mann lenge nå, gi meg heller en Dempsey på topp enn Adebayor som daffer rundt og en anonym Defoe, spiss-problemet vårt begynner å plage meg skikkelig.

Når lag som Chelsea begynner å klage på spissene sine, så kan vi gjerne bytte situasjon, de får i hvertfall tilbake Lukaku ved sesongslutt, og har en Ba som kan være fantastisk til tider.

 

...

 

Bytter gjerne Ade mot Torres med Chelsea. Tror AVB kunne fått sving på denne gutten igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...