Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tottenham Hotspur - Diskusjonstråd

InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom nettopp hjem og så kampen, videre selv om vi spiller under par!

Herlig!

Forøvrig herlig å se Friedel få siste ordet mot Lyon-fansen med et herlig glis og et vink!

In other news:

Jordan Archer, Michael Dawson og Harry Kane har forlenget med klubben, samtidig som Kane drar til Leicester på lån.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Sånn går det når en skal forsvare seg på hjemmebane!

Mjo, men samtidig er vår desidert største svakhet etablert forsvar som er lojale mot arbeidsoppgavene sine.

I likhet med Manchester United på WHL så spilte de en taktisk bra kamp, men igjen klarer vi å avgjøre på tampen av kampen i stedet for å tape.

Utrolig viktig at vi gjør det til en vane.

Ubeseiret i EL fortsatt, men Inter blir tøffe, samtidig som jeg tror at det kan bli mer åpne kamper enn den vi så i dag.

Lenke til kommentar

Mouthino hadde passet perfekt i gårsdagens kamp. Hverken Parker eller Dembele er våkne nok til å se åpningene i etablert forsvar, og det blir alt for mye på tvers og bakover, eller upresise pasninger forover til motspiller. Vi trenger sårt kreativitet på midtbanen.

Lewis Holtby hadde en av de kampene vi ble advart mot av Schalke fansen, der veldig få av hans pasninger fungerte. Jeg tror han kan bli en viktig kreativ spiller, men foreløpig er det litt for mye guts og litt for lite glory. Håper også han lærer snart at det ikke fungerer å altid løpe seg tom etter 50-60 min.

Bale ble markert ut av kampen, med to - tre mann på seg så fort han var i nærheten av ball. Dette åpnet rom andre steder, men Lennon virket tannløs og BAE var håpløs på venstrekanten fremover.

Adebayor gjorde en grei kamp, men ble litt statist når vi aldri kom gjennom det etablerte forsvaret. Hadde gode løp, et par sjanser og holdt greit på ballen de få gangene han fikk den.

Midtforsvaret fungerte utmerket.

Walker fikk en vanskelig kamp mot en Lisandro som falt i bakken så fort han kjente kontakt, samt at Kyle sliter veldig med å finne gjennombruddspasninger mot et godt etablert forsvar.

Friedel gjorde jobben sin under særs uhyggelige forhold mtp. all drittslenging og buing fra tribunen. Ingenting han kunne gjort med målet han slapp inn.

Dommeren var feig og dårlig. Gav masse frispark på åpenlys filming, turte ikke gi gult for filming når han faktisk ikke blåste for skuespilleren.

Lenke til kommentar

Mjo, men samtidig er vår desidert største svakhet etablert forsvar som er lojale mot arbeidsoppgavene sine.

I likhet med Manchester United på WHL så spilte de en taktisk bra kamp, men igjen klarer vi å avgjøre på tampen av kampen i stedet for å tape.

Utrolig viktig at vi gjør det til en vane.

Du leste vel andre setningen jeg skrev og? :p

Lenke til kommentar

Mouthino hadde passet perfekt i gårsdagens kamp. Hverken Parker eller Dembele er våkne nok til å se åpningene i etablert forsvar, og det blir alt for mye på tvers og bakover, eller upresise pasninger forover til motspiller. Vi trenger sårt kreativitet på midtbanen.

Jeg er enig i at vi trenger en spiller med ekstremferdigheter innen overblikk og pasninger (korte så vel som lange), men samtidig mener jeg at det største problemer i går var mangel på samhandling (som Eggen så fint kaller det), altså relasjonelle ferdigheter.

Det var lite til ingen motsatte bevegelser, og ingen som utnyttet rommene som ble skapt de få gangene vi faktisk prøvde å bruke kantene våre, og dermed strekke forsvaret til Lyon.

Det er liten vits i en boks-åpner krem de la krèm om ingen ser det han ser, eller tar initativet til løp.

Samtidig vil jeg skyte inn at Parker faktisk hadde noen av førsteomgangens beste pasninger, stikkeren til Bale gjennom to ledd som desverre var litt for hard, og et par der han sendte pasninger i rom.

Desverre er det litt for langt mellom disse involveringene.

Lewis Holtby hadde en av de kampene vi ble advart mot av Schalke fansen, der veldig få av hans pasninger fungerte. Jeg tror han kan bli en viktig kreativ spiller, men foreløpig er det litt for mye guts og litt for lite glory. Håper også han lærer snart at det ikke fungerer å altid løpe seg tom etter 50-60 min.

Det er typisk at en spiller spiller sin svakeste kamp når han endelig får sjansen fra start, samtidig bidrar han mye med å være en av få (eller, kanskje til og med den eneste) som tør å prøve å bruke så få ballberøringer som mulig, det går mye på en-touch.

Det var også en ting som plaget meg veldig i går, nemlig at vi i stedet for å sette fart fra vår side mot Lyon sin da vi hadde muligheten etter et par Lyon-angrep, så tok vi ballen rolig med oss til midtsirkelen, og lot Lyon etablere seg igjen.

Selv med et undertall er det mulig å sette fart og stresse Lyon, klassisk kontringsmulighet eller ei, for selv om man skal (som Lyon) være flinke til å vite når man skal sette fart og når man må bygge opp et angrep etter en kontring, så er en annen mulighet å komme i stor fart og utfordre, stresse motstanderne i større grad enn vi gjorde i går da det igjen ble alt for mye sideveis og bakover.

Bale ble markert ut av kampen, med to - tre mann på seg så fort han var i nærheten av ball. Dette åpnet rom andre steder, men Lennon virket tannløs og BAE var håpløs på venstrekanten fremover.

Bale kunne ha vært mer obs på at han har såpass mange på seg mener jeg, og være den som tar ansvar for å trekke spillere unna, men som du sier, det hjelper lite når Lennon spiller kanskje sin svakeste kamp for sesongen, og BAE enten slår inn alt for tidlig, eller prøver en dragning for mye.

Det er dog en annen spiller som kunne ha tjent mye på en Bale som alltid hadde beveget seg og gått på flere løp (og dermed dratt med seg en spiller eller to), og det er den stakkars enslige spissen vi hadde og Holtby som var den eneste hvitkledde i mellomrommet til tider.

Adebayor gjorde en grei kamp, men ble litt statist når vi aldri kom gjennom det etablerte forsvaret. Hadde gode løp, et par sjanser og holdt greit på ballen de få gangene han fikk den.

Enig, samtidig som jeg mener at det er null poeng i å slå langt på en stor spiss når ingen kommer etter for å jage andre-ball, igjen svikter vi på det relasjonelle og noe meget grunnleggende.

Midtforsvaret fungerte utmerket.

Enig, Gallas og Vertonghen (kanskje Gallas i større grad enn Vertonghen) hadde god kontroll på forsvars-linja vår, og jeg kan ikke huske at de tabbet seg ut mange ganger med tanke på offside-felle, da var det vel eller Ekkotto og Walker.

Walker fikk en vanskelig kamp mot en Lisandro som falt i bakken så fort han kjente kontakt, samt at Kyle sliter veldig med å finne gjennombruddspasninger mot et godt etablert forsvar.

Greit at Lisandro falt lett ved et par anledninger, men samtidig er det fullstendig unødvendig av Walker å være såpass tett opp i motspiller når han nærmest er og henter seg drikke på sidelinja og flørter med hårete franske kvinner.

Walker er dog fortsatt meget ung, og vil forhåpentligvis lære når han må være "tent" og ikke.

Friedel gjorde jobben sin under særs uhyggelige forhold mtp. all drittslenging og buing fra tribunen. Ingenting han kunne gjort med målet han slapp inn.

Friedel ble vel tatt litt på senga ved skåringen, som alltid kan man si at "noen målvakter ville ha tatt den" osv osv, men det er en meget vanskelig situasjon og han kan ikke klandres for det.

Da er det heller Bale som gjør en lilleputt-feil og snur rompa til duellen.

Forøvrig elsket jeg å se en breial Friedel (ikke ofte vi ser han slik) som gliser stort og vinker "bye-bye" til Lyon-fansen.

Ikke akkurat noe man gjør for å øke populæriteten blant motstanderens supportere, men nå hadde han strengt talt hørt på buing og diverse franske "fy ord" i 180 minutter, da må det være lov å være litt "cheeky" tilbake.

Dommeren var feig og dårlig. Gav masse frispark på åpenlys filming, turte ikke gi gult for filming når han faktisk ikke blåste for skuespilleren.

Det jeg reagerte mest på var vel (kanskje ikke overraskende) situasjonen med Adebayor, der Adebayor rett og slett hoppet meget høyt, mens stopperen som var i duell ikke hoppet, og Adebayor fikk frispark i mot fordi Ade landet litt på skuldra til stopperen.

Ade kan vel ikke noe for at stopperen ikke deltar i duellen, og han burde absolutt ikke straffes for å rage høyest!

Det var vel også den eneste gangen i den omgangen vi faktisk klarte å spille oss gjennom forsvaret deres, så det var litt surt at det ble blåst der.

Men men, vi vant på en dårlig dag, og det er en egenskap vi trenger skal vi prestere på høyt nivå (Topp 4 og ute i Europa).

Også morsomt at vi nå heller vinner/tar poeng på overtid, enn å tape de, klar forskjell fra hvordan det var tidligere i sesongen.

Tydelig at det har blitt jobbet med, og det fortjener trener-teamet (og spillerne) skryt for.

Vi er også heldige med at Lyon i et par av sine meget gode kontringsmuligheter hadde for harde pasninger inn i bakrom, ellers kunne det blitt meget stygt.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Prøvde å finne den, men no luck.

Det som stakk mest ut fra lista var topp mot bunn.

Ade på topp med 100.000

Sandro nede med 15.000

Mener å huske Vertonghen hadde noe å 70.000

Lloris tror jeg lå inne på top 3 med 90.000

Må finne lista. Husker ikke om alt stemmer.

OG, er jo ikke sikkert det var en ekte liste.

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...