El_Jeffe Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Hm.. så de redigeres oppå hverandre? Noe sier meg at det er ikke så lett hvis en bare holder kamera i hånda.. Dette gjøres selfølgelig med et stativ. for å unngå mye etterarbeid og muligens også en crop Tror nok samtlige dSLR kameraer har innstillinger for å ta bilder med forskjellige eksponeringer. Vet det heter AEB(Auto Exposure Bracketing) på Canon kameraer. Se etter bracketing på menyene dine. Det finnes forskjellig software til å sette sammen de forskellige eksponerte bildene til ett HDR bilde. Photomatix er et enkelt alternativ, men ikke alltid like lett å få ting til å se naturlig ut i ettertid. Jeg foretrekker å gjøre det manuelt i photoshop Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Hm.. så de redigeres oppå hverandre? Noe sier meg at det er ikke så lett hvis en bare holder kamera i hånda.. Dette gjøres selfølgelig med et stativ. for å unngå mye etterarbeid og muligens også en crop Tror nok samtlige dSLR kameraer har innstillinger for å ta bilder med forskjellige eksponeringer. Vet det heter AEB(Auto Exposure Bracketing) på Canon kameraer. Se etter bracketing på menyene dine. Det finnes forskjellig software til å sette sammen de forskellige eksponerte bildene til ett HDR bilde. Photomatix er et enkelt alternativ, men ikke alltid like lett å få ting til å se naturlig ut i ettertid. Jeg foretrekker å gjøre det manuelt i photoshop Jo, tror jeg har lest om det.. sitter under blitz-knappen hos meg tror jeg.. Må bare få meg et stativ først.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå