Gå til innhold

BK: HDR-bilde av leilighet


Anbefalte innlegg

Hm.. så de redigeres oppå hverandre? Noe sier meg at det er ikke så lett hvis en bare holder kamera i hånda..

 

Dette gjøres selfølgelig med et stativ. for å unngå mye etterarbeid og muligens også en crop :p

Tror nok samtlige dSLR kameraer har innstillinger for å ta bilder med forskjellige eksponeringer.

Vet det heter AEB(Auto Exposure Bracketing) på Canon kameraer. Se etter bracketing på menyene dine.

 

Det finnes forskjellig software til å sette sammen de forskellige eksponerte bildene til ett HDR bilde.

Photomatix er et enkelt alternativ, men ikke alltid like lett å få ting til å se naturlig ut i ettertid.

Jeg foretrekker å gjøre det manuelt i photoshop :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm.. så de redigeres oppå hverandre? Noe sier meg at det er ikke så lett hvis en bare holder kamera i hånda..

 

Dette gjøres selfølgelig med et stativ. for å unngå mye etterarbeid og muligens også en crop :p

Tror nok samtlige dSLR kameraer har innstillinger for å ta bilder med forskjellige eksponeringer.

Vet det heter AEB(Auto Exposure Bracketing) på Canon kameraer. Se etter bracketing på menyene dine.

 

Det finnes forskjellig software til å sette sammen de forskellige eksponerte bildene til ett HDR bilde.

Photomatix er et enkelt alternativ, men ikke alltid like lett å få ting til å se naturlig ut i ettertid.

Jeg foretrekker å gjøre det manuelt i photoshop :)

 

 

Jo, tror jeg har lest om det.. sitter under blitz-knappen hos meg tror jeg.. Må bare få meg et stativ først..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...