hardmongo Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Tok dette her om dagen. Prøvde å få det til å se naturlig ut. Satt sammen av 7 eksponeringer. Funker dette? Jeg er klar over dørkarmen til høyre i bilde, den irriterer. Men jeg gidder ikke begynne å klone det, og det er for lite luft til å croppe. Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Synes det ser veldig naturlig ut jeg. Ingen glorete partier slik det ofte blir i HDR. Kun et parti oppe i vinduet som ser litt utbrent ut, men det skal vel godt gjøres at det ikke blir det når sola står rett på. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Hadde det vært mulig å få se en vanlig eksponering i tillegg bare for å se hvor stor forandring det er? Lenke til kommentar
hardmongo Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 of course. her er det eksponert etter rommet. her er det også en del annet rot som ledninger og støvkorn. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 flott bruk av hdr! Veldig stilfult syns jeg. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 En klar bedring av hvordan bildet ser ut uten denne effekten. Det er godt å se at noen klarer å benytte seg av HDR uten å gjøre bildet unaturlig. Lenke til kommentar
Svar Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Flott dette, vrient å se at det er HDR, ser helt naturlig ut med mine øyne Lenke til kommentar
Carny Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Flott bruk av HDR, ja. Dog ser det en anelse lyst ut, i alle fall på min skjerm. Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 må si meg enig med de fleste andre over. veldig fin bruk. når det gjelder kloningen, så kan du også bruke patch tool tror jeg. jeg bruker alltid patch tool, satt på source. går veldig fort, og blir som regel bra. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Jeg synes 7 eksponeringer blir altfor mye i et så lite detaljerik bilde. Hadde holdt med 3 her. Ellers så blinker ikke bildet HDR. Tror ikke jeg hadde lagt merke til det vis det ikke var nevnt Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Må det stå skrevet HDR på hvert bilde som er det da? Lenke til kommentar
hardmongo Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Jeg synes 7 eksponeringer blir altfor mye i et så lite detaljerik bilde. Hadde holdt med 3 her. Ellers så blinker ikke bildet HDR. Tror ikke jeg hadde lagt merke til det vis det ikke var nevntfint, da har jeg oppnådd det jeg var ute etter. dessuten var nok 7 å ta hardt i, men 3 ble for lite, og hva gjør det med for mange eksponeringer? det gjør iallfall ikke at ting blir styggere og det tar vel bare 3 sekunder lengre. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Jeg synes 7 eksponeringer blir altfor mye i et så lite detaljerik bilde. Hadde holdt med 3 her. Ellers så blinker ikke bildet HDR. Tror ikke jeg hadde lagt merke til det vis det ikke var nevnt Det er jo det som er bildets største kvalitet, i og med at bildet sikkert er ment å se naturlig ut. Og eller er det bare teknikk, teknikk og teknikk. Først ville jeg hatt vinduene enda mer nøytralt fremstilt, men ombestemte meg. Det er i den grad jeg overhodet bryr meg, mongo. For denne posten skrev jeg kun på grunn av det sitatet. Og du forstår sikkert hvorfor, for dette bildet har du neppe lagt ut for å tilfredsstille meg. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Synes det var fint interiør bilde, god bruk av HDR dette =) Du nevner selv dørkarmen, og den mener jeg du bør ta deg tid til å klone. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hvis bildet skal se naturlig ut, hvorfor klone bort dørkarmen? den er jo en del av leiligheten. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Mulig jeg er dum.. men hva er HDR? Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 High Dynamic Range. Ett bilde satt sammen av flere bilder for å få søttre dynamisk omfang. Generelt sett en rett eksponering og feks en undereksponering(for å eksponere høylysene rett), og en overeksponering for å få med alt av detaljer i skyggene. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 High Dynamic Range.Ett bilde satt sammen av flere bilder for å få søttre dynamisk omfang. Generelt sett en rett eksponering og feks en undereksponering(for å eksponere høylysene rett), og en overeksponering for å få med alt av detaljer i skyggene. Hm.. så de redigeres oppå hverandre? Noe sier meg at det er ikke så lett hvis en bare holder kamera i hånda.. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Noe sier meg at det er ikke så lett hvis en bare holder kamera i hånda.. Eksakt. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jepp, de blendes over hverandre. Må nesten ha stativ for å gjøre det skikkelig, eller blir det mye retting i PS =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå