Gå til innhold

Treningsskade i håndledd

Z

Anbefalte innlegg

Postet denne i Helse, men den hører kanskje til her:

Jeg har pådratt meg en skade i venstre håndledd, etter lengre tids trening for skuldermuskler der jeg har hatt mer vekt på enn det håndleddet har tålt.

Merket et viss ubehag etterhvert når håndleddet er i visse posisjoner, men da det begynte å gjøre vondt når jeg trente, så jeg sammenhengen og sluttet umiddelbart med den øvelsen.

Nå er det ca. 4 måneder siden jeg trente med det apparatet, og fortsatt gjør håndleddet nøyaktig like vondt når det er i en viss posisjon (f.eks. når jeg tar tak i tommelen og drar den bakover), som når jeg sluttet å trene.

Spørsmålet blir da, er dette noe det tar lang, lang tid å bli frisk av, eller bør jeg oppsøke fysioterapeut eller lege? Eller bør jeg ha noe støttebandasje på? Det er ømt når jeg trykker på like bak tommelfingerroten, men det virker som det ikke er i selve håndleddet, men litt overfor.

Tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første vil jeg ikke anbefale deg å trene med hantler før du har blitt god på baseøvelsene. Militærpress er tingen for deg nå. Men det som er veldig viktig er at du har håndleddene dine rette gjennom hele øvelsen. Håndleddet skal være i samme vinkel som underarmen, det vil si helt rett.

Lenke til kommentar
For det første vil jeg ikke anbefale deg å trene med hantler før du har blitt god på baseøvelsene. Militærpress er tingen for deg nå. Men det som er veldig viktig er at du har håndleddene dine rette gjennom hele øvelsen. Håndleddet skal være i samme vinkel som underarmen, det vil si helt rett.

Jo, takk, men det er ikke problemet; jeg har ikke trent skulderpress på fire måneder, problemet er at jeg ikke blir et fnugg bedre i håndleddet....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...