Hachon Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Jeg kjøpte meg en leilighet i Mai og er ferdig med innvendig oppussing, men balkogen kunne jeg tenkt meg å få gjort litt med. Overflaten på balkonggulvet er vel en form for betongmaling eller epoxygrunning, så jeg tenkte at det kunne vært greit å fått noe som var litt mer behagelig å gå på. Jeg kom nylig tilbake fra Thailand, og der hadde de trelemmer på balkongen i den ene leiligheten jeg bodde i, disse så helt kurrante ut og om det er mulig å kjøpe disse ferdig i Norge hadde vært ideelt. Noen som har noen tips til hvor jeg kan få kjøpt slike eventuelt tips og råd om andre muligheter? Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Om det ikkje vert for høgt, i forhold til døra, kan du lekte, og legge trebord oppå dette. Det å tilpasse lemmar, og ferdige plattingselementer tek ofte like lang tid som å bygge frå botn av. I tillegg, vert det sjeldan like fint. Lekter og bord byggjer ikkje meir enn 40mm, dersom du vel tynne materialer. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Enig. Vi har trelemmer på den ene balkongen og dette er noe herk. Etter noe tid i norsk klima slår de seg slik at de blir skjeve og får kanter som stikker opp. Blir også vaglete å gå på. Finnes kanskje lemmer i mer stabilt materiale, men når jeg skal fikse min balkong blir det å legge trebord/terrassebord. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Har bygget 4-5 balkonger selv, og brukt terrassebord på alle (helst 28x128 mm). Dersom du har betong, og ikke kan lekte og legge bord, kanskje en slags "kunstgress/Astroturf" kunne være aktuelt? Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Har bygget 4-5 balkonger selv, og brukt terrassebord på alle (helst 28x128 mm). Dersom du har betong, og ikke kan lekte og legge bord, kanskje en slags "kunstgress/Astroturf" kunne være aktuelt? 28X128 er det idéelle, om han har plass til det. Men hugs, lekter koster ikkje mykje på meteren. Står ingenting i vegen for å lekte så tett som C/C 200. Innfestinga kan du då begrensa til kvar 3. lekt. Då vert ikkje matrialtjukknaden kritisk, om han går under 15. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå