Gå til innhold

Ingen lyd i spill. Men funker ellers.

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig installert ubuntu 8.04 på min hovedmaskin. Tenkte jeg ville teste litt på hvordan det virker og om jeg kan klare meg uten windows... Har lastet ned og installert de proprietære ATI driverne for skjermkortet og spillene jeg har testet går meget fint. Jeg har derimot ikke lyd på noen av de spillene som er bygget for linux...

Alle spill jeg har testet med wine fungerer lyden utmerket. og lyden ellers med media avspilling og gnome lyder er upåklagelig.

Jeg har AMD phenom 9850 prosessor (som ikke vil skalere CPU frekvens)

Hovedkort er MSI K9A2 platinum med 790fx chipset.

Lydkort er et creative sound blaster Audigy 2 zs (det integrerte hadde for dårlig lydkvalitet for min smak) (har bestilt ASUS xonar nå, noen som har testa det i linux?)

Skjermkort er to ATI radeon HD3870 i crossfire. (støttes bare i windows foreløpig)

Jeg har googlet dette og funnet mange andre med samme problemer men alle har klart å fikse det mens ingen av disse fiksene virker her. Jeg har en mistanke om at spillene detecter og bruker feil lydkort. ATI kortene har jo innebygget lyd-løsning igjennom HDMI kabelen.

Jeg har sittet her i mange timer og googlet og feilsøkt og prøvd fikser men ikke kommet en millimeter videre. Jeg er nokså fersk i linux og det gjør jo ikkenoe bedre.

Endret av randknu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...