Dominar Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Hei, Jeg har et lite problem med desktopen min, jeg får den kun til å boote i safe mode. Jeg har prøvd å installere windows xp på nytt, det går greit å boote fra CDen, men når den skal restarte og komme inn i windows stopper den opp og restarter. Derfor får jeg ikke installert windows på nytt og formatert. Oppstarten svikter omtrent når windows xp logoen kommer opp Håper dere kan komme med tips Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Kan du si noe mere om PCen du har ? Hvilken type det er , type brikkesett osv. Har du forresten testet for memory errors ( http://www.memtest.org/ ) Last ned og brenn ISOen av memtest86+ v 2.01 , boot med memtest CDn og kjør gjennom minst 1 stk pass . Får du noen som helst errors i en/flere av testene vil XP installasjon garantert havarere grunnet dette. Ustabil og/eller svak PSU kan også forårsake slikt. Lenke til kommentar
Dominar Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Hei og takk for svar, PCen er en AMD athlon 64, 2048 ram AMD K8 chipset Har prøvd å kjøre denne memtesten og fant ingen errors Lenke til kommentar
Cpt.Awsome Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Hvis du kommer inn i Safemode med Start menu kan du prøve og stille tilbake Windows. Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemverktøy -> Systemgjennopretting Eventuelt kan du sjekke at kablen mellom hardisk og hovedkort er ordentlig i. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 (endret) Hvis det er et nForce hovedkort prøv følgende: Gå inn i BIOS (cmos settings) og deaktiver nvidia LAN. Prøv så med å installere XP igjen. Når XP er installert legger du inn nforce chipsett driverene og pass på å bruke de nyeste fra http://www.nvidia.com Etter at nyeste chipsett drivere (og lan driver) er lagt inn , reboot til BIOS igjen og aktiver nvLan port igjen. Potion! Hvis det hadde vært connect problemer til HDD ville vel ikke safe mode boot til HD virket. Endret 25. august 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå