Yawa Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Hei jeg har lastet ned scriptet SimpleViewer til ADOBE Photoshop, og det funker utrolig bra syntes jeg. Men, de bildene jeg laster inn der får jo bare filnavnet. Hvordan kan jeg legge til en kommentar til bildet? Tingen er den at jeg har tenkt å opprette en hjemmeside hvor familie og venner kan stikke innom og se på bildene jeg har tatt fra forskjellige hendelser. Og da hadde det vert artig å kunne lagt til diverse tekst til selve galleriet og kunnet lagt til en kommentar til hvert enkelt bilde. Noen som vet hvordan jeg kan få dette til? Lenke til kommentar
Carny Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Husker ikke riktig hvordan simpleviewer gjør dette, om det er via xml eller html, men uansett mener jeg du må inn i en av dem (antar det er xml) og redigere manuelt. Knotete, ja, men jeg husker ikke om det er en vei utenom, i alle fall med PS plugin'en. Mulig du får et bedre svar hvis du venter til i morgen. Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Hvilket program kan jeg bruke til dette? Må jeg kansje kjøpe meg ADOBE Flash for å få dette til? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) I mappa som vert laga, har du ei fil som heiter gallery.xml? Og om du opner denne (i notisblokk e.l.), finn du att filnamna til bileta i tagar, som dette? <image> <filename>namnet på biletet.jpg</filename> </image> I so fall, kan du prøve å leggje til ein caption-tag, på denne måten: <image> <filename>namnet på biletet.jpg</filename> <caption>Skildring av/kommentarar til biletet.</caption> </image> Ein annan måte er å bruke Lightroom. Her kan ein bruke informasjon frå metadata (tittel, kommentar, nøkkelord, blendar/lukkar/ISO osb.) som tekst under biletet. Det er ogso enkelt å leggje til dette for bileta i LR. Redigert: Du eksporterer då i so fall SimpleViewer-galleriet frå Lightroom. Redigert igjen: Adobe er forresten ikkje eit akronym e.l., so det skal ikkje skrivast med store bokstavar. Endret 26. august 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå