DeadManWalking Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Hei, http://www.hapzen.com/path/ har noen lyst til å komme med litt kritikk? Laget med xhtml og CSS. Minimalistisk er nøkkelordet her! Endret 24. august 2008 av data_jepp Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Jeg legger ikke skjul på at de fleste "gi meg kritikk" innleggene her kommer fra personer med null peiling som ønsker å vise fram noe som dem tror er bra. (Skyt meg om jeg tar feil). Men i dette tillefellet ble jeg positivt overrasket. Siden er pen, god farge kombinasjon og du har faktisk tenkt på typografi (Som desverre er et fremmedord for mange). kodemessig har du også gjort en bra jobb! Det eneste jeg vil påpeke, er: - bildene du har brukt blir for ensformig og liker ikke den "barnslige" fonten som er brukt. - Legg til litt mer linjeavstand på overskriftene.. blir litt tett Med andre ord, en flott side! Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Næmen... en positiv tilbakemelding fra Stian :O Utrolig Men må faktisk si meg enig i det, pen side, særlig typografi, du setter innholdet akkuratt slik det skal være I FOKUS , noe som MANGE andre ikke forstår og verdsetter. men fargene , jeg (og mitt hode) er ikke helt enig i den brunfargen, kunne kanskje vært litt lysere. (men det skal sies at jeg ikke er spessielt flink med farger). Jeg ville anbefale og dra innom http://kuler.adobe.com som er en meget bra inspirasjons kilde til farger og slikt, se om du finner grønnfargen, så finner du sikkert brun fargen som passer til -Famen Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Næmen... en positiv tilbakemelding fra Stian :OUtrolig "You get what you deserve" I dette tilfellet, god feedback Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Nok en gang er jeg litt usikker på hva en trådstarter har tenkt med siden sin. Siden har en layout de fleste intuitivt forstår, navigering er intuitivt, og stileringen er lik for alle sidene. Det å benytte navigering med kun ett nivå gjør denne siden enkel å navigere på. Problemet med å ha en så stram layout med så små bokser kommer tydelig frem ved å besøke "kattene". Det er lite rom for informasjon i denne layouten, noe som fører til mye scrolling. Du har også plassert innholdet i den sekundære kolonnen: Den høyre. Jeg ser mange roser denne siden for god typografi, men jeg forstår ikke helt hva de mener med det. Du har god linjeavstand og teksten har en font som er lett å lese. Men på sidene for kattene benytter du br-elementer og store bokstaver for å lage overskrifter (katte navnene), fremfor en overskrift, samt at disse overskriftene ikke er fremhevet. "Hapzen.com" og "hapzen's hule" står diagonalt, mens navigering og footer er høyrejustert. Navigering har mer marg til høyre enn footer. Du kunne fint benyttet en diagonal her også. Teksten i innholdsboksen er venstrejustert. Når alt dette pirket er sagt, så er det fult mulig at denne siden fungerer glimrende til det du har tenkt med den. Frode Lenke til kommentar
Skjeggevara Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Wow.. Hvorfor i alle dager la du inn de valideringsknappene MIDT på forsiden? trekker jo en aldeles enorm haug med oppmerksomhet. Hvis du absolutt vil ha dem, så gjem dem, helst langt bort fra forsiden... Siden og designet ditt er for lite til å kunne takle disse knappene.. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Hvis du absolutt vil skryte litt av valideringen (), så kan du heller legge dem i en tekst link i footer. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 tror ikke et fnugg på at du har kodet denne siden fra bunn av. er hundre prosent sikker på at jeg har sett et så godt som likt template et eller annet sted Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 (endret) Et veldig tilsvarende design her også. Vedder på at det er en modifisert template. Edit: Transmission, fra Tri-star Web design. Edit 2: Hva med å følge normal folkeskikk når du først låner en template som andre har laget for deg: please note: as this is a free template the only thing i ask in return is you leave the bottom link to tri-star web design as it is, anything else you can chop and change to your hearts content. thank you for downloading this template, i hope it comes in handy. Ikke nok med at du ber om kritikk på andres verk, du har også byttet ut footeren med en cheezy copyright-notis, som om du er den som har laget designet. Patetisk. Endret 31. august 2008 av Lokaltog Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Et veldig tilsvarende design her også. Vedder på at det er en modifisert template. Edit: Transmission, fra Tri-star Web design. Edit 2: Hva med å følge normal folkeskikk når du først låner en template som andre har laget for deg: please note: as this is a free template the only thing i ask in return is you leave the bottom link to tri-star web design as it is, anything else you can chop and change to your hearts content. thank you for downloading this template, i hope it comes in handy. Ikke nok med at du ber om kritikk på andres verk, du har også byttet ut footeren med en cheezy copyright-notis, som om du er den som har laget designet. Patetisk. Patetisk er vel en god beskrivelse. Takk for at du fant kilden Lokaltog. Jeg begynner å gå lei av alle disse mal-tyveriene på dette forumet. Dette tyveriet, for det er direkte stjeling, er utført av en som studerer informatikk på en høyskole. Trådstarter får en uke på å kreditere opphavet, hvis ikke kontakter jeg den virkelige designeren og de som leverer web hotellet. På hapzen.com har [Navn fjernet av moderator] blitt kreditert for arbeidet som Tri-star Web design har opphavsretten til. [Navn fjernet av moderator] står som domene eier av hapzen.com http://www.whois.net/whois_new.cgi?d=hapzen&tld=com . Bruken av denne malen er ett brudd på opphavsretten, da Tri-star Web design ikke krediteres for designet. De som benytter maler må følge de reglene som stilles for bruken av malene. Dere bør også vise oss respekt og fortelle hva som er deres arbeid, og hva som er andres. Det er ingenting galt i å bruke maler, men dere vil irritere oss noe enormt hvis dere lyver om det. Dere burde tenke på at dette er ett offentlig forum, og at denne oppførselen vil bli hengende ved dere i det offentlig rom. Frode Edit av moderator: fjernet fullt navn på person som ikke er på bruker på forumet Endret 3. september 2008 av k-ryeng Lenke til kommentar
datech Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Patetisk er vel en god beskrivelse. Takk for at du fant kilden Lokaltog. Jeg begynner å gå lei av alle disse mal-tyveriene på dette forumet. Dette tyveriet, for det er direkte stjeling, er utført av en som studerer informatikk på en høyskole. Trådstarter får en uke på å kreditere opphavet, hvis ikke kontakter jeg den virkelige designeren og de som leverer web hotellet. På hapzen.com har [Navn fjernet av moderator] blitt kreditert for arbeidet som Tri-star Web design har opphavsretten til. [Navn fjernet av moderator] står som domene eier av hapzen.com http://www.whois.net/whois_new.cgi?d=hapzen&tld=com . Bruken av denne malen er ett brudd på opphavsretten, da Tri-star Web design ikke krediteres for designet. De som benytter maler må følge de reglene som stilles for bruken av malene. Dere bør også vise oss respekt og fortelle hva som er deres arbeid, og hva som er andres. Det er ingenting galt i å bruke maler, men dere vil irritere oss noe enormt hvis dere lyver om det. Dere burde tenke på at dette er ett offentlig forum, og at denne oppførselen vil bli hengende ved dere i det offentlig rom. Frode Hei "2.1. Utformingsvern De såkalte verkskategoriene fremgår av loven (åvl § 1, 2. ledd). Også dataprogrammer og dataspill er vernet (åvl § 1 nr. 12). Det som er viktig er at opphavsrett er et utformingsvern. Dette innebærer at funksjoner ikke har vern. Overført på en webside innebærer dette at hvis fremtoningen / designet på websiden bare er bestemt ut i fra visse krav til funksjon (knapper, linker etc.) - vil ikke selve siden som design være vernet. Hvis derimot webdesigneren har foretatt estetiske valg i forhold til utformingen av siden, vil siden fort få verkshøyde. Produsenten av siden vil da ha opphavsrett som blant annet innebærer forbud mot at andre kopierer det hun har skapt." Tror ikke Hapzen har noe å bekymre seg for. Når jeg titter på de templatene til Tri-Star Webdesign så virker de jo ganske så templates aktig ut, dvs. basert på andre templates. Finner også en copyright 2006 - 2008 noe som vel forteller at dette er ikke ett så gammelt firma. Vil trekke konklusjonen; Tri-Star har laget sine templates basert på inspirasjon fra andre templates. Det er jo også slik at den Hapzen siden inneholder annet bilde, samt andre farger, annen tekst og annen meny. Har svært vanskelig for å se noe brudd på opphavsrett. Det hele koker vel ned til det store spørsmålet: Har Tri-Star enerett på en boks (div) og CSS for (container, footer, etc.)? Når det gjelder dette med offentlig rom, så bør vel du også se litt på oppførselen din. Henger ut en person med fullt navn. Edit av moderator: fjernet fullt navn på person som ikke er bruker av forumet Endret 3. september 2008 av k-ryeng Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Ler så jeg spyr, jeg heter ikke [Navn fjernet av moderator]. Og det er en jeg kjenner sin side. Hahahahahhaha. Har gitt link til tråden. Hahahahahahahahaahaha. Edit av moderator: Fjernet navn på person som ikke er bruker av forumet Endret 3. september 2008 av k-ryeng Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Ler så jeg spyr, jeg heter ikke [Navn fjernet av moderator]. Og det er en jeg kjenner sin side. Hahahahahhaha. Har gitt link til tråden. Hahahahahahahahaahaha. Jeg ler ikke. datech Fult navn ble kanskje litt feil her, da det er en apekatt som har startet tråden, og ikke designeren av siden han har referert til. Designeren har da ingen mulighet til å svare for seg. Du trekker frem dette at Tri-star Web design ikke har opphavsretten til dette designet, og at de igjen har stjålet ett design fra andre og fremstilt det som sitt eget. (Merk at jeg finner ingenting som tyder på det, og at jeg mener at dette er deres design.) Hvis dette er tilfellet, så må jeg bare beklage til til designeren av nettsiden i denne tråden. Du skulle kreditert den som hadde det opprinnelige arbeidet. Frode Edit av moderator: Fjernet navn på person som ikke er bruker av forumet. Endret 3. september 2008 av k-ryeng Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg: Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's. Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. (Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.) Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Tråden bryter med opphavsrettigheter, og er derfor stengt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg