GSM Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Hei! har slitt kraftig med diverse problemer etter jeg skiftet til ventelo. Det trådløse nettet detter ut etter en viss tid, og dette problemet gjør seg spesielt gjeldene om ejg forsøker å laste ned torrents. Etter en stund går hastigheten gradvis nedover, før det stopper helt opp, gjelder både opp og ned hastigheten. Deretter tar det en liten tid før pcen mister kontakt med det trådløse nettet. Da må jeg restarte Pc'en eller ruteren, og da virker alt som det skal for en stund igjen. Har prøvd å åpne porter i Ruteren, men problemet vedvarer.. Har en Jensen trådløs router, Airlink et eller annet, og modemet som fulgte med Ventelo abbonementet.. Hadde aldri disse problemene med Nextgentel, da hadde jeg bare uendelig mange andre problemer Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Vil tro det er denne Jensen-routeren som kneler, det er ett kjent problem at mange slike billigroutere sliter tungt når den må route slik trafikk. Lenke til kommentar
GSM Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Det var teorien min også, men har hatt Pcen koblet rett i modemet i hele dag, og problemet er der ennå, når jeg restarter modemet, ved å slå det av med knappen bakpå, så virker alt som det skal igjen, og linjen kommer opp i 10MBit, Men så går det gradvis nedover før jeg må starte modemet på nytt igjen. Modemet er av type Inteno X582 som følger med ventelo... Er det mulig å oppgradere firmwaren på dette modemet? eller å kjøpe et skikkelig modem og sette det opp mot ventelo sitt nett selv? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Du kan gjerne kjøpe et bedre modem eller routermodem som støtter Annex B. Kjøper du et routermodem får du færre bokser å forholde deg til. Tror ventelo oftest bruker VPI/VCI 8/35. http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...bc:36178%3br:pg bruker samme teknologi som den routeren jeg har og den funker kjempebra på torrents mm. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Stemmer ... VPI og VCI er 8.35 hos oss i Ventelo. Har du fremdeles problemer? Send meg en PM, så skal jeg hjelpe deg! Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) Du fikk routeren gratis, ikke sant? Legg heller igjen litt penger på en DLink DIR-655, som fungerer utmerket til torrents og som har 802.11n (opp til 300 mbit/s wlan). Løsning på problemet ditt: Du kan redusere antall connections i P2P-programmet ditt. uTorrent: Innstillinger (CTRL+P) -> Båndbredde > Global maksimalt antall tilkoblinger. Juster denne. Her må du prøve deg litt fram for å se hva routeren din tåler. Prøv f.eks. 100 til å begynne med. Reduser eller øk etterhvert som du merker routeren din blir treg. Endret 30. august 2008 av Glenn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå